1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 21
- Liittynyt: 12 Elo 2019, 09:02
- Auto: Ford Mustang 1965 HT 5.0HO
- Paikkakunta: Kerava
1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Ajattelin laittaa tuollaisen Borgeson 999020 sarjan autooni manuaali ohjauksen tilalle.
Onko joku muu laittanut?
Onko jollain toisella valmistajalla myös tarjolla tuollaista bolt on pakettia?
Onko jotain vaatimuksia millainen peltisarjan tulee olla?
CJ pony parts sivuilla sanotaan, että pitäisi olla Tri-Y sarja, mutta käykö joku muukin, jossa lähdöt ovat 1,5" putkilla?
Onko Tri-Y jotenkin huonompi kuin muut? Lähinnä ajattelin Flowtech Tri-Y 12119FLT tai sitten Flowtech 12102 sarjaa. Kone on 289 ja mitään kiihdytys autoa tuosta ei tule eli ihan kruisailu auto.
Onko joku muu laittanut?
Onko jollain toisella valmistajalla myös tarjolla tuollaista bolt on pakettia?
Onko jotain vaatimuksia millainen peltisarjan tulee olla?
CJ pony parts sivuilla sanotaan, että pitäisi olla Tri-Y sarja, mutta käykö joku muukin, jossa lähdöt ovat 1,5" putkilla?
Onko Tri-Y jotenkin huonompi kuin muut? Lähinnä ajattelin Flowtech Tri-Y 12119FLT tai sitten Flowtech 12102 sarjaa. Kone on 289 ja mitään kiihdytys autoa tuosta ei tule eli ihan kruisailu auto.
- JVU/65-HT
- Addikti
- Viestit: 387
- Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
- Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe - Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Morjensta.
Jokunen vuosi sitten tuli markkinoille sähkösiä tehostimiia mitkä asennetaan rattiputkeen,
Onkos kellään näistä kokemusta? Vaikuttaa mun silmiin ainakin mielenkiintoselta vaihtoehdolta.
Tiedä sitten miten museo mustiin sopis.
https://www.cjponyparts.com/electric-po ... 6/p/PSKE7/
No hintahan on tietysti vielä aika korkea,mutta eipähän tarvii konehuoneepuolelta sen enempiä tiloja raivata.
https://epasperformance.com/pages/videos#mustanghowto
Jokunen vuosi sitten tuli markkinoille sähkösiä tehostimiia mitkä asennetaan rattiputkeen,
Onkos kellään näistä kokemusta? Vaikuttaa mun silmiin ainakin mielenkiintoselta vaihtoehdolta.
Tiedä sitten miten museo mustiin sopis.
https://www.cjponyparts.com/electric-po ... 6/p/PSKE7/
No hintahan on tietysti vielä aika korkea,mutta eipähän tarvii konehuoneepuolelta sen enempiä tiloja raivata.
https://epasperformance.com/pages/videos#mustanghowto
-Jarkki-
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE

- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja




Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Mä laitoin - 67:aan borgesonin, tuli tosi hyvä ohjaus, laita sit sillä gm:n saginaw pumpulla. Omalla pumpulla ei tule tarpeeksi painetta pienillä kierroksilla.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Mulla on cpp;n simpukka.
On nopea ja tarkka.
Suosittelen
On nopea ja tarkka.
Suosittelen
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Mistä saa cpp tehostin sarjaa niin että tulee kaikki tarvittava mukana ja miten ohjaus akseli toteutetaan siihen
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Moi
Esim tuosta.
https://www.ebay.com/itm/1965-66-Ford-M ... 1438.l2649
Tradeparts myy näitä myös.
Tässä heidän oma ohje.
http://www.classicperform.com/Instructi ... ctions.pdf
Esim tuosta.
https://www.ebay.com/itm/1965-66-Ford-M ... 1438.l2649
Tradeparts myy näitä myös.
Tässä heidän oma ohje.
http://www.classicperform.com/Instructi ... ctions.pdf
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Tuossakin sanotaan että pumpun hihnapyörä sekä ohjausakselin liitos nivel ei kuulu pakettiin, eli ne tarvii jostain metsästää sopivat1223 kirjoitti: ↑09 Loka 2019, 15:52 Moi
Esim tuosta.
https://www.ebay.com/itm/1965-66-Ford-M ... 1438.l2649
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Moro
Tradeparts hyllytavaraa siellä noi.
Tradeparts hyllytavaraa siellä noi.
-
- Aktiivi
- Viestit: 33
- Liittynyt: 02 Kesä 2011, 21:01
- Auto: -09 Audi A4 3.0 Tdi Q.-76 Opel Manta-B 2.4. -65 Mustang ht 302 c4.
- Paikkakunta: Kaunislahti/Raasepori
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Kattelin tota cjponypartsin sähkötehostinta niin vaikuttais samalta vempaimelta mikä löytyy opelin corsasta muistaakseni vm 2000 alusta. Rakentelin tuollaisen B-mantaan ja ostin tarvittavat osat romikselta 350e. oli mielestä helppo homma netistä löytyvillä ohjeilla. Eiköhän noita opeliin tarkoitettuja ohjeita voisi hiukan apinoida näihinkin tosin noi alkuperäiset rattiputki ja akseli pitää palastella.
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Omaan autoon asennettiin Borgesonin tehostettu simpukka ja kyllähän tuo fordin oma pumppu on tehoton lämpimänä tyhjäkäynnillä. Saako siihen lisää potkua pienemmällä hihnapyörällä?
Ja voiko tuolla ajaa jos ottaa hihnan pois väliaikaisesti, vaurioittaako se simpukkaa kun ei ole painetta?
Järkevin pumppuvaihtoehto lienee saginaw- pumppu. Hintoihin vaan nousee telineen kanssa..
Ja voiko tuolla ajaa jos ottaa hihnan pois väliaikaisesti, vaurioittaako se simpukkaa kun ei ole painetta?
Järkevin pumppuvaihtoehto lienee saginaw- pumppu. Hintoihin vaan nousee telineen kanssa..
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Mielestäni riippuu vähän kuinka paha pumpun tehon puute on. Ite laitoin kans taannoin kuusysiini borgesonin ja silloin tällöin tyhjäkäynnillä tiukassa käännöksessä pumppu tuntuu kavitoivan. En voinut samantien vaihtaa saginawin pumppua kun ilmastoinnin kompura on siinä päällä. Pitäs vähän askarrella että sais sopimaan. Mutta muuten on toiminut hienosti just tuota satunnaista pykimistä lukuunottamatta. Eikä suodattimessakaan ole näkynyt mitään ylimääräistä.Jänis kirjoitti: ↑30 Heinä 2021, 19:38 Omaan autoon asennettiin Borgesonin tehostettu simpukka ja kyllähän tuo fordin oma pumppu on tehoton lämpimänä tyhjäkäynnillä. Saako siihen lisää potkua pienemmällä hihnapyörällä?
Ja voiko tuolla ajaa jos ottaa hihnan pois väliaikaisesti, vaurioittaako se simpukkaa kun ei ole painetta?
Järkevin pumppuvaihtoehto lienee saginaw- pumppu. Hintoihin vaan nousee telineen kanssa..
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Ok. Pitääpä tarkkailla tilannetta.samipihl kirjoitti: ↑31 Heinä 2021, 08:12Mielestäni riippuu vähän kuinka paha pumpun tehon puute on. Ite laitoin kans taannoin kuusysiini borgesonin ja silloin tällöin tyhjäkäynnillä tiukassa käännöksessä pumppu tuntuu kavitoivan. En voinut samantien vaihtaa saginawin pumppua kun ilmastoinnin kompura on siinä päällä. Pitäs vähän askarrella että sais sopimaan. Mutta muuten on toiminut hienosti just tuota satunnaista pykimistä lukuunottamatta. Eikä suodattimessakaan ole näkynyt mitään ylimääräistä.Jänis kirjoitti: ↑30 Heinä 2021, 19:38 Omaan autoon asennettiin Borgesonin tehostettu simpukka ja kyllähän tuo fordin oma pumppu on tehoton lämpimänä tyhjäkäynnillä. Saako siihen lisää potkua pienemmällä hihnapyörällä?
Ja voiko tuolla ajaa jos ottaa hihnan pois väliaikaisesti, vaurioittaako se simpukkaa kun ei ole painetta?
Järkevin pumppuvaihtoehto lienee saginaw- pumppu. Hintoihin vaan nousee telineen kanssa..

Suuri parannushan toi on vanhaan verrattuna
Edit: Asennuksesta sen verran, että irrotettiin moottorin tuesta kuskin puolelta pultti irti ja nostettiin moottoria n. 1,5 cm. Simpukka mahtu raosta paikoilleen. Ei tarvinnut yrittää irrottaa valupakosarjaa
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Kuulostelin tuota omaa autoa. Pumppu pitää surinaa ja naputtaa tyhjäkäynnillä lämpimänä. Mulla on uus (tai kunnostettu) samanlainen pumppu hyllys. Pitänee koittaa sillä vielä. Hihnapyörän irrotus vanhasta näyttää melko haastavalta..
Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja
Ratkaisin ongelman hommaamalla volvon sähköisen pumpun. Nyt pelittää!
Edit:
Ajatus lähti siitä että tiesin olevan sähköisiä pumppuja ja googletin onko niitä sovellettu näihin. Pari keskustelua löytyi ja tuossa on nimenomaan borgesonin simpukka ja samanmoinen volvon pumppu jonka itse hommasin. Teetin vielä hydrauliikka-firmassa letkuun pään mikä sopii pumppuun
https://ls1tech.com/forums/conversions- ... ering.html
Edit:
Ajatus lähti siitä että tiesin olevan sähköisiä pumppuja ja googletin onko niitä sovellettu näihin. Pari keskustelua löytyi ja tuossa on nimenomaan borgesonin simpukka ja samanmoinen volvon pumppu jonka itse hommasin. Teetin vielä hydrauliikka-firmassa letkuun pään mikä sopii pumppuun
https://ls1tech.com/forums/conversions- ... ering.html