Turbiinin asennus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
68HT
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Turbiinin asennus

Viesti Kirjoittaja 68HT »

Turbiinin asennus C4:n perään on menossa, mutta mietityttää menikö turbiini tarpeeksi syvälle paikoilleen. Nyt turbiinin kehä, eli se jossa turbiinin kiinnitystapit ovat kiinni, on 12mm vaihteiston kuoren kiinnityspinnan sisäpuolella. Onkohan se nyt pohjassa vai pitäiskö vielä mennä enempi?

Kiitoksia etukäteen tiedosta!
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Sen pitäs 'klonksahtaa' kolmesti kun työntää paikalleen ja pyörittää samalla. Mittaa paljonko vetolevystä on moottorin ja laatikon välipeltiin matkaa. Pitäis olla lähellä toisiaan. Äkkiä väittäsin ettei ole ihan perillä vielä.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
68HT
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 68HT »

Juu vetolevystä on moottorin ja laatikon välipeltiin n.11mm. Kaippa se on paikallaan, täytyy kokeilla kuinka käy.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Sama ongelma. Kun turbiinia painaa ja pyörittelee, niin joku siellä vielä "muljahtelee" ikään kuin vielä pitäisi kerran klonksahtaa sisään :nörd:
Onko muuta keinoa varmistaa turbiinin paikallaan olo kuin "kolme klonksahdusta"? Voiko sen keskitapin ottaa irti ja laittaa ensin turbiiniin ja sitten turbiini tappeineen laatikkoon?
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Voi, mutta se ei ole se joka viimeisenä paikalleen menee, viisteet kaulalla pitää saada uppoamaan öljypumpun rattaan vastaaviin. Jos liian lujaa työntää samalla kun pyörittää voi pumpun ratas pyöriä mukana, eikä oikeaa asentoa löydy. Eli koita hemputella sitä muunninta hiukan. Tuossa aamupäivällä juuri yhden tungin paikallaan auton alla, aivan liian pienessä tilassa... Tuo suunnilleen 12 milliä kiinnitystasosta muuntimen pulttitasoon on koko lailla kaivattu mitta.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Kiitos! Onko periaate kuitenkin se, että oli turbiini tarpeeksi syvällä tai ei, niin turbiinin pyörittämisessä ei huomaa eroa? Eli siitä ei välttämättä erota onko turbiini tarpeeksi syvällä?
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Kyllä se raskaammaksi muuttuu kun akseli on paikallaan, sitä öljypumpun hahloa ei käytännössä huomaa kun pumppu ei juuri vastusta.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Ei se sitten ole vielä perillä. Ainakin kolmesti se "klonksahti", mutta ei ole lähelläkään 11cm laatikon kopan reunasta turbiiniin, hyvä jos viisi. Mutta kun sovittaa silmillään moottoria vetolevyineen paikalleen, niin ei se minusta syvemmälle kuuluisi mennäkkään, jos se olisi syvemmällä niin ei turbiinin "keskitappi" osuisi kampiakselin päähän?? :nörd:
Mutta pakkohan sen on mennä syvemmälle, kun nyt pyörittää, niin selvästi "boordit" muljahtelee ja kolahtelee.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

MIttaa se vetolevyn kiinnityspinta välipellistä. Laatikoissa voi olla eroja, tuo mun mitta on C6-askista. Ja momentinmuunnin muljuu aina, se on sen tehtävä ;)
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Ai niin täällä puhuttiinkin milleistä eikä senteistä :oops:
Eli jos matka on sama kun mittaa vetolevystä ja turbiinista välipeltiin, niin silloin turbiini on paikallaan.
Kromi
Aktiivi
Viestit: 34
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:54
Auto: Ford Mustang Conv.1967

Re: Turbiinin asennus

Viesti Kirjoittaja Kromi »

Nyt on pakko pstää kysymys tuosta aiheesta tähän !! Toimiiko laatikko ollenkaan jos turbiini ei ole täysin paikoillaan ?? Ja meneekö laatikko tosiaan paikoilleen koneen perään jos tuo turbiini jää ulos ??
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Turbiinin asennus

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kromi kirjoitti:Nyt on pakko pstää kysymys tuosta aiheesta tähän !! Toimiiko laatikko ollenkaan jos turbiini ei ole täysin paikoillaan ?? Ja meneekö laatikko tosiaan paikoilleen koneen perään jos tuo turbiini jää ulos ??
Ei C4 ainakaan. Väkisin jos pulteilla vetää hajoaa, todennäkösesti, laatikon öljypumppu. Jumissa on turbiini tässäkohtaa, ei pyöri ilman isoja työkaluja. Tätäkin olen kokeillut ja osien saanti voi olla hankalaa!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin