Early SuomiMustangit

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja ak72 »

toytrucker kirjoitti:Hienoa jos kuvistani on jotain iloa tai hyötyä nykyisille Mustang-omistajille! Aikoinaan tullut jonkin verran Suomen jenkkiautokalustoa kuvattua ja Mustangien määrä johtuu siitä että oli sellainen itsellä silloin.Tuo ABV-810 oli silloin 80-luvulla Tammelassa T.H:lla ja meni täysentisöintiin silloin? Sen jälkeen ei havaintoja autosta.NAH-57 huonohko kuva lisätty muuten nyt :D Lisääkin Musse kuvia vielä löytyy kun ehdin skannailemaan.Terveisin ex-jäsen toytrucker

Kiitoksia NAH-57 kuvasta, tuossa auto taitaa olla violetti?? Ainakin sellainen värikerros löytyi autoa pellille hiottaessa. Eli alunperin tuo on Ivy Green Metallic, sitten ilmeisesti violetti ja nyt punainen. Peileistä ja vanteista tunnistan autoni, nimittäin nuo olivat siinä kun auton ostin '97.
toytrucker
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 01:16

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja toytrucker »

Kuva on vähän haalistunut mutta violetti oli tuolloin ja muistaakseni Kokkolassa tai siellä päin.
TiM
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Joulu 2011, 12:19
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja TiM »

pee5 kirjoitti:Yksi täysin varma 64-puolikas on rekisteröity Uudenmaan läänissä (tai Helsingissä) 13.5. - 24.6.64 välisenä aikana. Toinen melkein varma voisi olla samassa paikassa 2.7. - 20.8.64 rekisteröity yksilö. Edellä mainittu ensimmäinen Oulun Musse voisi olla kolmas.
Nuo Oy Ford Ab:n esittely-Mustithan oli rekisteröity Helsingissä:

AAF-2, 12.06.64
AAF-3, 21.04.64
AAF-5, 03.07.64
pee5 kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:Korjatkaa nyt tosiaan jos jollain on varmaa tietoa, mutta legenda kertoo ettei mitään GT autoja ole ollut olemassakaan. Vin kun alkaa 6T, ja tämä on luettu "väärin". Tällaisen tiedon olen saanut ainakaan, en muista lähdettä...
OHO! Isoja riitoja on tainnut tulla jo pienemmistäkin asioista...... :D
Nämä neljä Suomi-GT:tä ovat kaikki tosiaan 66-malleja. Ja pitäisin myös BAT-10:ä GT:nä, koska Tuulilasissa puhuttiin GT-mallista. Tuskin maahantuoja on tuohon aikaan alkanut varustella vakiomallia merkkejä ja lokasuojakirjaimia myöten, olihan Mustang jo sinänsä riittävän erikoinen. Joten pitäisin ainakin itse tätä väärin luettua viniä kateellisten juttuna. Tosin joku pohja tälläkin jutulla varmaan on.
Tuskin maahantuoja huvikseen uutta tyyppikatsastusrulianssia GT:lle teki, GT:thän on omalla tyyppinumerolla 55201, kun taas tavallinen HT on 54128.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Tässä kolme kuvaa Keskisuomalaisessa julkaistuista mainoksista liittyen ARE OY:n autonäyttelyyn Jyväskylän Kauppatorilla sunnuntaina 12.4.1964. Kiitokset kuvista autohistorioitsija Timo Laitiselle Keravalle ja FFreakille niiden välittämisestä minulle.
Liitteet
Tämän mainoksen julkaisupäivä ei ole tiedossa.
Tämän mainoksen julkaisupäivä ei ole tiedossa.
Julkaistu 1.4.1964 numerossa 88, kuten kuvastakin voi lukea.
Julkaistu 1.4.1964 numerossa 88, kuten kuvastakin voi lukea.
Julkaistu 8.4.1964 päätellen järjestysnumerosta 95. <br />Mustangin esittely mainitaan &quot;yllätysuutisena&quot;. <br />Suomikonepistoolikin edustavasti esillä.
Julkaistu 8.4.1964 päätellen järjestysnumerosta 95.
Mustangin esittely mainitaan "yllätysuutisena".
Suomikonepistoolikin edustavasti esillä.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Onko muuten tietoa, että kuka voitti tuon kyseisen Anglian tuosta arvonnasta? 8)
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Jiihaa, sain yhteyden autoni lyhytaikaiseen omistajaan n. vuonna 1974...odottelen tietoja. Josko saisi vaikka tietää minkä värinen tuo FB on aikanaan ollut...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja janne260 »

toytrucker kirjoitti:Hienoa jos kuvistani on jotain iloa tai hyötyä nykyisille Mustang-omistajille! Aikoinaan tullut jonkin verran Suomen jenkkiautokalustoa kuvattua ja Mustangien määrä johtuu siitä että oli sellainen itsellä silloin.
Suuri ilo on noista. Kerro nyt ihmeessä mikä kuvissa olleista oli sun?
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Hupsis...tulihan mielenkiintoista tietoa fastbackin historiasta. 70-luvun alkupuolella sen omistanut herra kertoi kaikenlaista. Sisusta oli alunperin ilmeisesti vaalea, auton väri hopea...ko. herralle tullessa auto oli jo kolaroitu ja ylimaalattu metallivihreäksi. Enpä ollut sitäkään tajunnut, että kuka häntä edeltävä omistaja oli ollut kun oli nimeltään Leif Aaltonen. Erään Remun velipoika. Takavalopaneelissa oli jo tuolloin ollut "liikaa" valoja jne. Kannattaa kaivella vaikka googlaamalla auton entisiä omistajia, näyttää löytyvän mielenkiintoista tietoa kun sattuu sopiva henkilö sähköpostin toiseen päähän.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
mustang68
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 14:35
Auto: mustang -68ht
mustang -66ht
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja mustang68 »

