Lämpöongelmia
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Lämpöongelmia
Moro
Katos piruuttas uspartsin griffin valikoimaa. Siellä on aika hyvin noita kokoja noissa yleismalleissa ja hinta kohdallaan. Mallikohtainen maksaa sit enemmän.
Juha
Katos piruuttas uspartsin griffin valikoimaa. Siellä on aika hyvin noita kokoja noissa yleismalleissa ja hinta kohdallaan. Mallikohtainen maksaa sit enemmän.
Juha
Re: Lämpöongelmia
Ymmärsinkö nyt oikein, että syylärissa pitäisi olla reilusti ilmaa, jos ei "oikeaa" paisuntasäiliötä vaan enempikin tuollainen kerääjä? Mikä tuon muovipurkin tarkoitus sitten on? Jotenkin en usko siinä minkäänlaista paluuvirtausta olevan? Entäs tuo 7 lbs, jossakin edellisessä kirjoituksessa oli hieman isompia lukemia mainittu?

Edit: Tulipa pienenä kuva, mutta siinä lukee siis 7 lbs

Edit: Tulipa pienenä kuva, mutta siinä lukee siis 7 lbs
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lämpöongelmia
Paluuvirtausta pitisi olla, jos letku menee muovisäiliön pohjaan!tomeri kirjoitti:Ymmärsinkö nyt oikein, että syylärissa pitäisi olla reilusti ilmaa, jos ei "oikeaa" paisuntasäiliötä vaan enempikin tuollainen kerääjä? Mikä tuon muovipurkin tarkoitus sitten on? Jotenkin en usko siinä minkäänlaista paluuvirtausta olevan? Entäs tuo 7 lbs, jossakin edellisessä kirjoituksessa oli hieman isompia lukemia mainittu?
Edit: Tulipa pienenä kuva, mutta siinä lukee siis 7 lbs
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Lämpöongelmia
Kyllä menee pohjaan ja on siis nesteessä, mutta jotenkin mietein että korkki sulkeutuu kun paine tippuu. Ja sehän tippuu heti, koska tuo muovikannu ei ole paineinen.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Lämpöongelmia
No ei ole paluu virtausta. Paineen tiivistävä pinta tuon letkulähdön alla.
edit: Juu, lienee sittenkin paluuvirtaus, mikäli korkissa Kaaran mainitsema alipaineventtiili. Olisiko korkista alapuolelta kuvaa?
edit: Juu, lienee sittenkin paluuvirtaus, mikäli korkissa Kaaran mainitsema alipaineventtiili. Olisiko korkista alapuolelta kuvaa?
Viimeksi muokannut Antti66HT, 22 Heinä 2014, 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 698
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Lämpöongelmia
Tuossa kuvan mukaisessa asiassa purkki on vaan siksi, ettei alunperin maahan suunnattu ylivuotoputki saastuta luontoa.
Paisuntasäiliö tuo ei ole, itse laittaisin alkuperäiseen malliin putken alas ja turhan purkin konehuoneesta pois.
Ekalla täytöllä järjestelmä piripintaan ja sitten korkki kiinni. Ylimääräinen vesi tulee kuumetessaan pois ja sen jälkeen homma pelaa.
Paisuntasäiliö tuo ei ole, itse laittaisin alkuperäiseen malliin putken alas ja turhan purkin konehuoneesta pois.
Ekalla täytöllä järjestelmä piripintaan ja sitten korkki kiinni. Ylimääräinen vesi tulee kuumetessaan pois ja sen jälkeen homma pelaa.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: Lämpöongelmia
No niinhän siinä olikin vielä keskellä yksi liikkuva osa eli kyllä tuo toimii paluusuuntaakin. Aina viisastuu kun kyselee, kiitos vaivaa nähneille. Ensimmäinen osa, jonka toiminta on nyt tuttu 

Re: Lämpöongelmia
Minun "ongelmat" taitavat kanssa johtua tuosta anturista. Jossain välissä olin huomaavinani nopeita muutoksia lämpömittarissa ja pelkäsin ilmaa (tjms.), mutta sehän on vaimennettu tai ainakin hitaasti se putosi tapista nolliin johtoa maadoittelemalla. Anturia koitin seuraavaksi mitata, ja sain välillä 0 ohmia siitä keskitapista ja se tuntuu heiluvan eli ilmeisesti se välillä ajossa maadoittuu pieniksi hetkiksi ja nostaa lämpömittarin näyttöä. Niin ja välillä sitten 196 "kylmänä" (ulkona muitenkin n. 30 C) ja vajaa 20 ohmia mittarin keskiasennossa, nämä ovat linjassa Petenkin mittaamien arvojen kanssa.
Seuraava ongelma onkin sitten osata tilata oikeanlainen, mitään sovituspaloja sinne en mielelellään lisäilisi. Imusarja on Street Dominator ja liekö tuo hämähäkinverkon näköinen kuvio valmistusajankohta eli 77? Ei taida Googlekaan osata auttaa noilla tiedoilla. Pitäisikö imusarjassa olla joku malli/tyyppinumero myös?

Taitaa olla paras käydä Niemensivulla, luulisi hyllystä löytyvän...
Seuraava ongelma onkin sitten osata tilata oikeanlainen, mitään sovituspaloja sinne en mielelellään lisäilisi. Imusarja on Street Dominator ja liekö tuo hämähäkinverkon näköinen kuvio valmistusajankohta eli 77? Ei taida Googlekaan osata auttaa noilla tiedoilla. Pitäisikö imusarjassa olla joku malli/tyyppinumero myös?

