Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.
Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.
Eli kysymys kuuluu että huonontaako kyseinen pelti koneen jäähdytystä ympyrä radalla?
Tiedän että kovemmissa vauhdeissa ilma virtaa pellin alle ja tuulettaa konehuonetta mutta mahtaako sitä mennä niin paljon että olisi suurempaa merkitystä syylerin toiminnalle tai keulan kevenemisen kannalta? Jonkun verran syylerin läpi menevä ilma vähenee kun konehuoneeseen tulee ylimääräistä ilmaa mutta lieneekö sillä suurempaa merkitystä. Onko kokemuksia?
Foksissahan konepellinreuna on noin 20-25cm päässä tuulilasista joten ilmavirtaus lienee pienempi saatikka se jatkuisi lähes tulilasille asti.
Kyseinen pelti tulee nimen omaan jäähdyttämää/tuulettamaan konehuonetta ja imusarjaa.
Tiedän että kovemmissa vauhdeissa ilma virtaa pellin alle ja tuulettaa konehuonetta mutta mahtaako sitä mennä niin paljon että olisi suurempaa merkitystä syylerin toiminnalle tai keulan kevenemisen kannalta? Jonkun verran syylerin läpi menevä ilma vähenee kun konehuoneeseen tulee ylimääräistä ilmaa mutta lieneekö sillä suurempaa merkitystä. Onko kokemuksia?
Foksissahan konepellinreuna on noin 20-25cm päässä tuulilasista joten ilmavirtaus lienee pienempi saatikka se jatkuisi lähes tulilasille asti.
Kyseinen pelti tulee nimen omaan jäähdyttämää/tuulettamaan konehuonetta ja imusarjaa.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.
http://www.corner-carvers.com/forums/sh ... php?t=9385
Jos kieli taittuu nin tuossa on alkuun 750 postausta aiheesta kone tilan lämpö ja konepelti.
Jos kieli taittuu nin tuossa on alkuun 750 postausta aiheesta kone tilan lämpö ja konepelti.
Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.
Kiitti vinkistä. Kyllä tuolta pitäis löytää ratkaisu jäähdytykseen.
Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.
Sattuneista syistä mulla on 3" Cowl hood pelli. Tukin ilmareitin tulipelliltä ja laitan Shelby 500 ilmaventiilin parantamaan jäähdytystä. Tuollaisen mutta muovisen.

Tossa kun noita ventiileitä ettiskelin niin tuli vastaan mm hiilikuitu peltejä, ovia ja takakontin luukkuja uus koppaseen. Eikä minusta mitään törkeen hintasiakaan kun ottaa huomioon materiaalin.
http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... ng-05.html

Tossa kun noita ventiileitä ettiskelin niin tuli vastaan mm hiilikuitu peltejä, ovia ja takakontin luukkuja uus koppaseen. Eikä minusta mitään törkeen hintasiakaan kun ottaa huomioon materiaalin.
http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... ng-05.html
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.
Kierrosaikoja jos miettii niin keskimäärin 0,5 sekuntia paremman ajan saa kierroksella kun ilma pääsee virtaamaan konepellin takaosasta ulos. Mustangeissa on muuten törkeen korkealla etupuskurin alareuna ja ilmaa pääsee ihan liikaa auton alle. Eikä valmiina juurikaan löydy kunnon huulta puskurin alle..
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.
Itseasiassa tuo ventiili auttaa myös siihen että auton alta pääsee ilmaa pois tai paremminkin sinne ei mene sitä niin paljon. Konepellin takaosassa olevista aukoista ilma menee konehuoneeseen päin jo hitaasti ajaessa. Tämän totesin itsekin viime syksynä kun nostin orkis peltiä takareunasta ja teippasin villalankaa pellin reunaan ja lähin ajelulle.
Mulle piti tulla vähän erillainen pelti missä olisi ollut jo vähän tuuletusta mutta tuosta saan tehtyä kyllä toimivan.
Mulle piti tulla vähän erillainen pelti missä olisi ollut jo vähän tuuletusta mutta tuosta saan tehtyä kyllä toimivan.
Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.
Overdriveltä bongattua keskustelua tuosta tuuninkikaupasta:91GT kirjoitti: Tossa kun noita ventiileitä ettiskelin niin tuli vastaan mm hiilikuitu peltejä, ovia ja takakontin luukkuja uus koppaseen. Eikä minusta mitään törkeen hintasiakaan kun ottaa huomioon materiaalin.
http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... ng-05.html
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=228548
-Jukka-
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.
onko toi od:nkin keskustelu mennyt kuin suomi24:en tasolle.... :OJukka kirjoitti:Overdriveltä bongattua keskustelua tuosta tuuninkikaupasta:91GT kirjoitti: Tossa kun noita ventiileitä ettiskelin niin tuli vastaan mm hiilikuitu peltejä, ovia ja takakontin luukkuja uus koppaseen. Eikä minusta mitään törkeen hintasiakaan kun ottaa huomioon materiaalin.
http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... ng-05.html
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=228548
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.
Hienoja nuo Seibonin luukut kyllä on. Harmi vaan että painon säästöä niillä ei saa aikaiseksi 

