67 mussen pyöränkulmien säädöstä

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
JYN85
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
Paikkakunta: Hämeenkyrö

67 mussen pyöränkulmien säädöstä

Viesti Kirjoittaja JYN85 »

Käytin tänään 67 mussen pyöränkulmien säädössä. Tavoitearvot olivat caster 2 astetta tai niin paljon kuin saa, camber 0--0,5 astetta ja auraus 4 mm. Muut arvot saatiin kohdalleen, mutta caster kulmaksi jäi oikealla -2,26 astetta ja vasemmalla -4,46 astetta. Koko tukitankojen säätöalue käytiin läpi, mutta mittarin mukaan säädöllä ei merkitystä kulma-arvoon. Sensijaan caster säädöllä oli suuri vaikutus auraukseen alue +4- -16 mm. Minkälaisia caster-kulma arvoja olette saaneet vakio alustalla ja onko joku pahasti pielessä? Ajettavuus toki parani huomattavasti, kun camber ja auraus saatiin kuntoon.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 67 mussen pyöränkulmien säädöstä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Meniköhän nyt kaikki oikein?

Casteria säädetään alatukivarren reaktiotangosta ja jos sitä muutetaan, niin kyllä se pitäisi casterissa näkyä mutta ei camberissa. Camber säädetään alatukivarren epäkeskoa muuttamalla.
ikiliikkuja
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 22:16

Re: 67 mussen pyöränkulmien säädöstä

Viesti Kirjoittaja ikiliikkuja »

Säätelin kotitallissa 68:n pyöränkulmia. Ensin casteria melkein niin paljon kun reaktiotangon kierre antaa periksi. Sitten camber Koko lailla nollaan ja lopuksi aurausta 4-6 mm. Tällä setapillakaan ei kovin kummoista
ohjaustuntumaa saanut aikaiseksi, ei palauta juuri ollenkaan eli ajetaan katse tiessä.
Vastaa Viestiin