Vaijerikäyttöinen kytkin earlyyn
-
- Aktiivi
Vaijerikäyttöinen kytkin earlyyn
Tervehdys,
Manuaalitekniikan palauttaminen 68:iin edennyt sen verran että vanha tekniikkapaketti hävinnyt keulilta.
Tuntuisi houkuttelevalta toteuttaa kytkin vaijeritoimisena. Nuukana miehenä houkuttaisi rakentaa toteutus tein sen itse periaatteella. Jos sattuisi joltain löytymään vaikka kuvien muodossa vinkkiä miten tuon polkimen pään voisi toteuttaa niin helpottaisi kovasti päänsärkyä.
Onhan tuossa vielä paljon tekemistä kun koneelle pitäisi sommitella käypäset korvakkeet (mallia fe), toploaderi on palasina, koneesta puuttuu venttiilikoneisto jne.
Kiitos etukäteen vinkeistä.
Jari
Manuaalitekniikan palauttaminen 68:iin edennyt sen verran että vanha tekniikkapaketti hävinnyt keulilta.
Tuntuisi houkuttelevalta toteuttaa kytkin vaijeritoimisena. Nuukana miehenä houkuttaisi rakentaa toteutus tein sen itse periaatteella. Jos sattuisi joltain löytymään vaikka kuvien muodossa vinkkiä miten tuon polkimen pään voisi toteuttaa niin helpottaisi kovasti päänsärkyä.
Onhan tuossa vielä paljon tekemistä kun koneelle pitäisi sommitella käypäset korvakkeet (mallia fe), toploaderi on palasina, koneesta puuttuu venttiilikoneisto jne.
Kiitos etukäteen vinkeistä.
Jari
Re: Vaijerikäyttöinen kytkin earlyyn
Eikös koneenkorvakkeita saa kaupasta, olihan vuonna 68 jo isolohkoja keulilla!
-
- Aktiivi
Saahan niitä, tuo finanssipuoli vähän tökkii vastaan... Taitais mennä reilu parisataa oravannahkaa vaikka muokkaa runkopalkin puoleiset osat entisistä.Topias74 kirjoitti:Eikös koneenkorvakkeita saa kaupasta, olihan vuonna 68 jo isolohkoja keulilla!
- JarkkoP
- Addikti
- Auto: 67 Fastback 390GT
- Viesti:
Runkopalkin puoleiset on helppo muuttaa.. Ylempi pultin reikä on hieman eripaikassa mitä pikkulohkolla...ikiliikkuja kirjoitti:Saahan niitä, tuo finanssipuoli vähän tökkii vastaan... Taitais mennä reilu parisataa oravannahkaa vaikka muokkaa runkopalkin puoleiset osat entisistä.Topias74 kirjoitti:Eikös koneenkorvakkeita saa kaupasta, olihan vuonna 68 jo isolohkoja keulilla!
Tuos muutama kuva mis näkyy se reiän paikka...
67 Fastback 390GT
-
- Aktiivi
Noilla mitoilla saa tuon runkopalkin puolen modattua, lohkom puoli menee sävellykseksi jos ei löydy käytettyjä korvakkeita☹
- jls
- Addikti
- Auto: 1965 Fastback 351
Minä rakentelin vaijerikytkimen. Mallia otin tästä:
http://www.mustangsteve.com/cable.html
Eli leikkasin raudasta tuollaisen "Quadrantin" ja hitsasin sen kytkinpolkimen päähän. Vaijerina Mustang 96-> säädettävä vaijeri. Säätöpalikka tulipeltiin ja siihen vähän tukea alle L-mallisella raudalla. Mulla vois olla tuon Quadrantin mitat jossain tallessa. Se tehtiin vesileikkaamalla ja vaijerille "kouru" molemmille puolille pultattavien suikaleiden avulla, jotka toimii samalla vaijerin toisen pään stopparina. Kuva ois kiva, eli kaivan mikäli löytyy.
Kustannus oli vaijerin verran eli noin 30 eur.
http://www.mustangsteve.com/cable.html
Eli leikkasin raudasta tuollaisen "Quadrantin" ja hitsasin sen kytkinpolkimen päähän. Vaijerina Mustang 96-> säädettävä vaijeri. Säätöpalikka tulipeltiin ja siihen vähän tukea alle L-mallisella raudalla. Mulla vois olla tuon Quadrantin mitat jossain tallessa. Se tehtiin vesileikkaamalla ja vaijerille "kouru" molemmille puolille pultattavien suikaleiden avulla, jotka toimii samalla vaijerin toisen pään stopparina. Kuva ois kiva, eli kaivan mikäli löytyy.
Kustannus oli vaijerin verran eli noin 30 eur.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-
- Aktiivi
Kiitos vinkeistä ja kuva sektorista olisi kiva bonus. Onkos tässä kombossa käytössä alkuperäinen kytkinhaarukka? Eli pitääkö vipusuhteita miettiä uusiksi.
- jls
- Addikti
- Auto: 1965 Fastback 351
Alkuperäinen kytkinhaarukka.
Ei tartte miettiä vipusuhteita (paitsi mulla kun pakosarjojen takia jouduin jatkamaan haarukkaa ja vaijerin kiinnityspaikkaa kytkinkoppaan). Mulla laatikkona T5.
Geometriat löytyy DWG/DXF muodossa tai pdf tärkeimmillä mitoilla.
Ei tartte miettiä vipusuhteita (paitsi mulla kun pakosarjojen takia jouduin jatkamaan haarukkaa ja vaijerin kiinnityspaikkaa kytkinkoppaan). Mulla laatikkona T5.
Geometriat löytyy DWG/DXF muodossa tai pdf tärkeimmillä mitoilla.
Mustang FB -65
-
- Aktiivi
Kiitos neuvoista. Kesti kommentointi vähän pidempään kun en mobiililaitteella saanut viestiä läpi, joku Mokia peräinen onkelma vissiin. PDF-tasoinen kuva olisi hyvinkin riittävä, sposti olisi arjari(at)elisanet.fi jos sellaista voi käyttää.
Nyt ei ole kun tekijän näppäryydestä ja viitseliäisyydestä kiinni ja peilin edessä saa sitten antaa palautetta
. Hyvä kun foorumilta löytyy apuja pähkäilyyn.
Nyt ei ole kun tekijän näppäryydestä ja viitseliäisyydestä kiinni ja peilin edessä saa sitten antaa palautetta