Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
toytrucker kirjoitti:Hienoa jos kuvistani on jotain iloa tai hyötyä nykyisille Mustang-omistajille! Aikoinaan tullut jonkin verran Suomen jenkkiautokalustoa kuvattua ja Mustangien määrä johtuu siitä että oli sellainen itsellä silloin.Tuo ABV-810 oli silloin 80-luvulla Tammelassa T.H:lla ja meni täysentisöintiin silloin? Sen jälkeen ei havaintoja autosta.NAH-57 huonohko kuva lisätty muuten nyt Lisääkin Musse kuvia vielä löytyy kun ehdin skannailemaan.Terveisin ex-jäsen toytrucker
Kiitoksia NAH-57 kuvasta, tuossa auto taitaa olla violetti?? Ainakin sellainen värikerros löytyi autoa pellille hiottaessa. Eli alunperin tuo on Ivy Green Metallic, sitten ilmeisesti violetti ja nyt punainen. Peileistä ja vanteista tunnistan autoni, nimittäin nuo olivat siinä kun auton ostin '97.
pee5 kirjoitti:Yksi täysin varma 64-puolikas on rekisteröity Uudenmaan läänissä (tai Helsingissä) 13.5. - 24.6.64 välisenä aikana. Toinen melkein varma voisi olla samassa paikassa 2.7. - 20.8.64 rekisteröity yksilö. Edellä mainittu ensimmäinen Oulun Musse voisi olla kolmas.
Nuo Oy Ford Ab:n esittely-Mustithan oli rekisteröity Helsingissä:
AAF-2, 12.06.64
AAF-3, 21.04.64
AAF-5, 03.07.64
pee5 kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:Korjatkaa nyt tosiaan jos jollain on varmaa tietoa, mutta legenda kertoo ettei mitään GT autoja ole ollut olemassakaan. Vin kun alkaa 6T, ja tämä on luettu "väärin". Tällaisen tiedon olen saanut ainakaan, en muista lähdettä...
OHO! Isoja riitoja on tainnut tulla jo pienemmistäkin asioista......
Nämä neljä Suomi-GT:tä ovat kaikki tosiaan 66-malleja. Ja pitäisin myös BAT-10:ä GT:nä, koska Tuulilasissa puhuttiin GT-mallista. Tuskin maahantuoja on tuohon aikaan alkanut varustella vakiomallia merkkejä ja lokasuojakirjaimia myöten, olihan Mustang jo sinänsä riittävän erikoinen. Joten pitäisin ainakin itse tätä väärin luettua viniä kateellisten juttuna. Tosin joku pohja tälläkin jutulla varmaan on.
Tuskin maahantuoja huvikseen uutta tyyppikatsastusrulianssia GT:lle teki, GT:thän on omalla tyyppinumerolla 55201, kun taas tavallinen HT on 54128.
Tässä kolme kuvaa Keskisuomalaisessa julkaistuista mainoksista liittyen ARE OY:n autonäyttelyyn Jyväskylän Kauppatorilla sunnuntaina 12.4.1964. Kiitokset kuvista autohistorioitsija Timo Laitiselle Keravalle ja FFreakille niiden välittämisestä minulle.
Liitteet
Tämän mainoksen julkaisupäivä ei ole tiedossa.
Julkaistu 1.4.1964 numerossa 88, kuten kuvastakin voi lukea.
Julkaistu 8.4.1964 päätellen järjestysnumerosta 95. Mustangin esittely mainitaan "yllätysuutisena". Suomikonepistoolikin edustavasti esillä.
Jiihaa, sain yhteyden autoni lyhytaikaiseen omistajaan n. vuonna 1974...odottelen tietoja. Josko saisi vaikka tietää minkä värinen tuo FB on aikanaan ollut...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
toytrucker kirjoitti:Hienoa jos kuvistani on jotain iloa tai hyötyä nykyisille Mustang-omistajille! Aikoinaan tullut jonkin verran Suomen jenkkiautokalustoa kuvattua ja Mustangien määrä johtuu siitä että oli sellainen itsellä silloin.
Suuri ilo on noista. Kerro nyt ihmeessä mikä kuvissa olleista oli sun?
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Hupsis...tulihan mielenkiintoista tietoa fastbackin historiasta. 70-luvun alkupuolella sen omistanut herra kertoi kaikenlaista. Sisusta oli alunperin ilmeisesti vaalea, auton väri hopea...ko. herralle tullessa auto oli jo kolaroitu ja ylimaalattu metallivihreäksi. Enpä ollut sitäkään tajunnut, että kuka häntä edeltävä omistaja oli ollut kun oli nimeltään Leif Aaltonen. Erään Remun velipoika. Takavalopaneelissa oli jo tuolloin ollut "liikaa" valoja jne. Kannattaa kaivella vaikka googlaamalla auton entisiä omistajia, näyttää löytyvän mielenkiintoista tietoa kun sattuu sopiva henkilö sähköpostin toiseen päähän.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Täältä löytyy suomi musse -66HT-GT 289 4-lov manuaali, levyt edessä, ei mitään tehostimia. Rekisteröity uutena Kuopioon KIP-99 tunnuksella 17.2.1967. Vuonna -70 tullut Suomen-autoon Helsinkiin, ilmeisesti vaihdossa, jolloin tulleet tunukset BDS-3 jotka ovat autossa edelleenkin!
mustang68 kirjoitti:Täältä löytyy suomi musse -66HT-GT 289 4-lov manuaali, levyt edessä, ei mitään tehostimia. Rekisteröity uutena Kuopioon KIP-99 tunnuksella 17.2.1967. Vuonna -70 tullut Suomen-autoon Helsinkiin, ilmeisesti vaihdossa, jolloin tulleet tunukset BDS-3 jotka ovat autossa edelleenkin!
K.o. autoa kaupattiin v.08 MAX-4 -tunnuksilla. Oliko siinä silloin tuo tunnus vai oliko kilpi vain joku myyntikikka?
Yle Teemalta tuli lauantaina 30.6.2012 suomalainen elokuva "Kesäkapina" v.1970. Siinä näkyi selvästi '65-'66 FB, harmi kun ukot seisoi kilven edessä. Yllättäen kun tuli en huomannut edes kapseleista tarkistaa vuosimallia. Katsoiko kukaan tuota elokuvaa ja pystyikö yksilöimään autoa, ainakin 8 vaihtoehtoa olisi.......
mustang68 kirjoitti:Täältä löytyy suomi musse -66HT-GT 289 4-lov manuaali, levyt edessä, ei mitään tehostimia. Rekisteröity uutena Kuopioon KIP-99 tunnuksella 17.2.1967. Vuonna -70 tullut Suomen-autoon Helsinkiin, ilmeisesti vaihdossa, jolloin tulleet tunukset BDS-3 jotka ovat autossa edelleenkin!
K.o. autoa kaupattiin v.08 MAX-4 -tunnuksilla. Oliko siinä silloin tuo tunnus vai oliko kilpi vain joku myyntikikka?
Ei ole ollut sellaista tunnusta, vain noi kaksi, itsellä on trafin tiedot autosta.
GT-350 kirjoitti:FB:tä on yleisen tiedon mukaan tullut vuonna 1965 kolme kappaletta, ja kaikki tosiaan tallessa. Karin autokouluauto jopa myynnissä Hyvinkäällä.
Yksi '65FB tuli ilmeisesti jo vuoden '64 puolella Oulun lääniin.
Mielenkiintoista. Olisikin kiva nähdä Karin auton (Hyvinkää) ja sitten sen kolmannen (Espoo) VIN-koodeista esim. tuon alun niin kuin itse laitoin niin voitaisi verifioida, voiko niistä kumpikaan olla ollut maassa niin aikaisin. Pitäisi olla todella alkupään FB-valmistetta, eli elo-syyskuulta että ehtii vielä ennen vuoden vaihdetta Suomeen. Oma autoni ainakin on valmistettu kesällä 1965 joten se se ei voinut olla. Huhuu, Hyvinkää & Espoo?
Asioidessani Trafin kanssa viimeksi kysyin myös tuota Oulun FB:tä: viimeksi kilvissä 2001, haltija Espoossa.
pee5 kirjoitti:Yle Teemalta tuli lauantaina 30.6.2012 suomalainen elokuva "Kesäkapina" v.1970. Siinä näkyi selvästi '65-'66 FB, harmi kun ukot seisoi kilven edessä. Yllättäen kun tuli en huomannut edes kapseleista tarkistaa vuosimallia. Katsoiko kukaan tuota elokuvaa ja pystyikö yksilöimään autoa, ainakin 8 vaihtoehtoa olisi.......
Tämä leffa tulee tänään uusintana Teemalta klo 21.45. Sorry vähän liian lyhyt varoitusaika.
pee5 kirjoitti:Yle Teemalta tuli lauantaina 30.6.2012 suomalainen elokuva "Kesäkapina" v.1970. Siinä näkyi selvästi '65-'66 FB, harmi kun ukot seisoi kilven edessä. Yllättäen kun tuli en huomannut edes kapseleista tarkistaa vuosimallia. Katsoiko kukaan tuota elokuvaa ja pystyikö yksilöimään autoa, ainakin 8 vaihtoehtoa olisi.......
Tämä leffa tulee tänään uusintana Teemalta klo 21.45. Sorry vähän liian lyhyt varoitusaika.