Täältä löytyy suomi musse -66HT-GT 289 4-lov manuaali, levyt edessä, ei mitään tehostimia. Rekisteröity uutena Kuopioon KIP-99 tunnuksella 17.2.1967. Vuonna -70 tullut Suomen-autoon Helsinkiin, ilmeisesti vaihdossa, jolloin tulleet tunukset BDS-3 jotka ovat autossa edelleenkin!
mustang -68
mustang -66 "suomiauto"
mustang -66
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

mustang68 kirjoitti:Täältä löytyy suomi musse -66HT-GT 289 4-lov manuaali, levyt edessä, ei mitään tehostimia. Rekisteröity uutena Kuopioon KIP-99 tunnuksella 17.2.1967. Vuonna -70 tullut Suomen-autoon Helsinkiin, ilmeisesti vaihdossa, jolloin tulleet tunukset BDS-3 jotka ovat autossa edelleenkin!
K.o. autoa kaupattiin v.08 MAX-4 -tunnuksilla. Oliko siinä silloin tuo tunnus vai oliko kilpi vain joku myyntikikka?
'65 HT
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

Yle Teemalta tuli lauantaina 30.6.2012 suomalainen elokuva "Kesäkapina" v.1970. Siinä näkyi selvästi '65-'66 FB, harmi kun ukot seisoi kilven edessä. Yllättäen kun tuli en huomannut edes kapseleista tarkistaa vuosimallia. Katsoiko kukaan tuota elokuvaa ja pystyikö yksilöimään autoa, ainakin 8 vaihtoehtoa olisi.......
'65 HT
mustang68
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 14:35
Auto: mustang -68ht
mustang -66ht
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja mustang68 »

pee5 kirjoitti:
mustang68 kirjoitti:Täältä löytyy suomi musse -66HT-GT 289 4-lov manuaali, levyt edessä, ei mitään tehostimia. Rekisteröity uutena Kuopioon KIP-99 tunnuksella 17.2.1967. Vuonna -70 tullut Suomen-autoon Helsinkiin, ilmeisesti vaihdossa, jolloin tulleet tunukset BDS-3 jotka ovat autossa edelleenkin!
K.o. autoa kaupattiin v.08 MAX-4 -tunnuksilla. Oliko siinä silloin tuo tunnus vai oliko kilpi vain joku myyntikikka?
Ei ole ollut sellaista tunnusta, vain noi kaksi, itsellä on trafin tiedot autosta.
mustang -68
mustang -66 "suomiauto"
mustang -66
TiM
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Joulu 2011, 12:19
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja TiM »

GT-350 kirjoitti:
TiM kirjoitti:
GT-350 kirjoitti:FB:tä on yleisen tiedon mukaan tullut vuonna 1965 kolme kappaletta, ja kaikki tosiaan tallessa. Karin autokouluauto jopa myynnissä Hyvinkäällä.
Yksi '65FB tuli ilmeisesti jo vuoden '64 puolella Oulun lääniin.
Mielenkiintoista. Olisikin kiva nähdä Karin auton (Hyvinkää) ja sitten sen kolmannen (Espoo) VIN-koodeista esim. tuon alun niin kuin itse laitoin niin voitaisi verifioida, voiko niistä kumpikaan olla ollut maassa niin aikaisin. Pitäisi olla todella alkupään FB-valmistetta, eli elo-syyskuulta että ehtii vielä ennen vuoden vaihdetta Suomeen. Oma autoni ainakin on valmistettu kesällä 1965 joten se se ei voinut olla. Huhuu, Hyvinkää & Espoo?
Asioidessani Trafin kanssa viimeksi kysyin myös tuota Oulun FB:tä: viimeksi kilvissä 2001, haltija Espoossa.
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

pee5 kirjoitti:Yle Teemalta tuli lauantaina 30.6.2012 suomalainen elokuva "Kesäkapina" v.1970. Siinä näkyi selvästi '65-'66 FB, harmi kun ukot seisoi kilven edessä. Yllättäen kun tuli en huomannut edes kapseleista tarkistaa vuosimallia. Katsoiko kukaan tuota elokuvaa ja pystyikö yksilöimään autoa, ainakin 8 vaihtoehtoa olisi.......
Tämä leffa tulee tänään uusintana Teemalta klo 21.45. Sorry vähän liian lyhyt varoitusaika.
'65 HT
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

pee5 kirjoitti:
pee5 kirjoitti:Yle Teemalta tuli lauantaina 30.6.2012 suomalainen elokuva "Kesäkapina" v.1970. Siinä näkyi selvästi '65-'66 FB, harmi kun ukot seisoi kilven edessä. Yllättäen kun tuli en huomannut edes kapseleista tarkistaa vuosimallia. Katsoiko kukaan tuota elokuvaa ja pystyikö yksilöimään autoa, ainakin 8 vaihtoehtoa olisi.......
Tämä leffa tulee tänään uusintana Teemalta klo 21.45. Sorry vähän liian lyhyt varoitusaika.
Oli '66 FB GT
'65 HT
Vastaa Viestiin