Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289
Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289
Pistänyt merkille, että usein kun kelit lämpenee (~20°c) ja autolla ajanut hieman pidemmän matkan, jonka jälkeen auto on esim. 20min sammutettuna, niin lähtee vasta reilumman pyörittelyn jälkeen käyntiin ja kun käynnistyy, niin kaasua painellessa kuuluu pari kertaa vähän kuin "hihnan vinkuminen", muuten tätä ei kuulu.
Pohdin voiko tuohon käynnistysvaikeuteen olla syynä se, että bensaletkut pääsee tyhjeneen? Tuskin kuitenkaan noin nopeasti haihtuukaan..Olisiko jonkunlainen takaiskuventtiili järkevä laittaa linjaan?
Onko muita ideoita mistä voisi johtua?
Pohdin voiko tuohon käynnistysvaikeuteen olla syynä se, että bensaletkut pääsee tyhjeneen? Tuskin kuitenkaan noin nopeasti haihtuukaan..Olisiko jonkunlainen takaiskuventtiili järkevä laittaa linjaan?
Onko muita ideoita mistä voisi johtua?
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289
Koita laittaa kaasarin ja imusarjan väliin spaceri. 1” käy ja jos on liian korkea 1/2” voi myös käyttää.
Esim: https://www.summitracing.com/parts/edl-8724
tai vastaava.
Esim: https://www.summitracing.com/parts/edl-8724
tai vastaava.
Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289
Nämä vanhat autot vaatii hieman erilaisen käynnistys operaation kuin nykyiset autot.
Tässä ohjekirjaan ohje, tällä lähtee käyntiin!
Tässä ohjekirjaan ohje, tällä lähtee käyntiin!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- LSHT
- Mega-addikti
- Viestit: 627
- Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289
Tuosta Mexicon viestistä innostuneena tässä on vuoden 65 ohjekirjassa olleet käynnistysohjeet suomeksi.
Powered by Kiromax
Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289
Pitääkin koittaa täysin ohjeiden mukaan. Jännä nähdä onko oma tyyli ollut väärä, paljoa se ei kyllä ole tuosta poikennut. 

- LSHT
- Mega-addikti
- Viestit: 627
- Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289
Voihan kehno käynnistyminen olla kiinni myös sytytystulpista. Niiden suhteen en osaa antaa mitään järkineuvoja, mut lämpöarvo voi olla tulpissa väärä. Oma autonihan lähtee käyntiin kylmänä "hieman harmissaan", mutta lämpimänä aina heti ja kyselemättä, enkä normaalisti kuumana edes hipaise kaasua.
Powered by Kiromax
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 229
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289
Mielenkiintoista, että opastetaan kuutoskoneelle eri tavalla (mielestäni väärällä tavalla) kylmäkäynnistys kuin kasikolle.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289
Kutosessa oli monia kombinaatioita esim. jakajan suhteen, milloin oli keskipakoennakko ja milloin ei. Kaasarit olivat myös noihin spekattuja.
Re: Kuumat kelit ja käynnistysvaikeudet 289
Kylmän koneen ohje on automaattiryypylle. Itsellä kanssa vähän jäähtynyt kone vaatii pikkuisn polkemista, lämpimänä lähtee ilman kaasuun koskemista saman tien. Ei ole spaceria ja täytyisi putsari vaihtaa sellaiseen droppi-malliin, jotta sinne väliin mitään mahtuisi.