Taitaa olla paras käydä Niemensivulla, luulisi hyllystä löytyvän...
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lämpöongelmia
Kannattaa muistaa, jos mielii kokeilemaan autoa stripille, pitää olla "kerääjäastia". Nesteitä ei saa valua ulos!!Pertti kirjoitti:Tuossa kuvan mukaisessa asiassa purkki on vaan siksi, ettei alunperin maahan suunnattu ylivuotoputki saastuta luontoa.
Paisuntasäiliö tuo ei ole, itse laittaisin alkuperäiseen malliin putken alas ja turhan purkin konehuoneesta pois.
Ekalla täytöllä järjestelmä piripintaan ja sitten korkki kiinni. Ylimääräinen vesi tulee kuumetessaan pois ja sen jälkeen homma pelaa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Lämpöongelmia
Mulla oli samanmoisia lämpöongelmia. Sähköisen bensapumpun vanhetessa rupesi käymään reilusti liian laihalla kun oli liian ylhäällä. Tankin viereen siirron jälkeen lämpöongelmat katosi.
Testattu normaaliajossa, räväkämmässä ajossa ja paikallaan pyörittäessä.
Testattu normaaliajossa, räväkämmässä ajossa ja paikallaan pyörittäessä.
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Lämpöongelmia
Täällä myös lämpöongelmia. Mottina 302 jonka vetäsin edellisviikolla osiksi. Kunnon pesu ja hoonaus. uudehkot männät ja laakerit. Nokasta ei tietoa. Mutta näytti hyväkuntoiselta. Kasaus uudella tiivistesarjalla. Vesipumppu vaikutti OK.
Paikalla Edelin performer 289 imusarja ja päällä Edelin 1405. Kaasarisäädöissä AFR mittari ja laajakaista lambda autossa.
Sytkänä Duraspark2 ja MSD6al ja Fordin joku kisa puola. Uudet tulpat ja johdot.
Uusi kolmirivinen syyläri, termostaatti, korkki ja kaikki letkut Niemensivulta. Niin ja Sepolta kunnon jäähdytinnesteet eikä mitään motonetin kuraa!
Lämmöt nousee pikku hiljaa kunnes kiehuu. Aivan sama onko auto paikallaan vai ajossa.
Pakkasproput olivat pois ja kansi sekä lohko putsattu vesikanavien suhteen.
Sitten kysymys!
Mistä ketusta tiedän irroittamatta vesipumppua onko se oikeaa mallia? Sekä voiko tuo imusarja aiheuttaa ylikuumentumisen?
Kiitos
Paikalla Edelin performer 289 imusarja ja päällä Edelin 1405. Kaasarisäädöissä AFR mittari ja laajakaista lambda autossa.
Sytkänä Duraspark2 ja MSD6al ja Fordin joku kisa puola. Uudet tulpat ja johdot.
Uusi kolmirivinen syyläri, termostaatti, korkki ja kaikki letkut Niemensivulta. Niin ja Sepolta kunnon jäähdytinnesteet eikä mitään motonetin kuraa!
Lämmöt nousee pikku hiljaa kunnes kiehuu. Aivan sama onko auto paikallaan vai ajossa.
Pakkasproput olivat pois ja kansi sekä lohko putsattu vesikanavien suhteen.
Sitten kysymys!
Mistä ketusta tiedän irroittamatta vesipumppua onko se oikeaa mallia? Sekä voiko tuo imusarja aiheuttaa ylikuumentumisen?
Kiitos

- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lämpöongelmia
Testasitko termarin, että toimii?NooB kirjoitti:Täällä myös lämpöongelmia. Mottina 302 jonka vetäsin edellisviikolla osiksi. Kunnon pesu ja hoonaus. uudehkot männät ja laakerit. Nokasta ei tietoa. Mutta näytti hyväkuntoiselta. Kasaus uudella tiivistesarjalla. Vesipumppu vaikutti OK.
Paikalla Edelin performer 289 imusarja ja päällä Edelin 1405. Kaasarisäädöissä AFR mittari ja laajakaista lambda autossa.
Sytkänä Duraspark2 ja MSD6al ja Fordin joku kisa puola. Uudet tulpat ja johdot.
Uusi kolmirivinen syyläri, termostaatti, korkki ja kaikki letkut Niemensivulta. Niin ja Sepolta kunnon jäähdytinnesteet eikä mitään motonetin kuraa!
Lämmöt nousee pikku hiljaa kunnes kiehuu. Aivan sama onko auto paikallaan vai ajossa.
Pakkasproput olivat pois ja kansi sekä lohko putsattu vesikanavien suhteen.
Sitten kysymys!
Mistä ketusta tiedän irroittamatta vesipumppua onko se oikeaa mallia? Sekä voiko tuo imusarja aiheuttaa ylikuumentumisen?
Kiitos
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Lämpöongelmia
Laiska kun olin en käyttänyt kattilassa termostaattia. Mutta korkin ollessa auki huomaa kyllä termostaatin aukeamisen. Vesi alkaa kiertämään tehokkaammin syylärin kautta. Tosin paineistettuna vaikea todeta.
Re: Lämpöongelmia
Noobille: Edel Performer tuskin aiheuttaa lämpöongelmia.
Jos uudella syylarillakin on lämpöongelmia, niin mitens kansien tiivisteet, onko front front eikä vahingossa toinen väärinpäin.
Jos uudella syylarillakin on lämpöongelmia, niin mitens kansien tiivisteet, onko front front eikä vahingossa toinen väärinpäin.
Kyllä on uudemmissakin, esim. Stealthissa.pete66 kirjoitti: Tai sitten tuo vanhan Weiandin takavesikanava häiritsi jotenkin vesikiertoa. Uudemmissa sitä ei vissiin enää ole, joku syy varmasti on miksi se on jätetty pois???