If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.
Arvaas mitä tapahtuu vesisateella ajaessa ja pissapoikaa käytettäessä.91GT kirjoitti: Tiedän että kovemmissa vauhdeissa ilma virtaa pellin alle


-Jukka-
Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.
Eipä taida paljon lasille vettä tulla vai? Itse tiivistin tuon cowl aukon.
Sain tuon oman pellin paikalleen viime viikolla. Tiivistin tuon tulipellin puolen "vähän" ameriikan joe tyyliin mutta en halunnut peltiä alkaa kuiduttamaan. Ja tuo alumiinipelti + kumi päästää vähän lämpöä pois paikallaan ollessa ja isommissa vauhdeissa pitäisi tiivistyä melko tiiviiksi. Eikä tuota kansi kiinni paljoakaan huomaa. Tuossa venttiilissä on pieni rako keskellä muttei noin isoa mitä kuvassa näkyy. Viime syksynä kirjottelin että laitoin mr gasketin balansoidun termarin ja hiukan jänskätti nyt keväällä miten veden lämmöt pysyy normaalissa tuolla konepellin venttiilillä koleilla ilmoilla mutta hyvin toimii. Aukkoa olisi saanut isommaksikin koska osa venttiilin aukoista on umpinaisia mutta pitäisi tuonkin jo auttaa jäähdytykseen ja ainahan niitä voi vielä sitten availla lisää jos tarvii.

ja pari kuvaa millanen tuli päällipuolelta.


tummia valoja tekisi vähän mieli mutta ei dot hyväksyttäjä taida olla ja yksi osaisia
en taida laittaa kon jotenkin tykkään noista orginaalityylisistä.
Sain tuon oman pellin paikalleen viime viikolla. Tiivistin tuon tulipellin puolen "vähän" ameriikan joe tyyliin mutta en halunnut peltiä alkaa kuiduttamaan. Ja tuo alumiinipelti + kumi päästää vähän lämpöä pois paikallaan ollessa ja isommissa vauhdeissa pitäisi tiivistyä melko tiiviiksi. Eikä tuota kansi kiinni paljoakaan huomaa. Tuossa venttiilissä on pieni rako keskellä muttei noin isoa mitä kuvassa näkyy. Viime syksynä kirjottelin että laitoin mr gasketin balansoidun termarin ja hiukan jänskätti nyt keväällä miten veden lämmöt pysyy normaalissa tuolla konepellin venttiilillä koleilla ilmoilla mutta hyvin toimii. Aukkoa olisi saanut isommaksikin koska osa venttiilin aukoista on umpinaisia mutta pitäisi tuonkin jo auttaa jäähdytykseen ja ainahan niitä voi vielä sitten availla lisää jos tarvii.

ja pari kuvaa millanen tuli päällipuolelta.


tummia valoja tekisi vähän mieli mutta ei dot hyväksyttäjä taida olla ja yksi osaisia
en taida laittaa kon jotenkin tykkään noista orginaalityylisistä.
Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.
Taitaa olla fifty-sixty? Viina kuitenkin haisee kuin KooVeen pelissä..91GT kirjoitti:Eipä taida paljon lasille vettä tulla vai?


-Jukka-