Lämppärin letkujen lähtö- ja tuloholkit

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Torinobrougham
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland

Lämppärin letkujen lähtö- ja tuloholkit

Viesti Kirjoittaja Torinobrougham »

Onko tietoa 351Clevelandin lämppärin letkujen lähtö- ja tuloholkeista, toinen lohkossa ja toinen vesipumpussa, onko ne ns.tyhmiä vai onko ne kierteellä eli poiskierrettävissä? Lämppäri jää pois kierrosta ja fiksuinta olis kai tulpata nuo päät kierretulpilla jos se on mahdollista.
Uniflo
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
Auto: Mercury Cougar
Paikkakunta: Varsinais Suomi

Re: Lämppärin letkujen lähtö- ja tuloholkit

Viesti Kirjoittaja Uniflo »

Lohkossa ei ole tehtaan jäljiltä jenkoja. Vesipumpussa saattaa olla, tai sitten ei. Kumpaakin olen nähnyt.
Torinobrougham
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland

Re: Lämppärin letkujen lähtö- ja tuloholkit

Viesti Kirjoittaja Torinobrougham »

Ok, kiitos, Kyllä noi vaikuttais olevan ilman kierteitä eli lyömällä vaihdettavia tässä tapauksessa jos tarvii, mutta nyt täytyy sitten vaan tulpata noi päät.
Uniflo
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
Auto: Mercury Cougar
Paikkakunta: Varsinais Suomi

Re: Lämppärin letkujen lähtö- ja tuloholkit

Viesti Kirjoittaja Uniflo »

Jos haluat, voit myös yhdistää nuo lähdöt toisiinsa letkunpätkällä. Ei tarvitse tulppia alkaa sorvailemaan.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Lämppärin letkujen lähtö- ja tuloholkit

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Lohkoon saa sen verran kierrettä 3/8" BSP kierretapilla, että letkukara tai tulppa pysyy ja on tiivis kun kierretiivisteliiman kans laittaa. Yhteen laitoin messinkisen letkukaran näin ja on pelannut.
Torinobrougham
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland

Re: Lämppärin letkujen lähtö- ja tuloholkit

Viesti Kirjoittaja Torinobrougham »

Joo,mulla oli letkulenkit niissä,mutta vähän kliinimpi ilme konehuoneeseen tavoitteena, niin meinasin tota tulpparatkaisua ja Samihan tieskin kertoa miten se tehdään, kokeillaas noin, kiitoksia!
Vastaa Viestiin