Early SuomiMustangit

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

pee5 kirjoitti:
pee5 kirjoitti:
pee5 kirjoitti:Yle Teemalta tuli lauantaina 30.6.2012 suomalainen elokuva "Kesäkapina" v.1970. Siinä näkyi selvästi '65-'66 FB, harmi kun ukot seisoi kilven edessä. Yllättäen kun tuli en huomannut edes kapseleista tarkistaa vuosimallia. Katsoiko kukaan tuota elokuvaa ja pystyikö yksilöimään autoa, ainakin 8 vaihtoehtoa olisi.......
Tämä leffa tulee tänään uusintana Teemalta klo 21.45. Sorry vähän liian lyhyt varoitusaika.
Oli '66 FB GT
Sain leffan DVD:llä. Vaikka rekisterikilpeä ei näy, Musse on todennäköisesti BG-488, alunperin diplomaattiauto. Rally-Pac näkyy kuuluvan varusteisiin.
Kuva
'65 HT
Avatar
BYM-1
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 16:20
Auto: Ford Mustang Fastback 1965 BYM-1 autokouluauto
Ford Mustang 2005 V6 Agentti kesäkäyttis
Paikkakunta: Tuusula

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja BYM-1 »

"Sain leffan DVD:llä. Vaikka rekisterikilpeä ei näy, Musse on todennäköisesti BG-488, alunperin diplomaattiauto. Rally-Pac näkyy kuuluvan varusteisiin."

Olet varmaan oikeassa, BG-488 oli minulla olevissa promokuvissa metalliruskea + rallypac eli sopinee kuvien autoksi?
#0001#
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

BYM-1 kirjoitti:"Sain leffan DVD:llä. Vaikka rekisterikilpeä ei näy, Musse on todennäköisesti BG-488, alunperin diplomaattiauto. Rally-Pac näkyy kuuluvan varusteisiin."

Olet varmaan oikeassa, BG-488 oli minulla olevissa promokuvissa metalliruskea + rallypac eli sopinee kuvien autoksi?
Puskurin hevosenkenkä-koristeet on BG-488:n hyvä tunnistuskeino, muissa en ole niitä nähnyt.
'65 HT
Avatar
Juke66
Addikti
Viestit: 272
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 13:40
Auto: Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT avo -95
Paikkakunta: Iittala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja Juke66 »

Tuli Facebookissa vastaan tollanen video, Hämeenlinnan Ahveniston hyppyrimäen rakentamisesta. Ja huomasin siinä ajassa 5.25 alkaen, että videolla saattaa näkyä yksi early Mustangi. Kuva on heikko laatuinen, mutta ehkä joku tunnistaa onko tuo Mustangi vai joku muu. Video on kuvattu 1967.
Mustang??
Mustang??
"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"

Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

Juke66 kirjoitti:Tuli Facebookissa vastaan tollanen video, Hämeenlinnan Ahveniston hyppyrimäen rakentamisesta. Ja huomasin siinä ajassa 5.25 alkaen, että videolla saattaa näkyä yksi early Mustangi. Kuva on heikko laatuinen, mutta ehkä joku tunnistaa onko tuo Mustangi vai joku muu. Video on kuvattu 1967.
Näyttökuva 2016-12-29 kello 13.23.15.png
Vois ehkä olla '66, ainakin kylkikoriste näyttää siltä.
'65 HT
DelMonte
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 15:50

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja DelMonte »

JXA-26 kirjoitti: Ennu Astikainen ajoi maastoa ja rataa 1966-1967 (MID-34)
Tikulla silmään, joka vanhoja... jne, mutta kaivelin silti.

Tämä on tuo Ennu Astikaisen käyttämä MID-34, tosin kilpiä jokusen kerran jo 60-70-luvuilla vaihtaneena.

Kuva
On olemassa toinen toistaan erilaisempia malmikasoja, mitä maailmalta voi ostaa malli- ja värimieltymyksen mukaan, ja sitten on Ne Historialliset Suomi-yksilöt.
DelMonte
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 15:50

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja DelMonte »

OT-HT68 kirjoitti:Nyt pitää heittää myös oma (tarkkaan ottaen vaimon :) ) auto kehiin, eli:

Vuoden 1968 HT joka rekisteröity alunperin Heinäkuussa 1969 rekisterinumerolla IA-22. Ensimmäinen omistaja Auto-R Lamminen Oy ja haltija Tammer-Pala Oy Tampereella. Sen jälkeen kiertänyt parillakymmenellä henkilöllä ja huomasin noista aiemmista kirjoituksista että Uolevi Paaolainen (tod.näk. Paavilainen) joka on ajanut Mustangilla kilpaa on omistanut meidän auton 1974-75 vuodenvaihteessa muutaman kuukauden...
pee5 kirjoitti: "Mustangeja oli Suomessa muitakin.

Uolevi Paaolainen ja Theo Salutskij ajoivat Artukaisissa 1965 (TEO-10), Theo myös 1966.
Rekisterinumero oli tuolloin HCN-673 mutta on nykyään taas alkuperäinen IA-22.
HCN-673:na tämä esiintyi myös kerran Corralin historiakuvissa - metallinhohtosinisenä, sivuputkilla ja takaspoilerilla varustettuna :?

