Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown
Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown
Eli -71 Mustangiin 351C tuli kaasariksi Holley 650 tuplapumppu.
Kaikeksi yllätykseksi sanottiin että kickdownia ei saada toimimaan C6 automaatin kanssa, voiko todella olla näin??
Jos toivoa toimimisesta kuitenkin on, olisi mielenkiintoista nähdä esim. nettilinkki piirustuksilla tai jopa valmis osa ratkaisemaan ongelma.
Luulisi että jollain muullakin olisi ollut vastaava ongelma...
Kaikeksi yllätykseksi sanottiin että kickdownia ei saada toimimaan C6 automaatin kanssa, voiko todella olla näin??
Jos toivoa toimimisesta kuitenkin on, olisi mielenkiintoista nähdä esim. nettilinkki piirustuksilla tai jopa valmis osa ratkaisemaan ongelma.
Luulisi että jollain muullakin olisi ollut vastaava ongelma...
Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown
Millä perusteella ei saa kikkaria toimimaan
en usko moiseen väitteeseen. Sen rakenteluun on monetkonstit jolla sen saa varmasti toimimaan, onko vaijerilla kaasun välitys polkimelta vai vivustolla. Olipa kumpi tahaansa siihen saa kikkarin toimimaan.

Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown
Kysyit jo vissiin kotimaisilta holleymyyjiltä?? Jos itse teet, niin rakennat vaan sen vipusuhteen siihen siten että kikkarivipu on täydessä vedossa kun kaasupetaali on pohjassa.

Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown
Menemättä vielä siihen, että tuplapumppua ei usein suositella automaatin kanssa, niin mikäs list numero kaasarilla on?jusku1 kirjoitti:Eli -71 Mustangiin 351C tuli kaasariksi Holley 650 tuplapumppu.
Kaikeksi yllätykseksi sanottiin että kickdownia ei saada toimimaan C6 automaatin kanssa, voiko todella olla näin??
Jos toivoa toimimisesta kuitenkin on, olisi mielenkiintoista nähdä esim. nettilinkki piirustuksilla tai jopa valmis osa ratkaisemaan ongelma.
Luulisi että jollain muullakin olisi ollut vastaava ongelma...
Tuolla tavalla yleismallin DP:lle holleyn mukaan:
Due to the absence of a transmission kickdown lever, this carburetor should not be used on Ford applications equipped with an automatic transmission.
Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown
Kyllä ton tuplapumpun sai ainakin aod; kans toimimaan.Niin miksei sitä sai sit c6:sen kans toimiin
Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown
Kyllähän kaasari aina toimii. Jollain tavalla. Tuo on vaan sellainen perusmantra, että tuplapumppu ei sopisi automaatin kanssa. Tässä tapauksessa 650cfm ei ole liian iso Clevelle, mikä varmaan helpottaa.timppa kirjoitti:Kyllä ton tuplapumpun sai ainakin aod; kans toimimaan.Niin miksei sitä sai sit c6:sen kans toimiin
AOD:sta tuli mieleen oma LTD, joka odottaa 302+AOD pakettia, että vaikka Holikka ei suosittele tuplapumppuaan Foordiin, niin entäs Lokar. Sieltä olisi tohon 302+AOD saatavana throttle valve kaapeli.
Tai sitten vaihto. Nimim. hyväkuntoinen 600Vac Holley olisi kohta jouten.
Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown
Arto65FB kirjoitti:Kyllähän kaasari aina toimii. Jollain tavalla. Tuo on vaan sellainen perusmantra, että tuplapumppu ei sopisi automaatin kanssa. Tässä tapauksessa 650cfm ei ole liian iso Clevelle, mikä varmaan helpottaa.timppa kirjoitti:Kyllä ton tuplapumpun sai ainakin aod; kans toimimaan.Niin miksei sitä sai sit c6:sen kans toimiin
AOD:sta tuli mieleen oma LTD, joka odottaa 302+AOD pakettia, että vaikka Holikka ei suosittele yleismallin tuplapumppuaan Foordiin, niin entäs Lokar. Sieltä olisi tohon 302+AOD saatavana throttle valve kaapeli.
Holleyn Ultra DP taitaa jo olla Fordin kikkarille sopiva.
Tai sitten vaihto. Nimim. hyväkuntoinen 600Vac Holley olisi kohta jouten.
Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown
AOD käyttää TV-vaijeria ja Holleyhin saa sen korjauspalikan vipusuhteelle. C6 tarvii kikkaritangon vivuston, jolle ei ilmeisesti ole paikkaa tuplapumpussa. Hmm, pitääpä tutkia...timppa kirjoitti:Kyllä ton tuplapumpun sai ainakin aod; kans toimimaan.Niin miksei sitä sai sit c6:sen kans toimiin
Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown
Lokarin TV-vaijeri on hyvä vaihtoehto hoitamaan vaijerin tehtäviä.Arto65FB kirjoitti:AOD:sta tuli mieleen oma LTD, joka odottaa 302+AOD pakettia, että vaikka Holikka ei suosittele tuplapumppuaan Foordiin, niin entäs Lokar. Sieltä olisi tohon 302+AOD saatavana throttle valve kaapeli.
Tuplapumppua voi näköjään käyttää kokemuksen mukaan AOD:n kanssa, kun laittaa kaasarin vivustoon korjauspalikan vipusuhteelle ja kytkee TV-vaijerin siihen korjauspalikkaan. TV-vaijeria ei pidä kytkeä kaasarin vivustossa olevaan alimpaan reikään tai mihinkään muuhunkaan reikään vaan korjauspalikassa olevan studiin.