Juu pitäisi onnistua helposti. Mutta tuo vähäpäästöisyysjuttua, vaikkei se tässä mitään vaikutakkaan niin toteanpahan vaan että vaikkei se rekisteriotteessa luekaan niin konttorin koneella todennäköisesti on maininta vähäpäästöisestä. Näitä on nähty ennenkin. AKEn nettisivuilla todetaan aika selkeällä suomella kohdassa ajoneuvon tekniset vaatimukset, voimaantulopäivä, vähäpäästöisyys 1.1.1992.mindblower kirjoitti:Eli -96 Cobra SVT saa laillisesti ahtimen?
Sattuipa somasti ei ole vähäpäästöinen
Ja valmistettu 01/1996
Ei muuta kuin tilaamaan tai siis naantaliin
Procharger ´96:seen?
Re: Procharger ´96:seen?
-
- Aktiivi
- Viestit: 35
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 20:01
- Auto: Mustang Cobra SVT -96 Autronic SM4
- Paikkakunta: Turku
Re: Procharger ´96:seen?
Kiitos vinkistä! Pitääpi mennä kyselemään lähimmästä konttorista!
Näin sitä oppii

Näin sitä oppii

Re: Procharger ´96:seen?
Älä nyt ymmärrä väärin, ei siitä tarvitse välittää. Halusin vain tuoda asian esille vaikkei se mitään vaikutakkaan. Tässä langassahan on jo todettu että ProChargerin päästötodistukset kelpaavat Suomessakin tuonne -96 loppupuoliskolle asti. Soittele vaan Jannelle sinne Naantaliin, on kuuleman mukaan laadukas paketti.
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: Procharger ´96:seen?
oon itekki laittamassa ahtimen HETI , kun sen varman päälle saa leimattua . laittakaa "infoo" palstalle ,et missä mennään jos ootte kyselly ja miten tarvii toimia
95GT.

Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Re: Procharger ´96:seen?
No niin, procharger on paikoillaan ja nyt sitten vaan penkin kautta katsastamaan.
Laitan sitten juttua miten kävi.
Tuosta asennuksesta sen verran, että kyseinen "bolt on" sarja ei ainakaan SN95:seen mene kuin "agan avaimilla".
muutamia kohtia asennuksesta:
-välijäähdyttimen yläkannakeen kiinnikkeet eivät sovi.
-ahtoputkisto ei mahdu taittumaan puskurin ja etuhelman välistä (puskuria ja palkkia joutuu leikkaamaan)
-ohjaustehostimen hihnapyörään tarvitaan erikoistyökalu sekä poistoon että takaisin laittoon.
-Ahdin ei mahdu paikoilleen, jollei tao sisälokaria noin 5cm sisään
-automaatissa laatikon lauhdutin putken joutuu suunnittelemaan uudellen (menevät ristiin ahto putken kanssa)
-ohjaus tehostimen lauhdutus putken joutuu rakentamaan uusiksi
-konepellin mattoa joutuu leikkaamaan jotta ahto putkimahtuu paikoilleen
-hihna ottaa konehuoneen valoon kiinni (pitää poistaa)
-moniurahihna on auttamatta lyhyt (säätö jää tappiin ja joutuu venyttämään helvetisti jotta saa paikoilleen)
-puolalle joutuu tekemään uudet kannakkeet (alkuperäinen kannake ottaa hihnapyörään kiinni
)
-sulakerasian kannen avaus ja sulakkeen vaihto liki mahdotonta samoin veden lisäys kusipojan säiliöön.
-imuputki ahtimelta törmää suoraan iskaritolppaan
-ilmanputsari ei mahdu mihinkään ilman erittäin rajua uudelleen muotoilua
-ohjeilla ei tee yhtään mitään, yksinkertaisista asioista sivutolkulla löpinää, mutta ongelma kohdista ei puhuta sanallakaan...
Ja paras kohta ohjeen lopussa
Tuning.
-if heavy black smoke appears, please turn needle valve half turn open.
Mutta kaikin puolin muuten tuntuu hyvältä sarjalta, ainakin jo 9psi paineilla tehon lisäys on erittäin tuntuva eikä mitään käyntihäiriöitä esiinny. tarvii vielä kokeilla 14psi painetta kunhan sisäänajot on suurinpiirtein tehty.
Ainoa haitta on bensapumpun järjetön meteli ja ahtimen ulina tyhjäkäynnillä.
Paremmin sarjalle sopimisi lisänimeksi "almost fits on"
Laitan sitten juttua miten kävi.
Tuosta asennuksesta sen verran, että kyseinen "bolt on" sarja ei ainakaan SN95:seen mene kuin "agan avaimilla".
muutamia kohtia asennuksesta:
-välijäähdyttimen yläkannakeen kiinnikkeet eivät sovi.
-ahtoputkisto ei mahdu taittumaan puskurin ja etuhelman välistä (puskuria ja palkkia joutuu leikkaamaan)
-ohjaustehostimen hihnapyörään tarvitaan erikoistyökalu sekä poistoon että takaisin laittoon.
-Ahdin ei mahdu paikoilleen, jollei tao sisälokaria noin 5cm sisään

-automaatissa laatikon lauhdutin putken joutuu suunnittelemaan uudellen (menevät ristiin ahto putken kanssa)
-ohjaus tehostimen lauhdutus putken joutuu rakentamaan uusiksi
-konepellin mattoa joutuu leikkaamaan jotta ahto putkimahtuu paikoilleen
-hihna ottaa konehuoneen valoon kiinni (pitää poistaa)
-moniurahihna on auttamatta lyhyt (säätö jää tappiin ja joutuu venyttämään helvetisti jotta saa paikoilleen)
-puolalle joutuu tekemään uudet kannakkeet (alkuperäinen kannake ottaa hihnapyörään kiinni

-sulakerasian kannen avaus ja sulakkeen vaihto liki mahdotonta samoin veden lisäys kusipojan säiliöön.
-imuputki ahtimelta törmää suoraan iskaritolppaan
-ilmanputsari ei mahdu mihinkään ilman erittäin rajua uudelleen muotoilua

-ohjeilla ei tee yhtään mitään, yksinkertaisista asioista sivutolkulla löpinää, mutta ongelma kohdista ei puhuta sanallakaan...
Ja paras kohta ohjeen lopussa
Tuning.
-if heavy black smoke appears, please turn needle valve half turn open.

Mutta kaikin puolin muuten tuntuu hyvältä sarjalta, ainakin jo 9psi paineilla tehon lisäys on erittäin tuntuva eikä mitään käyntihäiriöitä esiinny. tarvii vielä kokeilla 14psi painetta kunhan sisäänajot on suurinpiirtein tehty.
Ainoa haitta on bensapumpun järjetön meteli ja ahtimen ulina tyhjäkäynnillä.
Paremmin sarjalle sopimisi lisänimeksi "almost fits on"

Re: Procharger ´96:seen?
Mikäköhän kone kyseessä?cossu2 kirjoitti:No niin, procharger on paikoillaan ja nyt sitten vaan penkin kautta katsastamaan.
Laitan sitten juttua miten kävi.
Tuosta asennuksesta sen verran, että kyseinen "bolt on" sarja ei ainakaan SN95:seen mene kuin "agan avaimilla".
muutamia kohtia asennuksesta:
-välijäähdyttimen yläkannakeen kiinnikkeet eivät sovi.
-ahtoputkisto ei mahdu taittumaan puskurin ja etuhelman välistä (puskuria ja palkkia joutuu leikkaamaan)
-ohjaustehostimen hihnapyörään tarvitaan erikoistyökalu sekä poistoon että takaisin laittoon.
-Ahdin ei mahdu paikoilleen, jollei tao sisälokaria noin 5cm sisään![]()
-automaatissa laatikon lauhdutin putken joutuu suunnittelemaan uudellen (menevät ristiin ahto putken kanssa)
-ohjaus tehostimen lauhdutus putken joutuu rakentamaan uusiksi
-konepellin mattoa joutuu leikkaamaan jotta ahto putkimahtuu paikoilleen
-hihna ottaa konehuoneen valoon kiinni (pitää poistaa)
-moniurahihna on auttamatta lyhyt (säätö jää tappiin ja joutuu venyttämään helvetisti jotta saa paikoilleen)
-puolalle joutuu tekemään uudet kannakkeet (alkuperäinen kannake ottaa hihnapyörään kiinni)
-sulakerasian kannen avaus ja sulakkeen vaihto liki mahdotonta samoin veden lisäys kusipojan säiliöön.
-imuputki ahtimelta törmää suoraan iskaritolppaan
-ilmanputsari ei mahdu mihinkään ilman erittäin rajua uudelleen muotoilua![]()
-ohjeilla ei tee yhtään mitään, yksinkertaisista asioista sivutolkulla löpinää, mutta ongelma kohdista ei puhuta sanallakaan...
Ja paras kohta ohjeen lopussa
Tuning.
-if heavy black smoke appears, please turn needle valve half turn open.![]()
Mutta kaikin puolin muuten tuntuu hyvältä sarjalta, ainakin jo 9psi paineilla tehon lisäys on erittäin tuntuva eikä mitään käyntihäiriöitä esiinny. tarvii vielä kokeilla 14psi painetta kunhan sisäänajot on suurinpiirtein tehty.
Ainoa haitta on bensapumpun järjetön meteli ja ahtimen ulina tyhjäkäynnillä.
Paremmin sarjalle sopimisi lisänimeksi "almost fits on"
Olisi kiva kuulla asennus modulaari koneeseen ja varsinkin moottorin ohjauksen muutosten osalta.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Procharger ´96:seen?
kyseessä on vanha 5.0 HO
Tuossa sarjassa ei aianakaan moottorin ohjaukseen puututa mitenkään.
Bensanpaine vain nostetaan ahdon verran ja taakse tulee uusi tehokkaampi pumppu.
sytytys ja määrämittaus toimivat moitteettomasti.
Tuskimpa 4.6:seenkaan mitään muutoksia ohjaukseen tulee.
Tuossa sarjassa ei aianakaan moottorin ohjaukseen puututa mitenkään.
Bensanpaine vain nostetaan ahdon verran ja taakse tulee uusi tehokkaampi pumppu.
sytytys ja määrämittaus toimivat moitteettomasti.
Tuskimpa 4.6:seenkaan mitään muutoksia ohjaukseen tulee.
Re: Procharger ´96:seen?
Aivan varmasti tulee.cossu2 kirjoitti:
Tuskimpa 4.6:seenkaan mitään muutoksia ohjaukseen tulee.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Procharger ´96:seen?
No niin.
Katsastettu on.
Muuta ei tarvittu kuin
Dynolappu (max 20% tehonylitys)
Päästömittaus
Todistus vähäpäästöisyydestä.
Katsastettu on.
Muuta ei tarvittu kuin
Dynolappu (max 20% tehonylitys)
Päästömittaus
Todistus vähäpäästöisyydestä.
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
Re: Procharger ´96:seen?
Ainakin 1995 GT hen saa asentaa Prochargerin ja silleen että nettoteho / omamassa ALLE magiisen 7 kg/kW
Tossa pöydäällä on just tullut AKE:n poikkeulupapäätös ELI HYVÄKSYTTY ON !!!!!!!!
eli Usaasta on jo tulossa ahdin ja heebeleitä....talvella alkaa sit asentaminen
Tossa pöydäällä on just tullut AKE:n poikkeulupapäätös ELI HYVÄKSYTTY ON !!!!!!!!









