Keskustelua moottorin huohotuksesta
Re: Vähäpäästöisen auton moottorin huohotus suoraan ilmaan.
Mullakaan ei varmaa tietoa, mutta veikkaus on ettei vähäpäästöinen saa huohottaa ulkoilmaan mitään, vaan huohotusjärjestelmän pitää olla sellainen, että huohotuskaasut palaa moottorissa ja poistuu katalysaattorien kautta. Tai oikeestaan tää ei oo veikkaus vaan melko vahva mielipide.
Voi toki mennä läpi, mutta tarkka leimamies voi puuttua asiaan.
Voi toki mennä läpi, mutta tarkka leimamies voi puuttua asiaan.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Vähäpäästöisen auton moottorin huohotus suoraan ilmaan.
Yrittänyttä ei laiteta. Konttorille vaan!! Kyllä se katsuri suunsa avaa, jos on tarvetta
.

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Vähäpäästöisen auton moottorin huohotus suoraan ilmaan.
Samaa mieltä!Homer65 kirjoitti:Yrittänyttä ei laiteta. Konttorille vaan!! Kyllä se katsuri suunsa avaa, jos on tarvetta.
Turha näitä autoja on täällä palstalla katsastaa kun leima ei kuitenkaan paperiin tipu.
Paras apu ja oikeat vastaukset löytyy usein (ei aina) kontorilta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Kiesi
- Mega-addikti
- Viestit: 899
- Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
- Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man. - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Vähäpäästöisen auton moottorin huohotus suoraan ilmaan.
Nimenomaan jos joku asia askarruttaa, kannattaa aina käydä kysymässä siltä konttorilta mielipide jonne aiot autosi viedä. Hajontaa näissäkin asioissa on kumminkin aika paljon.Mexico65 kirjoitti:Samaa mieltä!Homer65 kirjoitti:Yrittänyttä ei laiteta. Konttorille vaan!! Kyllä se katsuri suunsa avaa, jos on tarvetta.
Turha näitä autoja on täällä palstalla katsastaa kun leima ei kuitenkaan paperiin tipu.
Paras apu ja oikeat vastaukset löytyy usein (ei aina) kontorilta.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Vähäpäästöisen auton moottorin huohotus suoraan ilmaan.
Jos oikein askarruttaa, niin katsastukseen oikea korkki tai sitten tuo sihti piiloon esim. paukkupullon tms. korkin sisään.
Saavutetaanko tuolla ulkoilmaan huohotuksella jotakin etua, jos moottori on alunperin suunniteltu "suljetuksi"?
Hienoltahan tuollainen sihti näyttää, mutta voiko se sotkea jotenkin moottorin toimintaa vaikka antamalla lisäilmaa koneen läpi suoraan imusarjaan.
Vai onko tuossa takaisku, ettei päästä koneeseen päin?
Saavutetaanko tuolla ulkoilmaan huohotuksella jotakin etua, jos moottori on alunperin suunniteltu "suljetuksi"?
Hienoltahan tuollainen sihti näyttää, mutta voiko se sotkea jotenkin moottorin toimintaa vaikka antamalla lisäilmaa koneen läpi suoraan imusarjaan.
Vai onko tuossa takaisku, ettei päästä koneeseen päin?
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: Vähäpäästöisen auton moottorin huohotus suoraan ilmaan.
Kysyin tutulta katsastusinssiltä tuosta huohotin jutusta, jo ei se huohotuksen muutos näy päällepäin selvästi ei niihi puututa. Mytta jos tuollaset tötteröt törröttä vähäpäästösessä voi tulla uusinta käynti. Eihä ruisku moottoreissa ole mitään tarvetta ojata huohotusta ulos, kaasari vehkeissä kuuma huohotus sotkee kylläkin toimintaa omallatapaa. Sen kyllä saa muutettua niin että rakentaa välijäähdyttime huohoti linjaan pieni alumiini kenno jäähdyttää huohotukse sopivan viileäksi ekä sotke seoksi siten.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: Vähäpäästöisen auton moottorin huohotus suoraan ilmaan.
Kiitoksia kommenteista. Täytyy miettiä miten tuon huohotuksen toteutan.
Koneeseen on tulossa pieni muutos mikä vaatii vakio systeemin muuttamista vähän toisenlaiseksi.
Koneeseen on tulossa pieni muutos mikä vaatii vakio systeemin muuttamista vähän toisenlaiseksi.

