Ahdettu 2014 GT

Kysymyksiä, vastauksia ja keskustelua Mustangin tuomisesta ulkomailta

Valvoja: Ville K

midis
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Joulu 2014, 20:43
Auto: 2014 Mustang GT Premium
Paikkakunta: Espoo City

Ahdettu 2014 GT

Viesti Kirjoittaja midis »

Moi,

Suomeen paluu lähestyy ja auto lähtee laivaan reilun kuukauden päästä. Nyt pitäisi vielä päättää tuleeko auto siihen asennetun ahtimen kanssa vai ilman. Ne harvat "vakiovarusteiset" 2014 GT:t mitä olen Tullin tiedoista bongannut ovat tuoneet noin 20ke pikavoiton. Ymmärrykseni on että jos tuon tällä setupilla, saan varautua maksamaan vähintään 50% lisää. Varasin juuri ajan moottorin palauttamiseksi vakioksi (en tee näitä itse) ja laitan sitten osat auton mukana tms.

Onkohan tässä veivauksessa mitään järkeä? Suomessa siis edessä uusi asennus ja arvuuttelin että tulee kokonaisuutena halvemmaksi + maksan mieluummin työstä kuin lahjoitan rahaa valtion pohjattomaan kaivoon.

Katsastus tms. menisi sitten Suomessa normikaavan mukaan mutta se olisi edessä joka tapauksessa ja voin ainakin varmistua siitä että verotuspäätös ei ole ihan hatusta heitetty.

Ahdin Ford Performance 624hv.
2014 GT coupe Premium, triple black of course.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Ahdettu 2014 GT

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

eikös alkuperäinen auto oo aina arvokkaampi kuin muuteltu. Shelby/Roush/Saleen eri asia. Meniskö paremmin läpi kun on jo lähtömaassa tehty.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
simppa 73
Addikti
Viestit: 284
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 12:49
Auto: Ford Mustang GT 2005

Re: Ahdettu 2014 GT

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

Pappacosworth kirjoitti: 03 Touko 2018, 20:58 eikös alkuperäinen auto oo aina arvokkaampi kuin muuteltu. Shelby/Roush/Saleen eri asia. Meniskö paremmin läpi kun on jo lähtömaassa tehty.
Ainakin näissä vanhemmissa 2005 4,6 GT versioissa max teho joka saa olla, on luokkaa 500hp, kun ahdetaan tänä päivänä. Epäilen itse, että voi tulla ongelmia tuon Coyoten kanssa, koska siihen ei saa näin tehottomia ahdinsarjoja :lol: . Tehopainosuhde on liian kova ja et saa kilpiin. Parempi tietysti kysyä tahoilta, jotka näitä tekee ammatikseen, mutta minulla tälläinen käsitys tämän hetken säännöistä. Eli veikkaan itse, että jos meinaat saada kilpiin täällä, pitää olla tehty lähtömaassa, mutta miten sitten verotus kohtelee...?
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Ahdettu 2014 GT

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Mä ainakin pokkana pyytäisin alennusta verotusarvoon, kun "en löytänyt alkuperäistä vaan tämmösen jota oli jo alettu räpeltämään" :D
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
midis
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Joulu 2014, 20:43
Auto: 2014 Mustang GT Premium
Paikkakunta: Espoo City

Re: Ahdettu 2014 GT

Viesti Kirjoittaja midis »

Grrr laskin juuri teho/paino-suhteen ja ilman ahdinta (GVWR 2087 kg) == 0.150069 kW/kg, tuli vähän juhamietomainen olo että hävisin yhdellä puuttuvalla painokilolla kuinka monta euroa? Jos jätän ahtimen kiinni mutta ilman remmiä ja punnitaan sitten katsastuksessa :) säästyy vielä asennuskustannuksissakin monta rahaa.

Toisaalta ahtimen kanssa paino / teho == n. 4.49 kg/kW joka tietty ei sitten sovi tähän viisaaseen päätökseen:
"g) moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen ... mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"
2014 GT coupe Premium, triple black of course.
Avatar
Hopia
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4

Re: Ahdettu 2014 GT

Viesti Kirjoittaja Hopia »

Kyllä suosittelisin jättämään sen ahtimen paikalleen ja hommaamaan dynolaput jenkkilästä, jossa tuo tehopainosuhde ei ole liian kova. Muutoin voi olla, että et suomessa saa autoa kilpiin ahtimen kanssa millään, ainakaan laillisesti.
simppa 73
Addikti
Viestit: 284
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 12:49
Auto: Ford Mustang GT 2005

Re: Ahdettu 2014 GT

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

Kuulin eilen mielenkiitoisen asian tähän liittyen. Kuulemma olisi tehty IS Autowoksin toimesta Coyote Mustang ahdettuna kilpiin. Varma huhu kertoili, että jarrut olisi ainakin pitänyt päivittää 6-mäntäisiin. Itsellä ei asiasta enempää tietoa, mutta kannattaa kysyä asiaa Lievestuoreen suunnalta ja varmistaa pitääkö tämä paikkaansa.
midis
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Joulu 2014, 20:43
Auto: 2014 Mustang GT Premium
Paikkakunta: Espoo City

Re: Ahdettu 2014 GT

Viesti Kirjoittaja midis »

Joo Hesellä on kaikenlaisia virityksiä menossa, mutta lopullista totuutta ei ole vielä aiheeseen löytynyt (siis näin etukäteen).

Näillä jarruilla mennään syssymmällä konttoriin
20170421_182128 (1).jpg
Vastaa Viestiin