eli Usaasta on jo tulossa ahdin ja heebeleitä....talvella alkaa sit asentaminen
Viimeksi muokannut Sulkava, 02 Maalis 2009, 08:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
Re: Procharger ´96:seen?
niin ja terkennuksena vielä -- AKE:n lupa ei ole välttämätön jotta saa katsastettua !
eli jos tehot alle 20% lisää tai että alusta jne on päivitetty vastaamaan mallisarjan tehokkainta mitään lisä 20% ei saa jos teho/paino suhde ylittyy.
Hankin ton AKE lapun jotta katsastuksessa ei taas tarvii juosta montaa kertaa.....
eli jos tehot alle 20% lisää tai että alusta jne on päivitetty vastaamaan mallisarjan tehokkainta mitään lisä 20% ei saa jos teho/paino suhde ylittyy.
Hankin ton AKE lapun jotta katsastuksessa ei taas tarvii juosta montaa kertaa.....
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Re: Procharger ´96:seen?
http://arb.ca.gov/msprog/aftermkt/devic ... -365-3.pdf
Tuosta linkistä löytyy päästötodistus FMVSS mustangeille prochargeria varten.
Tuosta linkistä löytyy päästötodistus FMVSS mustangeille prochargeria varten.
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: Procharger ´96:seen?
no ,mites päästäs sinne asti et sais tehtyä TWIN turbon , ois meinaan jo HausKaa
siis jos sais pakokaasuturbolle ne luvat . ois meinaan tallissa "vermeitä" pikku hiljaa aloittaa ,, taitaa vaatia jo työtä ja vaivaa melko paljon ne lupa-asiat . ite työn kanssa ain pärjää 


Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
Re: Procharger ´96:seen?
ongelmaa tulee siinä että ao. turbot+ ao Mustang yhdistelmän päästöarvot on oltava selvillä--tai että valmistaja Ford on hyväksyttänyt turbot+Mussen esim Californian päästöjä vastaamaan--kuten tossa Prochargerin linkissä yllä....
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Re: Procharger ´96:seen?
Ei 90 vuoden thunderbirdiin saa samanlaista pakettia?
edit. tai onko nuo prochargerin päästötodistukset auto kohtasia?
vai saako esim vähäpäästöisen mustangin koneen laittaa vähäpäästöiseen t-birdiin?
edit. tai onko nuo prochargerin päästötodistukset auto kohtasia?
vai saako esim vähäpäästöisen mustangin koneen laittaa vähäpäästöiseen t-birdiin?