Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Ratapäivät ja muut race-henkiset tapahtumat.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Arto65FB
Superpölöttäjä

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Muista kuin usa-fordeista ja Hyppösen Venezuelasta mä pidin aikoinani sellaista linjaa, että ajaa saa muillakin ja aikojakin voidaan ottaa, jos kaikki halukkaat Slalom Cupin osallistujat ovat saaneet vetää kolme vetoa ja jos rataryhmällä on aikaa ja voimia seistä neljättäkin tuntia passissa. Mutta en alkanut niille erikseen omaa sarjaa tekemään, ei niitä niin paljon kuitenkaan ollut, eikä tainnut olla sama auto kauden aikana kahta kertaa.

Alunperin idea oli myös tehdä radoista jouhevia amerikkalaisille autoille ja helposti suunnistettavia, että ensikertalainenkaan ei heti eksy. Ei se sitä tarkoita, etteikö pieniä jekkuja koitettu keksiä, esim. kerran Kalajoella tehtiin lentokentälle sellainen, että lähtö ja maali oli sama. Lähdöstä 10m eka vasen keila 15m toka oikea ja 20m kolmas vasen ja sitten jotain muuta. Lähdössähän kaasua pystyi availemaan kun keilaväli kasvoi mutta maaliin tulossa olisi pitänyt tajuta himmailla vähän, ettei mene pussille kiristyvät keilavälit. Menihän ne multakin pieleen vaikka itse olin tehnyt radan. :lol:

Asia ei mua henk.koht. koske mutta en tajua tuota 99-04 samassa luokassa 05- mallien kanssa, olikos niiden alustassa jotain olennaista muutosta vuodesta 98, eli ajaisko perus 99GT samassa luokassa kuin Saleeni ja Roushi S197 ja montako modified 99-04 autoa cupissa oli? Tietty, jos ei ole yhtään, niin sittenhän tässä ei mitään tajuamista olekaan :uuh:
LK.3) 1974 - 1998 Late stock (+ 1999 --> lukottomat)
LK.4) 1979 - 1998 Late modified
LK.5) 1999 - Super saloon (S197)
JXA-26
Superpölöttäjä
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Olen monessa osakilpailussa yrittänyt saada muitakin mukaan rakentamaan rataa, mutta kokolailla Veskun kanssa ollaan noi suunniteltu ja toteutettu. Ei kuulemma haluta sekaantua "ammattilaisten" ratasilmään... :shock: :shock: :shock:
Mutta tässä se vika juuri onkin. Radasta tulee väkisinkin sellainen mitä itse haluaisi ajaa. Itsekun haluan tehdä selkeen radan, mutta joku jäynä tarttee keksiä joka kerta joka poikkeaa täysin radan luonteesta. Tässä viimeisessä se oli se yksinäinen keilapari, josta vielä muistutettiin huonomuistisia ennen lähtöä. Silti toimi kuin CCCP mallinen junanvessan huuhtelukammen palautin jousi. Osa veteli ohi... :QQ: Pitkissä slalom radoissa tulee väkisinkin vastaan keilojen vähyys, välit kasvaa.
Ensi vuodelle rohkeasti mukaan tekemään rataa !! :juu:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Saakos ottaa omat liidut mukaan?? Nimim. 2000
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
JXA-26
Superpölöttäjä
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Homer65 kirjoitti:Saakos ottaa omat liidut mukaan?? Nimim. 2000
Täten Homer nimitetty: eksyneitten slalomistien ohjastajaksi 2012 !! :twisted: Syyskokous virallistaa nimityksen...? :mrgreen:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
GT-350
Superpölöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Liidut kehiin ensi kaudeksi. Kyseessä ei ole suunnistuskilpailu vaan täysin leikkimielinen hampaat-irvessa-rata-aina-oikein -ajokilpailu. Keilan ohi ajosta tuplat virhepisteet vs. nykyään eli 10, ja lahjakortti lähimmälle optikolle.
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
Arto65FB
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Liitumerkkaus voisi toimia, mulla oli merkkausmaaliakin joskus mukana, mutta aika harva paikka tykkää, että asvaltissa on oransseja merkkejä.
JXA-26 kirjoitti:Olen monessa osakilpailussa yrittänyt saada muitakin mukaan rakentamaan rataa, mutta kokolailla Veskun kanssa ollaan noi suunniteltu ja toteutettu. Ei kuulemma haluta sekaantua "ammattilaisten" ratasilmään... :shock: :shock: :shock:
Mutta tässä se vika juuri onkin. Radasta tulee väkisinkin sellainen mitä itse haluaisi ajaa. Itsekun haluan tehdä selkeen radan, mutta joku jäynä tarttee keksiä joka kerta joka poikkeaa täysin radan luonteesta. Tässä viimeisessä se oli se yksinäinen keilapari, josta vielä muistutettiin huonomuistisia ennen lähtöä. Silti toimi kuin CCCP mallinen junanvessan huuhtelukammen palautin jousi. Osa veteli ohi... :QQ: Pitkissä slalom radoissa tulee väkisinkin vastaan keilojen vähyys, välit kasvaa.
Näinhän se, kerran Botniaringillä oli kolme keilaa peräkkäin samaan suuntaan pujottelun jälkeen, aika moni jatkoi pujottelua silloinkin.

