Mustang 5.0 gt 94->

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Mikko
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 11:34

Mustang 5.0 gt 94->

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Tervehdys


Tuollaista 94/95 mallin gt mussea olen jo jonkin aikaa katsellut ja kovasti polttelisi hankkia(automaattina). Mitä kaikkea pitää huomioida kyseistä automallia ostaessa? Minkä verran tuosta löytyy voimaa/kiihtyvyyttä? Ilmeisesti ei mikään raketti vakiona. Kaikki kokemukset erittäin tervetulleita :wink:
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Mikko
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 11:34

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Vee8 kirjoitti:Tuossa on hyvää alkua:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... light=1994


Jees, lueskelin noita vanhoja juttuja. Mitähän tuolla meinataan? "paperilla vakiona n. 210hv, totuus lienee toista"
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mikko kirjoitti:
Vee8 kirjoitti:Tuossa on hyvää alkua:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... light=1994


Jees, lueskelin noita vanhoja juttuja. Mitähän tuolla meinataan? "paperilla vakiona n. 210hv, totuus lienee toista"
Tosta vois vaikka sanoo, että numeroista niin väliä mutta kyllä se parisataa heppaakin kuljettaa melko mukavasti tollasta autoo niinkauan kun ei sillä kilpaileen ala...Käyttiksenä kyllä ihan riittävä, MUN mielestä :lol:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Mikko
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 11:34

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Tietääkö kukaan mitään ilmoitettuja numeroarvoja? Hyvin salaista tietoa näyttää olevan, kun mistään ei tunnu löytyvän :roll:


Mitä kannattaa hyvästä yksilöstä maksaa?
Avatar
Jones
Mega-addikti
Viestit: 613
Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
Auto: GT -94
Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo

Viesti Kirjoittaja Jones »

Mulla on nyt ollut 94GT automaatilla ympärivuotisessa käytössä pari kesää ja talvea. Mun yksilö on kyllä ollut varmatoiminen mitä nyt talvisin ovet jäätyy joten lukossa ei kantsi pitää.

Eihän se mikään raketti ole mutta ei nyt ihan jalkoihinkaan jää. Alustaa kannatta kyllä lähteä heti parantelemaan (jouset, iskarit, subit etc..) niin ajettavuutta saa heti roimasti lisää. Vakiona kun tuo kori on aika 'letku' lievästi kuvailtuna. Sit kun on saanut alustan kuntoon niin sitten koneen kimppun... :lol:

2.73 perävälitys jos on vakiona niin onhan se maantiellä kiva mutta kiivaat lähdöt sillä kannattaa kyllä unohtaa. Paremminkin Saudiarabia perä kuin pelkkä aavikkosellainen. Nyt kun tossa on 3.55 niin tuntuu että heppoja olis tullut 50 lisää.

Maalipinta ei ole kovin kestävä'. Liekö Juan/Pablo/Jose käyttänyt ekoja vesivärejä kun mitään kovin roimaa painetta ei painepesurissa kannata käyttää, maali näet lähtee herkästi lohkeamaan paloina, kts ovien saumat, takaluukun rekisterikilven kehys...

Itse tykkään tosta SN95 muotoilusta, foxit on mulle vähän liian kantikkaita, uutta ei saa leimaan joten ainut vaihtoehto ajaa myös talvella on just toi 94 - 95...
96 on sitten jo uudemmalla modulaarikonella
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Mikko
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 11:34

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Make67 kirjoitti:
Mikko kirjoitti:
Vee8 kirjoitti:Tuossa on hyvää alkua:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... light=1994


Jees, lueskelin noita vanhoja juttuja. Mitähän tuolla meinataan? "paperilla vakiona n. 210hv, totuus lienee toista"
Tosta vois vaikka sanoo, että numeroista niin väliä mutta kyllä se parisataa heppaakin kuljettaa melko mukavasti tollasta autoo niinkauan kun ei sillä kilpaileen ala...Käyttiksenä kyllä ihan riittävä, MUN mielestä :lol:

Miltä tuntuu, jos vertaa tuohon allekirjoituksessasi olevaan 530 bmw:hen? 540 olen joskus ajanut :?
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mikko kirjoitti:
Make67 kirjoitti:
Mikko kirjoitti:


Jees, lueskelin noita vanhoja juttuja. Mitähän tuolla meinataan? "paperilla vakiona n. 210hv, totuus lienee toista"
Tosta vois vaikka sanoo, että numeroista niin väliä mutta kyllä se parisataa heppaakin kuljettaa melko mukavasti tollasta autoo niinkauan kun ei sillä kilpaileen ala...Käyttiksenä kyllä ihan riittävä, MUN mielestä :lol:

Miltä tuntuu, jos vertaa tuohon allekirjoituksessasi olevaan 530 bmw:hen? 540 olen joskus ajanut :?
Jaa, appiukolla 94 GT, manuaali, mulla toi BMW automaatti....Voisin sanoa että kiihtyvyydessä bemari pärjää alussa mutta sitte jää jalkoihin...Mutta kuten sanottu, MUSTANG on PALJON mukavampi auto ajella, tosin sitten vasta kun jo JONESkin sanoi, ainakin, sen alusta ja perä on laitettu kuntoon :twisted: :twisted: :twisted:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Mikko
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 11:34

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Jep, Jonesilta tuli hyvää tietoa :) Tosin oma auto ei tulisi talvikäyttöön.. :wink:
Viimeksi muokannut Mikko, 30 Heinä 2007, 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Ei tuo 210 kaukaa haettu ole, konetehona, takapyörästä sitten jotain 180 paikkeilla :P
Mikko kirjoitti:
Vee8 kirjoitti:Tuossa on hyvää alkua:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... light=1994


Jees, lueskelin noita vanhoja juttuja. Mitähän tuolla meinataan? "paperilla vakiona n. 210hv, totuus lienee toista"
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Mikko
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 11:34

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Mites tuo hintapolitiikka? Mitä kannattaa vakiokuntoisesta mussesta maksaa?
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Vakiokuntoinen on kylläkin erittäin arveluttava määritelmä. Siisti on myös hyvin ympäripyöreä käsite.

Useampaa kannattaa käydä katsomassa, että saa vertailupohjaa. Sieltä se "OIKEA oma" sitten hahmottuu.

Parin viime vuoden hintahaitari on 94-95 V8 ollut
välillä 10850e - 19900e.
Siitä puolesta välistä kun katselet, niin löytynee jotakin ostettavaa. Renkaisiin ja vanteisiin saa helposti 2000e menemään. Eikä muitakaan ilmaisia palikoita ole markkinoilla. Tosin myytäessä kukaan ei niistä haluaisi maksaa yhtään ylimääräistä. :twisted:
Mutta moni oppii kantapään kautta..
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
Mikko
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 11:34

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Joo alkaa meikäläisen osalta olla tuo pommikiintiö täynnä, että pitäisi yrittää löytää sellainen "kunnollinen" :roll: Laatikot ja koneet noissa ainakin tuntuu kestävän suht hyvin?
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Kokemuksen syvällä rintaäänellä totean että 100k mailia kun ylittyy niin alkaa olla moni asia uusintaiässä. Onneksi kamat on halpoja ja onhan sitten hyvä syy laittaa performance-mokkulaa alustaan ja muualle. Tänään viimeksi lähti hajonnu ilmapumppu eläkkeelle ja tilalle tuli uusi erittäin Hi-Perf malli.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Mikko
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 11:34

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Vee8 kirjoitti:Kokemuksen syvällä rintaäänellä totean että 100k mailia kun ylittyy niin alkaa olla moni asia uusintaiässä. Onneksi kamat on halpoja ja onhan sitten hyvä syy laittaa performance-mokkulaa alustaan ja muualle. Tänään viimeksi lähti hajonnu ilmapumppu eläkkeelle ja tilalle tuli uusi erittäin Hi-Perf malli.


Saastelaitteista pahoja kokemuksia vain caprice ajoilta :lol: Mites tuon mussen viritys? Ilmeisesti sullakaan ei täysin vakio ole? :roll:
Vastaa Viestiin