Ahdettu 2014 GT
Valvoja: Ville K
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31 Joulu 2014, 20:43
- Auto: 2014 Mustang GT Premium
- Paikkakunta: Espoo City
Ahdettu 2014 GT
Moi,
Suomeen paluu lähestyy ja auto lähtee laivaan reilun kuukauden päästä. Nyt pitäisi vielä päättää tuleeko auto siihen asennetun ahtimen kanssa vai ilman. Ne harvat "vakiovarusteiset" 2014 GT:t mitä olen Tullin tiedoista bongannut ovat tuoneet noin 20ke pikavoiton. Ymmärrykseni on että jos tuon tällä setupilla, saan varautua maksamaan vähintään 50% lisää. Varasin juuri ajan moottorin palauttamiseksi vakioksi (en tee näitä itse) ja laitan sitten osat auton mukana tms.
Onkohan tässä veivauksessa mitään järkeä? Suomessa siis edessä uusi asennus ja arvuuttelin että tulee kokonaisuutena halvemmaksi + maksan mieluummin työstä kuin lahjoitan rahaa valtion pohjattomaan kaivoon.
Katsastus tms. menisi sitten Suomessa normikaavan mukaan mutta se olisi edessä joka tapauksessa ja voin ainakin varmistua siitä että verotuspäätös ei ole ihan hatusta heitetty.
Ahdin Ford Performance 624hv.
Suomeen paluu lähestyy ja auto lähtee laivaan reilun kuukauden päästä. Nyt pitäisi vielä päättää tuleeko auto siihen asennetun ahtimen kanssa vai ilman. Ne harvat "vakiovarusteiset" 2014 GT:t mitä olen Tullin tiedoista bongannut ovat tuoneet noin 20ke pikavoiton. Ymmärrykseni on että jos tuon tällä setupilla, saan varautua maksamaan vähintään 50% lisää. Varasin juuri ajan moottorin palauttamiseksi vakioksi (en tee näitä itse) ja laitan sitten osat auton mukana tms.
Onkohan tässä veivauksessa mitään järkeä? Suomessa siis edessä uusi asennus ja arvuuttelin että tulee kokonaisuutena halvemmaksi + maksan mieluummin työstä kuin lahjoitan rahaa valtion pohjattomaan kaivoon.
Katsastus tms. menisi sitten Suomessa normikaavan mukaan mutta se olisi edessä joka tapauksessa ja voin ainakin varmistua siitä että verotuspäätös ei ole ihan hatusta heitetty.
Ahdin Ford Performance 624hv.
2014 GT coupe Premium, triple black of course.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Ahdettu 2014 GT
eikös alkuperäinen auto oo aina arvokkaampi kuin muuteltu. Shelby/Roush/Saleen eri asia. Meniskö paremmin läpi kun on jo lähtömaassa tehty.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Ahdettu 2014 GT
Ainakin näissä vanhemmissa 2005 4,6 GT versioissa max teho joka saa olla, on luokkaa 500hp, kun ahdetaan tänä päivänä. Epäilen itse, että voi tulla ongelmia tuon Coyoten kanssa, koska siihen ei saa näin tehottomia ahdinsarjojaPappacosworth kirjoitti: ↑03 Touko 2018, 20:58 eikös alkuperäinen auto oo aina arvokkaampi kuin muuteltu. Shelby/Roush/Saleen eri asia. Meniskö paremmin läpi kun on jo lähtömaassa tehty.

- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Ahdettu 2014 GT
Mä ainakin pokkana pyytäisin alennusta verotusarvoon, kun "en löytänyt alkuperäistä vaan tämmösen jota oli jo alettu räpeltämään" 

#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31 Joulu 2014, 20:43
- Auto: 2014 Mustang GT Premium
- Paikkakunta: Espoo City
Re: Ahdettu 2014 GT
Grrr laskin juuri teho/paino-suhteen ja ilman ahdinta (GVWR 2087 kg) == 0.150069 kW/kg, tuli vähän juhamietomainen olo että hävisin yhdellä puuttuvalla painokilolla kuinka monta euroa? Jos jätän ahtimen kiinni mutta ilman remmiä ja punnitaan sitten katsastuksessa
säästyy vielä asennuskustannuksissakin monta rahaa.
Toisaalta ahtimen kanssa paino / teho == n. 4.49 kg/kW joka tietty ei sitten sovi tähän viisaaseen päätökseen:
"g) moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen ... mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"

Toisaalta ahtimen kanssa paino / teho == n. 4.49 kg/kW joka tietty ei sitten sovi tähän viisaaseen päätökseen:
"g) moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen ... mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"
2014 GT coupe Premium, triple black of course.
- Hopia
- Aktiivi
- Viestit: 139
- Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
- Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4
Re: Ahdettu 2014 GT
Kyllä suosittelisin jättämään sen ahtimen paikalleen ja hommaamaan dynolaput jenkkilästä, jossa tuo tehopainosuhde ei ole liian kova. Muutoin voi olla, että et suomessa saa autoa kilpiin ahtimen kanssa millään, ainakaan laillisesti.
Re: Ahdettu 2014 GT
Kuulin eilen mielenkiitoisen asian tähän liittyen. Kuulemma olisi tehty IS Autowoksin toimesta Coyote Mustang ahdettuna kilpiin. Varma huhu kertoili, että jarrut olisi ainakin pitänyt päivittää 6-mäntäisiin. Itsellä ei asiasta enempää tietoa, mutta kannattaa kysyä asiaa Lievestuoreen suunnalta ja varmistaa pitääkö tämä paikkaansa.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31 Joulu 2014, 20:43
- Auto: 2014 Mustang GT Premium
- Paikkakunta: Espoo City
Re: Ahdettu 2014 GT
Joo Hesellä on kaikenlaisia virityksiä menossa, mutta lopullista totuutta ei ole vielä aiheeseen löytynyt (siis näin etukäteen).
Näillä jarruilla mennään syssymmällä konttoriin
Näillä jarruilla mennään syssymmällä konttoriin