Mulla on noin sentin paksuiset shimmit keskimäärin ja tukivarren pudotus siis on tehty. Ensi talvena nostan tukivarret takaisin alkuperäisiin reikiin ja hiukan kyllä hirvittää, että kuinka paksut pakat se sitten sinne vaatii...MONTTU kirjoitti:Paljonkos teillä on sitä shimmitavaraa siellä ylätukivarren valissä noin yleensä. Mulla on tosi reippaasti että sai nollakulman pyörän kallistukseen.
Arning-muunnos
Re: Arning-muunnos
66poni kirjoitti: Ensi talvena nostan tukivarret takaisin alkuperäisiin reikiin

Vai käykö siinä camberin puolesta toiste päin, kun yläpallo siirtyy ulospäin.66poni kirjoitti: Mulla on noin sentin paksuiset shimmit keskimäärin ja tukivarren pudotus siis on tehty. Ensi talvena nostan tukivarret takaisin alkuperäisiin reikiin ja hiukan kyllä hirvittää, että kuinka paksut pakat se sitten sinne vaatii...
Early Mustang käyttäytyy ajossa minun mielestäni parhaiten alkuperäisillä osilla ja tehtaan säätöarvoilla (huomioiden vyörenkaiden vaikutus). Siis minun mielestäni. Anteeksi vaan mutka-ajon ystävät, mutta minä arvostan miellyttävää jousitusta ja hyviä suoraanajo-ominaisuuksia enemmän kuin kaarrekäyttäytymistä. Tämä kun on melkein ympärivuotinen ajoauto. Maavara, pallonivelten kestävyys ja kokemukset aikaisemmista Mustangeistani tukevat asiaa. Ja vaikka auto olisi huonompikin ajaa ilman arning-muutosta, on se riittävän hyvä minulle. Early Mustang on hienoimmillaan täysin alkuperäisenä. En halua provosoida, mutta rata-ajon kannattajat ovat turhan sokeita muille näkemyksille. Terveisin klassikkovastaava. 

Tästä on helppo, etten sanoisi pakko olla samaa mieltä.66poni kirjoitti:Early Mustang käyttäytyy ajossa minun mielestäni parhaiten alkuperäisillä osilla ja tehtaan säätöarvoilla (huomioiden vyörenkaiden vaikutus). Siis minun mielestäni. Anteeksi vaan mutka-ajon ystävät, mutta minä arvostan miellyttävää jousitusta ja hyviä suoraanajo-ominaisuuksia enemmän kuin kaarrekäyttäytymistä. Tämä kun on melkein ympärivuotinen ajoauto. Maavara, pallonivelten kestävyys ja kokemukset aikaisemmista Mustangeistani tukevat asiaa. Ja vaikka auto olisi huonompikin ajaa ilman arning-muutosta, on se riittävän hyvä minulle. Early Mustang on hienoimmillaan täysin alkuperäisenä. En halua provosoida, mutta rata-ajon kannattajat ovat turhan sokeita muille näkemyksille. Terveisin klassikkovastaava.

Alkuperäisosilla ja niiden vakio paikoilla saa tosiaan aikaan ihan hyvin ajettavan auton kun näkee vähän vaivaa ja käyttää päätään eikä mene aina siitä mistä aita on matalin.
Mustang -67HT
Tietojeni mukaan tässä maassa on vain neljä Mustngia joilla ajetaan kilpaa. Ne muut joissa kyseinen muutos on tehty ei milestäni liity mitenkään kilvanajosta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Joten kaikkiin muihin on tehty muutokset aivan turhaanMexico65 kirjoitti:Tietojeni mukaan tässä maassa on vain neljä Mustngia joilla ajetaan kilpaa. Ne muut joissa kyseinen muutos on tehty ei milestäni liity mitenkään kilvanajosta.

Mustang -67HT
.IronHorse kirjoitti:Joten kaikkiin muihin on tehty muutokset aivan turhaanMexico65 kirjoitti:Tietojeni mukaan tässä maassa on vain neljä Mustngia joilla ajetaan kilpaa. Ne muut joissa kyseinen muutos on tehty ei milestäni liity mitenkään kilvanajosta.![]()
Osien valmistajat ja varsinkin niiden myyjät kyllä tykkää.

Niin ja tästä voi vetää niin paljon herneitä nenään kun itse kukin haluaa.

Mustang -67HT
Ehkä ehkä ei.IronHorse kirjoitti:Joten kaikkiin muihin on tehty muutokset aivan turhaanMexico65 kirjoitti:Tietojeni mukaan tässä maassa on vain neljä Mustngia joilla ajetaan kilpaa. Ne muut joissa kyseinen muutos on tehty ei milestäni liity mitenkään kilvanajosta.![]()
Osin olet oikeassa monet muutokset ja hankinnat ovtat turhia auton käyttötarkoituksesta johtuen.
Usein noita muutoksia tehdään tekemisen- ja ostamisenilosta.
Kolmessa suomen kilpa Mustangissa on Arning muutos tehty ja yhdessä on sitten jotain muuta. Jotain muutakin on noiden alustoihin tehty, kaikki ovat varsin nopeita niin radalla kuin slaalomissakin sikäli kun saalomia ajavat.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
67 Mustang HT "Trans Am"
Kumpaa vaihtoehtoehtoa suosittelette -65:sen keulan puottamisee 1" verran, arning muutosta vai suosiolla uusia jousia?
Ja ootteko vakio jousia käyttäny arning muutoksen kans vai jäykempiä mut vakio mittasia?
Itelle tulos 17x8 vanteet etee ja mitää kilpa-autoo ei olla tekemäs eli lähinnä ulkonäkö syistä puottamas keulaa alas aavistuksen.
Ja ootteko vakio jousia käyttäny arning muutoksen kans vai jäykempiä mut vakio mittasia?
Itelle tulos 17x8 vanteet etee ja mitää kilpa-autoo ei olla tekemäs eli lähinnä ulkonäkö syistä puottamas keulaa alas aavistuksen.
1" Arning-muutos ei pudota autoa 1", ehkä jotain 0.2"-0.4". Minusta kannattaa kuitenkin tehdä, siinä ei tarvitse ostaa mitään osiakaan. Sitten jousien kimppuun, jos haluat pudottaa lisää. Halvin tapa on katkaista nykyistä jousta 1/4 kierros kerrallaan.
- FFreak
- Aina äänessä
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Minä tein omaani arningin, tuuman pudottavat jäykemmät jouset(jotka ei sitten pudottanutkaan yhtään) ja joita lyhensin 3/4 kierrosta. Tuuman vakaajatanko edessä. Kuvia voi katsoa Freakin äffät. 17 vanteet mullakin. Halvimmalla pääset kun teet ensin arningin ja sitten tosiaan vartti kierros kerrallaan jousista pois. Voi tietysti yrittää hahmottaa suoraan paljonko pitäisi jousia katkaista. Jäykempien jousien kanssa kannattaa olla tarkkana kun pätkii ettei laske liikaa. En ole ihan varma, mutta olikohan crab a track jouset mulla. Taakse laitoin 30mm madallus palat.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20