Arning-muunnos

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Arning-muunnos

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Topias74 kirjoitti:Tuosta helppo kopioida.

http://www.ftw.com.au/content/view/152/50/

Mä tein itelle ton mukaan ensin paperille sapluunan ja sitten 10mm alumiinilätkään saman.
Minä tein paperista ja käytin sitä sapluunan. Ehkä tukeva kartonki voisi olla parempi.
Uskoisin, että tuo paperin tai kartongin leikaaminen onnistuisi lähes jokaiselta kerholaiselta.

Näin on myös helppo tehdä hieman muutoksia alkuperäiseen malliin, eli 1" tai 2" tai jotain muuta niin kuin minä tein.

Ei oo kuulunut mitään noiden kiilapalojen teosta?
Kun taas jouduin palaamaan peltitukivarsiin niin hieman muokkasin tuota ylä kiilapalaa, tein siitä korkeamman….
Ja Ismo teki sopivat kiila prikat ja alumiini hitsaukset.

Samalla myös muutin ylä- ja alatukivarsia sekä jousikeinua niin, että ne kaikki on nyt laakeroituja. Jotain tein itse jotain tehtiin Ismon kanssa ja jotain ostettiin valmiina ja jotain puolivalmiina.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
make_110
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Kesä 2014, 09:27
Auto: -65 HT
Paikkakunta: Kuopio

Re: Arning-muunnos

Viesti Kirjoittaja make_110 »

Pitikö tuossa ottaa miten pois noita shimmipeltejä ylätukivarren takaa? Vai jätetäänkö entiset paikalleen.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Arning-muunnos

Viesti Kirjoittaja starsky »

make_110 kirjoitti:Pitikö tuossa ottaa miten pois noita shimmipeltejä ylätukivarren takaa? Vai jätetäänkö entiset paikalleen.
Etupää säädettävä kohdalleen muutoksen jälkeen. Ei voi sellaisenaan laittaa samoja shimmejä - tuurilla voi mennä kohdilleen, jos näin tekee.

Sopivia säätöarvoja voi hakea vaikka viestiketjuista:

Etupään säädöt -65:een
Earlyn pyöränkulmat parasta suuntavakavuutta haettaessa
Pyöräkulmista -67
Avatar
Handyy
Addikti
Viestit: 277
Liittynyt: 14 Elo 2007, 08:16
Auto: 1966 Ford Mustang HT (302)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Arning-muunnos

Viesti Kirjoittaja Handyy »

Arning-sapluuna löytyy seuraavaa halukasta varten meikäläiseltä, YV:llä koodia ja laitetaan postiin. Pidetään sapluunaa kierrossa, eli starsky lähettää sen minulle nyt ja minä lähetän sen sitten seuraavalle kun tilanne tulee.
Vehje
Aktiivi
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
Viesti:

Shelby-muunnoksen sapluuna 64-66

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Löytyi tallilta reilun kymmenen vuoden pitkäaikaissäilytyksen jäljiltä 64-66 Mustangin tukivarren kiinnikkeen poraussapluuna, olisko jollakin käyttöä? Tämä kalikka on Riihimäellä ja jos en nyt väärin muista niin tämä taisi pudottaa kiinnitystä enemmän kuin vakioyläpallo välttämättä antoi periksi?

- Ville
040-5302005
Ride Sally Ride!
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Arning-muunnos

Viesti Kirjoittaja starsky »

Yhdistin tähän ketjuun. On useampi sabluuna käytettävissä jos on tarvitsijoita - hyvä.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Arning-muunnos

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Enpä tähän ketjuun ole lisännyt sitä, ettei toikaan muutos mikään ainoa oikea ratkaisu. En nyt löytänyt kuvaa interwebistä mutta Corral 3/2008 sivu 22 näyttää kuvan, jossa ylätukivarren etummaista kiinnitystä on laskettu enemmän kuin takimmaista.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Shelby-muunnoksen sapluuna 64-66

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Vehje kirjoitti:Löytyi tallilta reilun kymmenen vuoden pitkäaikaissäilytyksen jäljiltä 64-66 Mustangin tukivarren kiinnikkeen poraussapluuna, olisko jollakin käyttöä? Tämä kalikka on Riihimäellä ja jos en nyt väärin muista niin tämä taisi pudottaa kiinnitystä enemmän kuin vakioyläpallo välttämättä antoi periksi?

- Ville
040-5302005
Jos tämä on alunperin allekirjoittaneen(??), niin kyllä se toimi vakioilla yläpalloillakin.
-Jukka-
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Shelby-muunnoksen sapluuna 64-66

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Jukka kirjoitti:
Vehje kirjoitti:Löytyi tallilta reilun kymmenen vuoden pitkäaikaissäilytyksen jäljiltä 64-66 Mustangin tukivarren kiinnikkeen poraussapluuna, olisko jollakin käyttöä? Tämä kalikka on Riihimäellä ja jos en nyt väärin muista niin tämä taisi pudottaa kiinnitystä enemmän kuin vakioyläpallo välttämättä antoi periksi?

- Ville
040-5302005
Jos tämä on alunperin allekirjoittaneen(??), niin kyllä se toimi vakioilla yläpalloillakin.
Mainitaan vielä että normaaleilla jousilla. ns. 620 lbs, 1" madaltavillakin oli itsellä, eikä ongelmia ilmennyt. Lyhyemmillä jousilla saattaa tulla ongelmia.
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Shelby-muunnoksen sapluuna 64-66

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Antti66HT kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Vehje kirjoitti:Löytyi tallilta reilun kymmenen vuoden pitkäaikaissäilytyksen jäljiltä 64-66 Mustangin tukivarren kiinnikkeen poraussapluuna, olisko jollakin käyttöä? Tämä kalikka on Riihimäellä ja jos en nyt väärin muista niin tämä taisi pudottaa kiinnitystä enemmän kuin vakioyläpallo välttämättä antoi periksi?

- Ville
040-5302005
Jos tämä on alunperin allekirjoittaneen(??), niin kyllä se toimi vakioilla yläpalloillakin.
Mainitaan vielä että normaaleilla jousilla. ns. 620 lbs, 1" madaltavillakin oli itsellä, eikä ongelmia ilmennyt. Lyhyemmillä jousilla saattaa tulla ongelmia.
Jukan sapluunalla tein omaankin autoon aikoinaan muutoksen. Alkuun ei ollut ongelmia kun oli Antin mainitsemat jouset, mutta kun madalsin autoa lisää coil overeilla, niin pallonivelet on pitänyt vaihtaa joka kesä. Nyt parannettu pallonivelen asentoa, joten katsotaan kestääkö tämän kesän ilman vaihtotarvetta.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Arning-muunnos

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Hyvä, vaikka Taiston kannalta huono.
Hyvä sen takia, että tuo ongelma on todellakin olemassa ja ratkaisu myös.
Eli jos ja kun teette noita ns. Arning muutoksia niin tarkastakaa, että yläpallonivelellä on riittävästi liikkuma tilaa. Jos ei ole niin ratkaisu on Negative Wedge kit.

Esim.
1965 1966 Mustang Negative Wedge Kit 4-Bolt. hinta tietenkin on este $299.95.
Tuolla hinnalla vaihtaa noita yläpalloja lähes mielellään $18.95 alkaen ja näistä muistetaan se korkea laatu joka edellyttää muutenkin joka vuotista vaihtoa.

Tosin MOOG-K8036 olisi kestävämpi mutta kovin kallis Price: $34.82.

Joku voisi ruveta sorvailemaan noita kiilapaloja hinta voisi olla kittinä noin 300€ / sarja, nivelet, kiilapalat, pultit ja mutterit, ja kiila prikat.

Tuossa kuvassa minun versio ko. kiilapalasta jota Ismon kanssa hieman muutettiin. Sorry kun nuo kilpa-autot on vähän likaisia, kumin murua on päässyt kertymään tuonne kaukaloon.
Liitteet
kiilapala.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Arning-muunnos

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Mulla on piirretty kuva kiilapalasta jolla teetätin paikallisessa koneistamossa muutaman parin billet alumiinisia. Tuli ainakin kevyitä, mutta jyrsijältä meinasi loppua huumori lentokone alumiinin kanssa. ( : Jos joku tarvitsee piirustusta, niin voin kyllä lähettää.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Arning-muunnos

Viesti Kirjoittaja Make67 »

JYK-90 kirjoitti:Mulla on piirretty kuva kiilapalasta jolla teetätin paikallisessa koneistamossa muutaman parin billet alumiinisia. Tuli ainakin kevyitä, mutta jyrsijältä meinasi loppua huumori lentokone alumiinin kanssa. ( : Jos joku tarvitsee piirustusta, niin voin kyllä lähettää.
Taisto, Mulle!!!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Arning-muunnos

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Mullakin olis kiertosapluunat vapaana... kuka tarvitsee?
1966 HT 347 Stroker
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Arning-muunnos

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Paljonkos teillä on sitä shimmitavaraa siellä ylätukivarren valissä noin yleensä. Mulla on tosi reippaasti että sai nollakulman pyörän kallistukseen.
1966 HT 347 Stroker
Vastaa Viestiin