- Salmja1
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
- Auto: 1965 HT 289 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Huohotin asiaa
Huohotinkorkki on pahasti öljyinen ja karstaa täynnä, joten lepäilee nyt bensassa.
Mitenkäs takaisinlaitto? Riittävän monta huuhtelua vai monta päivää haihduttelua?
Pelottaa, että leimahtaa tuleen kun sen takaisin asentaa...
Onko jollakin kokemusta?
Mitenkäs takaisinlaitto? Riittävän monta huuhtelua vai monta päivää haihduttelua?
Pelottaa, että leimahtaa tuleen kun sen takaisin asentaa...
Onko jollakin kokemusta?
- Salmja1
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
- Auto: 1965 HT 289 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huohotin asiaa
Ok, bensaa mulle suositeltiin. Paljon sieltä on jo nyt tavaraa ulos tullut,
Pitää seurata...
Pitää seurata...
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Huohotin asiaa
Onko toisessa venttiilikopassa PCV-venttiili ja siitä alipaineletku imusarjaan? Ajattelin tässä vaan, että se toisen puolen venttiilikopan venttiili on vaan sisäänmenevälle ilmalle ja rauhallisessa ajossa ei pitäisi paljoa likaantua/karstaantua, koska sen kautta menee oikeastaan vain ilmaa sisäänpäin.
Oikeaoppinen huohotusjärjestelmä-viestiketjussa on aika paljon asiasta.
Oikeaoppinen huohotusjärjestelmä-viestiketjussa on aika paljon asiasta.
- Salmja1
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
- Auto: 1965 HT 289 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huohotin asiaa
Juuri näin on. Se, miksi tuota korkkia rupesin pudistelemaan on se, että vaikka stefat on vaihdettu ja tiivisteetkin pitäisi olla kunnossa, puskee auto kuumana ajon jälkeen öljyä alle. Kun asiaa selvittelin myös itseäni viisaammilta epäiltiin syyksi sitä, ettei ilmaa mene riittävästi sisään ja siksi paineet nousisi liikaa. se, mitä sinne lasipurkin pohjalle tulee, näyttäisi olevan hiekkaa tms. moskaa. Mulle nää jutut on aina uusia, joten luotan viisaampiin. Tuskin tuo puhdistaminen ainakaan haittaa.
- Salmja1
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
- Auto: 1965 HT 289 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huohotin asiaa
Selvennetääs epäselvää tekstiä. Siis huohotinkorkki on tukossa ja venttiilikopille ei mene riittävästi ilmaa sisään. Kun tuo korkki on nyt likoamassa bensan seassa, tulee sen lasipurkin pohjalle hiekkaa (ilmasta sinne korkkiin imeytynyttä hiekkapölyä) tai muuta höttöä. Muita, mm. Jenkkiforumeita lueskellessa, ymmärsin, että tuo huono ilman saanti voi olla yksi öljyvuotoa lisäävä tekijä. Näin mulle kerrottiin myös US partsissa ja parin harrastajan suulla. Ei ne pienet vuodot muuten vakavia ole, mutta loppukesästä taloyhtiön pihan halki kulkee jo melkoinen musta öljyvana 

- Salmja1
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
- Auto: 1965 HT 289 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huohotin asiaa
Nyt tuo korkki on putsattuna takaisin paikallaan ja ainakin korvakuulemalla tyhjäkäynti olis parempaa.
Ajolenkin jälkeen tiputtelee edelleen öljyä, mutta ei ehkä ihan niin paljoa. Tuo poistoputki on vedetty kaasarille toisesta kopasta. Täytyy sekin tsekata, mutta kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa siltä osin.
Se korkin kaulan sisällä oleva teräsverkko oli todella tukossa. Saippuapesu auttoi ja sen verkon sai vedettyä ulos ja rullattua auki pesua varten.
Ajolenkin jälkeen tiputtelee edelleen öljyä, mutta ei ehkä ihan niin paljoa. Tuo poistoputki on vedetty kaasarille toisesta kopasta. Täytyy sekin tsekata, mutta kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa siltä osin.
Se korkin kaulan sisällä oleva teräsverkko oli todella tukossa. Saippuapesu auttoi ja sen verkon sai vedettyä ulos ja rullattua auki pesua varten.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Huohotin asiaa
Onko kukaan hommannu piristettyyn moottoriin tämmöstä PCV härpäkettä:
http://mewagner.com/?p=444
Kehuvat paljon että kätevä tuolla säätää PCV toimimaan juuri oikealla tavalla kun muutetussa moottorissa vakio PCV venttiili ei yleensä toimi oikein.
http://mewagner.com/?p=444
Kehuvat paljon että kätevä tuolla säätää PCV toimimaan juuri oikealla tavalla kun muutetussa moottorissa vakio PCV venttiili ei yleensä toimi oikein.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Huohotin asiaa
Juu muistan kuvan, mulla on lisäksi systeemissä Moroson öljynerotus säiliö, siinä on kätevä venttiili mistä saa loroteltua kerääntyneet nesteet.
Tuollainen:
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/
Tuollainen:
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/