Procharger ´96:seen?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
nitola
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 08:40

Procharger ´96:seen?

Viesti Kirjoittaja nitola »

Onko kukaan onnistunut katsastamaan Suomessa asennettua SuperChargeria ´96 Mustangiin? Lisätietoja kaivattaisiin....0400-844369.
SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

Ilmottele ihmeessä jos onnistus. Olis vähän hinkua itelläkin samanlaiseen projektiin...
SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

Kyseistä asiaa on jo puitu tälläkin palstalla aikas paljon, mutta edeleen meikäläistä ihmetyttää kun sanotaan että vähäpäästöiseen on lähes mahdotonta laittaa ahdinta ja silti niitä vaan aina löytyy luvallisinakin... Ei se kai se nyt niin hirmu vaikeeta ja mahdotonta voi olla?

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... search=Hae
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Tarkemmin en tätä myytävää laitetta tunne, mutta epäilen että oisko tuotu muuttoautona? Eli jenkeissä jo pultattu ahdin kiinni.
SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

No joo näinhän se on. Mutta eikös sen silti pidä läpäistä suomen päästörajoitukset?? Ja tossa autossa on kiinni kaikee muutakin viripalikkaa...
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Muuttoautolle piisaa että se läpäisee sen maan päästörajat, mistä auto tuodaan.
AKE kirjoitti:henkilöauton katsotaan täyttävän asetuksen 1248/2002 liitteessä 1 säädetyt tyyppihyväksyntää tai vaatimuksen mukaisuutta koskevat vaatimukset, jos ajoneuvo täyttää kaikkien auton mallivuotta koskevien FMVSS- tai CMVSS- standardien taikka japanilaisten ajoneuvoja koskevien turvallisuussääntöjen sekä yhdysvaltalaisten, kanadalaisten tai japanilaisten pakokaasupäästöjä koskevien sääntöjen mukaiset vaatimukset.
SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

Ahaa!! Eihän siinä sit mitään muutakun jenkkeihin vaan autoa hakemaan :D
nitola
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 08:40

Ahdin

Viesti Kirjoittaja nitola »

Jos valmistajalta saisi E1 tai TUV päästötodistuksen (pyydetty jo), niin asiassa ei pitäisi olla ongelmia. Jos todistusta ei saa, niin VTT:n tai Vihtavuoren antama päästötodistus riittää, mutta maksanee aikalailla?
SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

Eli siis ihan tarkennuksena vielä, että jos saa valmistajalta sen päästötodistuksen nii sillon on mahdollista laittaa suomessa ahdin kiinni laillisesti?
nitola
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 08:40

Ahdin

Viesti Kirjoittaja nitola »

Näin minulle ainakin kerrottiin katsastuksen neuvontanumerosta. Ja sain muuten tänään ainakin yhdeltä myyjältä tiedon, että sellaista "certificatea" ei ainakaan heillä ole antaa...
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

Taitaa tulla päästö todistuksen haussa ruotsin keikka... ainakin mopo miehet turbottaessa pyöriä ovat joutuneet suunnistaan sinne..... kun vihtavuoressa ei kuulemma vtt:llä enää tehdä niitä testejä mutta tarkemmin en tiedä asiasta....pitäisi ottaa melkein selvää....
nitola
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 08:40

Ahdin

Viesti Kirjoittaja nitola »

Niin aika mielenkiintoista, koska paljonhan jenkit on niitä ahtimia Eurooppaan myyneet (ainakin tämä mun "Myyjä"), pyysin edes joitan paikkoja mihin he ovat niitä myyneet, mutta saa nähdä ilmoittavatko?
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

SlinKY kirjoitti:Kyseistä asiaa on jo puitu tälläkin palstalla aikas paljon, mutta edeleen meikäläistä ihmetyttää kun sanotaan että vähäpäästöiseen on lähes mahdotonta laittaa ahdinta ja silti niitä vaan aina löytyy luvallisinakin... Ei se kai se nyt niin hirmu vaikeeta ja mahdotonta voi olla?
Se mahdottomuus taitaa olla suurimmalta osin siinä ahtamisen luvansaannin perustelussa? Uskoisin. Koska tehohan saa nousta +20% ja blaablaablaa, tiedät varmaan säännökset. Mutta päästöthän taasen ei saa nousta. Toimivalla moottorilla pitäisi olla mahdollista pysyä sallituissa rajoissa. Yhtenä esimerkkinä, uusia CTR:iä pörrää Suomessa ahdettuina jo muutama.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Re: Ahdin

Viesti Kirjoittaja veekoo »

nitola kirjoitti:Näin minulle ainakin kerrottiin katsastuksen neuvontanumerosta. Ja sain muuten tänään ainakin yhdeltä myyjältä tiedon, että sellaista "certificatea" ei ainakaan heillä ole antaa...
Kokeile "50 states legal" tai "gulf region emissions". Aika harva mennee lapi "pollution controlled states" testeista (mm. kalifornia), mutta ne standardit on aika hurjia jopa sakemannien rajoihin nahden. Omasta CA mussesta ei katsastuksessa edes mittarit varahtaneet.. :shock:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
nitola
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 08:40

Ahdin

Viesti Kirjoittaja nitola »

Niin...tehoahan saa tulla lisää mallisarjan tehokkaimpaan +20%. Esim. autoni GT Mustang 215hp ja mallisarjan tehokkain kait Cobra yli 300hp, en tiedä SVT:stä, mutta ilmeisesti sekin otettais huomioon? Tokihan täytyy jarrut yms. vastata myös kohonneita tehoja. Ongelmahan todistusten kanssa on se, että testimetodit Jenkeissä ovat erilaiset kuin mitä täällä Suomessa, eli vaikka rajat alittuisivat niin juuri tuon takia niitä ei hyväksytä.
Vastaa Viestiin