Alunperin väri on ehkä ollut vaaleanvihreä metallinhohto, nykyään valkoinen. Jos jollain on mitään tietoa auton vaiheista vuosien varrelta otetaan ne erittäin mielellään vastaan.
Sekä Uolevi Paavolainen että Uolevi Paavilainen ajoivat aikanaan kilpaa. Paavolainen kilpaili tietääkseni ainakin jo vuonna 1949 ja viimeisen kerran vuonna 1966, myös tuon yhden kerran Mustangilla Artukaisissa ´65. Paavilainen (Urjalasta) puolestaan aloitti Volvolla vuonna 1967 ja kilpaili viimeksi Porschella vuonna 1981. Paavilainen omisti ainakin kaksi Mustangia, mutta tietääkseni ei kilpaillut kummallakaan. 1970-72 hänellä oli ´64 käyttöönotettu entinen AAF-5/AOK-1.

Tämä ainakin kerrotaan Paavilaisen omistamaksi.
https://urjala.kuvat.fi/08-Autoja/img856.jpg.html
On olemassa toinen toistaan erilaisempia malmikasoja, mitä maailmalta voi ostaa malli- ja värimieltymyksen mukaan, ja sitten on Ne Historialliset Suomi-yksilöt.
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

Aikaisemmin julkaisemattomia kuvia BAT-10 :sta. Kuvaaja Tapio Ukkonen, kuvattu Vammalassa Levorannan Autoliikkeen edessä, ajankohta todennäköisesti talvi 1965-66.
Kuva
Kuva
Kuva
'65 HT
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Komeeta ajankuvaa ja hienoo historiaa!
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Sielläpä Musse arvoisessaan seurassa.
Foto Roos, Valokuvaaja 12.09.1966
Helsingin kaupunginmuseo.
Museoviraston kokoelmasta lainattu tänne.
Klikkaamalla isommaksi.
Liitteet
HKMS000005_km0000pgo5.jpg
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

ULI-65 suomalaisessa elokuvassa "Automobile" vuodelta 1967.
Kuva
Kuva
'65 HT
Ford67
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Maalis 2017, 15:16
Auto: Fairlane Ranchero -67 302W Toploader 8"
Falcon -68 408W C4 8"
Paikkakunta: Kalajokilaakso

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja Ford67 »

Kuva

Mustang-mainos Hymyssä -68, Miss Escortin kanssa :lol:

Olikohan Suomiauto, voisi olettaa.

Yritän vielä paremmalla laadulla saada tänne, hanurista nämä kuvapalvelimet.
Max, she is the last of the V8s! 600 horsepower through the wheels. She's meanness set to music and the bitch is born to run!
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 229
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Tää leffa tuli eilen telkkarista ja on nähtävissä Yle Areenassa. Hienoa ajankuvaa 70-luvun Early-Suomesta.
BYM-1 kirjoitti: 05 Helmi 2016, 06:56 "Sain leffan DVD:llä. Vaikka rekisterikilpeä ei näy, Musse on todennäköisesti BG-488, alunperin diplomaattiauto. Rally-Pac näkyy kuuluvan varusteisiin."

Olet varmaan oikeassa, BG-488 oli minulla olevissa promokuvissa metalliruskea + rallypac eli sopinee kuvien autoksi?
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Sola
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Heinä 2024, 20:42

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja Sola »

kariboy kirjoitti: 07 Joulu 2011, 21:53 `65 HT valkoisella katolla on vinyylilevyn `60-luvun suosikit` (VPLP 1960-1969)takakannessa, auton väristä ei voi olla varma, on mv kuva. Sen ajan käännösbiisi suosikkeja. Rekkari ADK-1 tai AOK-1.
Lienekköhän Mustang elossa yhä?
Onko pee5 nuo 3 muuta `66 SuomiMustangia edelleen olemassa ja minkä värisiä ne olivat alunperin?
AOK-1 nykyään Keski-suomessa työn alla.

Katsastettu ensimmäisen kerran 3.7.1964 rek numerolla AAF-5. Rekisterinumerot siitä eteenpäin AOK-1, ZGN-23, BTV-30, HPL-22, IFP-882 ja NG-262

Ensimmäinen omistaja oli kai laulaja Ann-christine, Rekisterikortit kateissa vielä vuosilta 64-67.
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja janne260 »

[/quote]

AOK-1 nykyään Keski-suomessa työn alla.

NG-262

Ensimmäinen omistaja oli kai laulaja Ann-christine, Rekisterikortit kateissa vielä vuosilta 64-67.
[/quote]

Hieno kuulla tämmösestä asiasta, ois mukava nähdäkin kyseinen laite.
Täähän on se TM:n koeajoauto.
ookko Jyppilässä vai muualla keski-suomessa?

Hauska ois kuulla myös tuosta NG-262 kilpenä, kilpidiggarina kiinnostaa että millä välillä on ollu tuo siinä autossa.
Ihan kuin ois jopa joku muistikuva.Itsellä kun on tuossa 64,5:ssä NG-110, tarttui silloin ysärin alussa Suolahden konttorilta matkaan kun ei Jkl:ssä ollu rekisteröintikatsastusaikoja tarjolla (muka).
Ei ollu yksinkertaista jälkikekkoslovakiassa silloin, ei, mut se on toisen tarinan paikka.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Vastaa Viestiin