Eh, löysin eilen LTD:n takakontista kaksi jättikeilaa ja neljää tolppaa alustoineen. :oops:
hannu
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996

Viesti Kirjoittaja hannu »

kaara91 kirjoitti:Noille henkselin paukuttajille vois sanoa, että se optikolla käynti ei välttämättä auta kun tuo dementia alkaa iskee. Tuolla radalla kun ei pääse kun eteenpäin on pakko osua oikein kun pysyy vaan asfaltilla, mutta kun tuolla slaalomissa tarvii vielä toimia nuo aivotkin. Siellä ei pärjää enää hullunkiilto silmissä niinkuin radalla. :lol: Mä voisin saada tota kalkkivelliä töistä, jolla sais merkattua nuo pahimmat kohdat . Ongelmana on vaan, jos sataa niin tuo kalkki muuttuu harmaaks ja se menettää näkyvyytensä niinmuuten tekee liitukin. Muutenhan se häviää ajanmittaan sateen mukana luontoon ja on neutraloiva aine. Voitas kyllä kokeilla ens kesänä jos saa kannatusta. Mulla on 60l pyttyjä ja kastelukannulla ton saa hyvin asfalttiin, jos vaan tullaan Hiacella paikalle, niin voitas kokeilla.
Kannatan EHDOTTOMASTI tuota "liituraitaa", voin kyllä siltikin "hauskuuttaa" yleisöä. Mulla kans toi dementia alkaa vaivaamaan :roll:
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

:roll: Olenkohan mää jo kommentoinu tätä?? Pahus ku on tota domes.. demok..??? :help:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
CFR-759
Aina äänessä
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

JXA-26 kirjoitti:Olen monessa osakilpailussa yrittänyt saada muitakin mukaan rakentamaan rataa, mutta kokolailla Veskun kanssa ollaan noi suunniteltu ja toteutettu. Ei kuulemma haluta sekaantua "ammattilaisten" ratasilmään... :shock: :shock: :shock:
Eiköhän lähes kaikki tänvuotiset slaalomit ole taipunut kaikilta? Muistaakseni vähän muutettiin rataa Kauhajoella kun Arto (Ee) oli koe-ajanut sen.
Toki olin poissa Hämeenlinnan ekasta slaalomista. Ja ainahan näistä radoista riittää tarinaa, mutta ... Ainoa "pahus" oli Alastaron slalom kun sitä vettä
tuli vain "vähän" radalle. Se rata olis ollut vieläkin armottomampi kuivalla kelillä ns. tehottomammille. Mielestäni kaikki radat oli hyviä ja hienoja,
kiitos Artolle (mun on turha ottaa muuta kehua itselleni kuin keilankantajana). Sekä sehän kuuluu asiaan että joka radalla on pieni jippo ettei aina
vaan mennä tasaisesti puolelta toiselle. Yleensä päästään ajaan ne 3 kertaa eli ekalla ns. treeni ja sitten vasta se Maximum Attac päälle. Nääs.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Vastaa Viestiin