Moottori sammuilee

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
jollas
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Elo 2009, 16:14
Auto: Mustang GT 4,6, vm -96

Moottori sammuilee

Viesti Kirjoittaja jollas »

4,6 litran vm -96 automaattilaatikolla varustettuna pyrkii sammumaan, kun vaihde siirretään R:ltä tai D:tä vapaalle.
Tämä tapahtuu sekä kylmälle, että lämpimälle koneelle. Tyhjäkäyntikierrokset n. 800, mutta , kun vaihteen siirtää vapaalle kierrokset nousevat muutamaksi sekunniksi n 1000 ja sen jälkeen tulee alas n. 500 ja sitten sammuu , tosin ei aina. Vika on vaivannut jo viime kesästä, mutta on alkanut viime aikoina sammuilemaan herkemmin.
Missä vika vai nostetaanko vain tyhjäkäyntiä?
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Re: Moottori sammuilee

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Olisko se tyhjäkäyntimoottori joka säätää sitä ilman virtausta kaasuläpän ohi alkanut tarttua kiinni ja ECU kun säätää sillä tyhjäkäyntiä se ei ehdi nousta ylös ennenkuin kone sammuu.

Mitenkäs kun käynnistät, tasoittuuko tyhjäkäynti normaaliksi heti vai seilaileeko se aluksi paljonkin?

- Markku
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Moottori sammuilee

Viesti Kirjoittaja 2065 »

-tyhjäkäyntimoottori +1
-onko laatikossa öljyä oikea määrä?

-onko autolle tehty "virityksiä" tai vaihdettu muuta osaa (suuttimet, antureita,imusarja, lastutettu, vakuumiletkuja, maf, tms.) ?
jollas
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Elo 2009, 16:14
Auto: Mustang GT 4,6, vm -96

Re: Moottori sammuilee

Viesti Kirjoittaja jollas »

Imusarja ja nokka vaihdettu, ulkopuolinen elektroniikan säätöyksikkö (Superchip) lähinnä vaihteiston säätämiseen, mutta on toiminut näillä virityksillä hyvin aiemmin. Laatikossa on öljyä riittävästi.
Moottori käynnistyy hyvin, kierrokset ei vaeltele. Kylmällä moottorilla startattaessa kierrokset menevät hetkeksi n. 1100 ja tulevat alas 800 muutaman 10 sekunnin jälkeen

Tulipa noista vastauksista mieleen, että olisiko syynä vaihteiston kytkentäpaineiden korotus nimenomaa 1->2vaihdettaessa. Ei kai sen pitäisi vaikuttaa vapaalta ykköselle tai pakille vaihdettaessa?
Vastaa Viestiin