Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Tässä on nyt ideana juurikin se, että lauantaina vedetään tiukka päivä ja ohjelma etenee koko ajan. Myös pistelasku helpotetaan (yksinkertaistetaan) juurikin sen takia että saataisiin palkinnot jaettua heti kisojen jälkeen.
Yksipäiväisessä tapahtumassa on myöskin ideana että niitä päiväkävijöitä ja kotiin yöksimenijöitä saataisiin paikalle enemmän.
Ne jotka tahtoo (kukapa ei tahtoisi) voi sitten lauantaina juhlian menestystään tai pettymystään oikein kunnolla, kun ajaa ei aamusta tarvitse.
Eli kaikki tapahtumat on lähes ennallaan , mutta tiukempana pakettina.
Pistelaskua voi vielä hioa, jos siinä ilmenee jotain todella suurta vääryyttä. (ainahan joku kokee vääryyttä) Tarkoitus on kuitenkin niin että tulokset voi jokainen laskea reaaliajassa ja kolmen lajin nopein voittaa joka tapauksessa, se on varma.
Yksipäiväisessä tapahtumassa on myöskin ideana että niitä päiväkävijöitä ja kotiin yöksimenijöitä saataisiin paikalle enemmän.
Ne jotka tahtoo (kukapa ei tahtoisi) voi sitten lauantaina juhlian menestystään tai pettymystään oikein kunnolla, kun ajaa ei aamusta tarvitse.
Eli kaikki tapahtumat on lähes ennallaan , mutta tiukempana pakettina.
Pistelaskua voi vielä hioa, jos siinä ilmenee jotain todella suurta vääryyttä. (ainahan joku kokee vääryyttä) Tarkoitus on kuitenkin niin että tulokset voi jokainen laskea reaaliajassa ja kolmen lajin nopein voittaa joka tapauksessa, se on varma.
- Juha -
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Hienolta kuullostaa! Tykkään kans tosta pisteiden lasku systeemistä, onhan toi burnis kivaa ja muuta, mutta kun on sen verran pitkä kiinnitys pa:ksi ettei kisailumielessä kannata ottaa osaa... (Tai sitte ei tehot riitä
)

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Esimerkkinä viimevuoden sijoituksiin pohjautuen :
Mustang 1 :
Kiihdytys 10,0 = 100p , sija (2) (kaikkensa antaen)
Rata 1:53 = 153p, sija (32) (kaverin kanssa cruisaillen, maisemia katsellen)
Slalom 1:10 = 110p, sija (27) (rauhallisesti ajaen)
total = 363 pistettä
Mustang 2 :
Kiihdytys 13,0 = 130p, sija (18) (kaikkensa antaen)
Rata 1:31 = 131p, sija (1) (kaikkensa antaen)
Slalom 1:03 = 103p, sija (3) (kaikkensa antaen)
total = 364 pistettä
Kumpi mielestänne voitti?
Täysin Drag Race painoitteinen pistelaskenta.
Mustang 1 :
Kiihdytys 10,0 = 100p , sija (2) (kaikkensa antaen)
Rata 1:53 = 153p, sija (32) (kaverin kanssa cruisaillen, maisemia katsellen)
Slalom 1:10 = 110p, sija (27) (rauhallisesti ajaen)
total = 363 pistettä
Mustang 2 :
Kiihdytys 13,0 = 130p, sija (18) (kaikkensa antaen)
Rata 1:31 = 131p, sija (1) (kaikkensa antaen)
Slalom 1:03 = 103p, sija (3) (kaikkensa antaen)
total = 364 pistettä
Kumpi mielestänne voitti?
Täysin Drag Race painoitteinen pistelaskenta.
Viimeksi muokannut NoNeed4Boost, 14 Loka 2012, 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Tarvinnee lähteä remmi ja pullokauppaan..
/ 


