Kansipahvi & yms.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
vwk
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 14:47

Kansipahvi & yms.

Viesti Kirjoittaja vwk »

Tietääkö kukaan mistä saa hyllystä kannen tiivisteet ja muut yläkerran pahvit -96 v-6 mustangiin?

Mielellään Porin tai Seinäjoen suunnalta.
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

Jos luottokortti löytyy niin http://www.rockauto.com paketti tulee 4 päivässä kotiovelle. Voi olla että on hankalaa löytää hyllytavarana, mutta http://www.jarimaki.fi Tuolta voisi löytyä
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Eikähän tuo löydy jokaisesta itseään kunnioittavasta usa-osia myyvästä kioskista hyllystä. Samat 3.8 tilkkeet sopii kumminkin aika moneen Fordiin.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
vwk
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 14:47

Viesti Kirjoittaja vwk »

Onko mitään tietoa onko -96 mallissa sama tyyppivika kansitiivisteiden kanssa kuin edellisissä vuosimalleissa? Sain sen käsityksen, että tähän vuoteen mennessä ongelma oli poistettu.

Sylkäisi öljyä syyläriin ja nyt käy vajaa miehityksellä. En kerkiä purkimaan muutamaan päivään. Mitähän muuten kansi maksaa jos sattuisi halki olemaan?
vwk
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 14:47

Viesti Kirjoittaja vwk »

Minkä verran "rokki autosta" ostaessa tulee kuluja? Onko käytännön kokemuksia?
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

kyllä toi V6 kansipahvit on tyyppivika (nim. merk. kokemusta on... :oops: )
ja ikävä kyllä ei just milloinkaan ole selvinnyt pelkällä tiivisteen vaihtamisella.....kun se tiiviste kärähtää niin yleensä on se kansikin vääntynyt -. tai haljennut ja sittenhän se tiivisteestä pukkaa läpi...
laitoin yv:tä erinomaisesta korjaussarjasta 8)
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Ei noi kannet ihan helpolla mutkille mene, henk. koht. en o kuullu yhdestäkään ja kerkisin monet kymmenet tiivistesarjat myydä tuohon vaivaan. "lopullisesti" tuo ongelma taisi poistua vasta 98 paikkeilla ja oikeasti 2005 kun 3.8 siirtyi historiaan..
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
vwk
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 14:47

Viesti Kirjoittaja vwk »

Mikä niitä tiivisteitä vaivaa? Onko alkuperäinen vain huono, vai kannen muotoilussa vikaa? Elikkä, jos nyt vaihdan tiivisteet, onko vika historiaa?

Operaationa ei taida olla kovin kummmoinen? Henk. koht, huokailen lähinnä pakosarjan irrotusta, mutta yleensä jos jotain etukäteen suree, se onkin sitten loppu viimeksi helpommasta päästa oleva homma.

Tuleeko mieleen jotain yllättävää asiaa joka pitäisi hommasta etukäteen ottaa erityisesti huomioon????
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

vwk kirjoitti:Mikä niitä tiivisteitä vaivaa? Onko alkuperäinen vain huono, vai kannen muotoilussa vikaa? Elikkä, jos nyt vaihdan tiivisteet, onko vika historiaa?
Ei tiivisteitä sinänsä vaan kyse on suunnitteluviasta.
http://www.babcox.com/editorial/ar/ar90134.htm

Mutta jos ei ole pitkää ajoa, niin mitä niitä korjaamaan. Lisäät vain vettä. :lol:
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
vwk
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 14:47

Viesti Kirjoittaja vwk »

Mitä eroa on -95 -96 -97 imusarjan tiivisteillä? Molemmin puolin löytyy, mutta -96 ei.
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

Rokkiautosta CORTECO Part # 21097 {Engine Cylinder Head Gasket Set} kotiovelle hieman alle $160.
Siihen alv+tulli ja kokonaishinnaksi muodostuu aika tasan 140€

Edit. Paljonko tuo kitti maksaa täällä? Tuolla rockautossa on toinen vaihtoehto FEL-PRO, mikä maksaa saman $120.
vwk
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 14:47

Viesti Kirjoittaja vwk »

Sen hinta, jos olisi Suomessa, on siinä 180e paikeilla. Laitettiin tilaukseen ja menee 19.11 asti. pännii, kun vain tietäisi voiko -95 imusarjan tiivisteen suutaroida siihen. Sillon voisi Suomessa olevilla pahveilla hoitaa koko jutun. Meinaan vaihtaa vain sen kannen tiivisteen mikä vuotaa ja unohtaa terveen puolen.

Minkä verran prosenteissa menee veroja yms. kuluja kun itse tilaa?
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

Tullia menee se noin 4-6% osien hinnasta, ja sitten ALV 22% osille+rahdille.
Tuohon 140€ on laskettu kaikki, siihen hintaan osat saa käteen kotiovelle neljässä päivässä.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Moottorin osilla tulli on 2.7% Muut auton osat on noin 4-6%.
vwk
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 14:47

Viesti Kirjoittaja vwk »

Mites muuten niitten bensiini linjojen kanssa? -96:ssa on ruiskusuuttimien liitoksessa jonkin tyyppiset "klipsit". Nekö vain kynsitään irti ja nypätään suuttimesta putki pois?

Onko liitos jollain O-renkaalla tiivistetty? Alkupään isommat pää-liittimet on kai sitten myös nyppäämällä irrotettavia? Toisaalta ihmetyttää kun esim. 5 ja 6 suuttimet on A:n muotoisessa kulmassa toisiinsa nähden ja putki on samaa tankoa kummassakin, niin miten sen pois saa tuhoamatta?
Vastaa Viestiin