If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Kyllähän tuo esimerkki aika hyvin paljastaa että tuo pistelaskutapa hieman ontuu..NoNeed4Boost kirjoitti:Esimerkkinä viimevuoden sijoituksiin pohjautuen :
Mustang 1 :
Kiihdytys 10,0 = 100p , sija (2) (kaikkensa antaen)
Rata 1:53 = 153p, sija (32) (kaverin kanssa cruisaillen, maisemia katsellen)
Slalom 1:10 = 110p, sija (27) (rauhallisesti ajaen)
total = 363 pistettä
Mustang 2 :
Kiihdytys 13,0 = 130p, sija (18) (kaikkensa antaen)
Rata 1:31 = 131p, sija (1) (kaikkensa antaen)
Slalom 1:03 = 103p, sija (3) (kaikkensa antaen)
total = 364 pistettä
Kumpi mielestänne voitti?
Täysin Drag Race painoitteinen pistelaskenta.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
NoNeed4Boost kirjoitti:Esimerkkinä viimevuoden sijoituksiin pohjautuen :
Mustang 1 :
Kiihdytys 10,0 = 100p , sija (2) (kaikkensa antaen)
Rata 1:53 = 153p, sija (32) (kaverin kanssa cruisaillen, maisemia katsellen)
Slalom 1:10 = 110p, sija (27) (rauhallisesti ajaen)
total = 363 pistettä
Mustang 2 :
Kiihdytys 13,0 = 130p, sija (18) (kaikkensa antaen)
Rata 1:31 = 131p, sija (1) (kaikkensa antaen)
Slalom 1:03 = 103p, sija (3) (kaikkensa antaen)
total = 364 pistettä
Kumpi mielestänne voitti?
Täysin Drag Race painoitteinen pistelaskenta.
Tässä on kyllä perää.
Kuten sanoin pistelaskua voidaan vielä hioa oikeudenmukaiseksi, kun vaan pidetään yksinkertaisena.
Entäs jos kiihdytyspisteet puolitetaan. (ajat 13,0 saat pisteitä 130:2= 65p. ja jos ajat 10,0 saat pisteitä 100:2= 50p)
Tällä kaavalla ei enää voi cruisailla rataa ja slalomia läpi.
Tässä vaan yksi esimerkki, millä lajit suhteutetaan.
- Juha -
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Eiköhän tu laskentatapa vielä tarkennu, nyt on pääasia se, että tapahtuma jatkuu ja paranee. Mielestäni on hienoa että tapahtuma jatkuu. Minun Ford kesän kohokohta on Ford Nationals.
Ford uho on sitten hieno asia!
Ford uho on sitten hieno asia!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
tapahtumassa on aina ollu yks juttu mikä ei ole kiinnostanu yhtään.
pisteet.
pisteet.

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Joe Cool
- Addikti
- Viestit: 174
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang GT Convertible, vm. 1965
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Hyvä että porukkaa löytyi ja homma jatkuu, koska sillä on kysyntää. Ja kun tässä nyt on avauduttu kesän motorisoiduista kohokohdista, niin avaudun minäkin OT:n uhalla. Minulle Mustang-kesän kohokohta on FMOC:n Fun Run. Mutta koko moottorikesän kohokohta on ollut jo vuosia Harrikoilla ajaminen, ei voi mitään. Vanhoilla jenkeilläni (4 kpl) ajoin tänä kesänä jotain 1500-2000 km yhteensä ja Harrikoilla yhteensä n. 11 000 km. Painopiste minulla on nykyään siis ihan muualla, siksi en ole Natikoissakaan käynyt sitten vuoden 1997.Fastback kirjoitti: Mielestäni on hienoa että tapahtuma jatkuu. Minun Ford kesän kohokohta on Ford Nationals.
Nyt poistun häiriköimästä Race-palstaa

- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
KiitosJoe Cool kirjoitti:
Nyt poistun häiriköimästä Race-palstaa

"NeedForBoost" on jäljillä. Viimevuoden pisteistä voi kertoimien avulla simuloida voittajaa

Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Ajoiko joku viime kesänä kymppi-nollan autolla oikeasti radan läpi 1:53 ja slalomin 1:10?NoNeed4Boost kirjoitti:Esimerkkinä viimevuoden sijoituksiin pohjautuen :
Mustang 1 :
Kiihdytys 10,0 = 100p , sija (2) (kaikkensa antaen)
Rata 1:53 = 153p, sija (32) (kaverin kanssa cruisaillen, maisemia katsellen)
Slalom 1:10 = 110p, sija (27) (rauhallisesti ajaen)
total = 363 pistettä
Mustang 2 :
Kiihdytys 13,0 = 130p, sija (18) (kaikkensa antaen)
Rata 1:31 = 131p, sija (1) (kaikkensa antaen)
Slalom 1:03 = 103p, sija (3) (kaikkensa antaen)
total = 364 pistettä
Kumpi mielestänne voitti?

Tähän asti varttimaili on ollut hyvin pienellä painolla, koska sen pisteet on otettu laitteilla joilla ei ole asiaa muihin osakilpailuihin.
Viimeksi muokannut 1969, 15 Loka 2012, 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Tuo edellinenhän olikin kuvitteellinen esimerkki...
Itse olin kahdeksas varttimaililla ja kukaan nopeammista ei ajanut muuta kuin vartin, joten tämä oma suoritus kai on ihan ok esimerkki. (en osallistunut burnikseen)
12:107 (kaikkensa antaen)
1:38.501 (kaikkensa antaen)
1:07.96 (kaikkensa antaen)
366 pistettä alaspäin pyöristettynä.
Mustang 2 :
Kiihdytys 13,0 = 130p, sija (18) (kaikkensa antaen)
Rata 1:31 = 131p, sija (1) (kaikkensa antaen)
Slalom 1:03 = 103p, sija (3) (kaikkensa antaen)
total = 364 pistettä
Eli varttimaililla mentiin lujempaa, mutta nopeita mutkia radalla ei kertakaikkiaan uskaltanut ajaa kovaa, kun kallisteli pahasti. Slaalomissa puski pahasti. Eli napakka ratajeppe perusviritetyllä autolla olisi vienyt potin kotiin, mutta paineita olisi saada vartille lisää vauhtia.
Itse olin kahdeksas varttimaililla ja kukaan nopeammista ei ajanut muuta kuin vartin, joten tämä oma suoritus kai on ihan ok esimerkki. (en osallistunut burnikseen)
12:107 (kaikkensa antaen)
1:38.501 (kaikkensa antaen)
1:07.96 (kaikkensa antaen)
366 pistettä alaspäin pyöristettynä.
Mustang 2 :
Kiihdytys 13,0 = 130p, sija (18) (kaikkensa antaen)
Rata 1:31 = 131p, sija (1) (kaikkensa antaen)
Slalom 1:03 = 103p, sija (3) (kaikkensa antaen)
total = 364 pistettä
Eli varttimaililla mentiin lujempaa, mutta nopeita mutkia radalla ei kertakaikkiaan uskaltanut ajaa kovaa, kun kallisteli pahasti. Slaalomissa puski pahasti. Eli napakka ratajeppe perusviritetyllä autolla olisi vienyt potin kotiin, mutta paineita olisi saada vartille lisää vauhtia.

Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Vähän OT mut:
Höpöhöpö...
Höpöhöpö...
Itse olin kahdeksas varttimaililla ja kukaan nopeammista ei ajanut muuta kuin vartin,
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Ha! Totta, Laitinen ajoi vartin 0,1s kovempaa ja radankin kovempaa, muttei slalomia. Ajatushan tässä oli kuitenkin vertailla todellisia kokonaistuloksia, jota ei Laitiselle voi laskea, kun slalom puuttuu. Epäilemättä olisi ollut hyvät mahdollisuudet kovaan kokonaisuuteen noilla ajoilla, jos olisi vielä ajanut slalomin samantasoisesti.pete74 kirjoitti:Vähän OT mut:
Höpöhöpö...
Itse olin kahdeksas varttimaililla ja kukaan nopeammista ei ajanut muuta kuin vartin,
Petri Laitinen = Pete74?
edit: näyttää olevan nuo Mustang 2 tuloksetkin hypoteettisiä.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Galaxie61 kirjoitti:tapahtumassa on aina ollu yks juttu mikä ei ole kiinnostanu yhtään.
pisteet.


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey