Moottorin vaihto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja ak72 »

GT-350 kirjoitti:Vennillä ei pienintäkään hätää. Mikään ei todista, että ko. moottorista lähtee 340hp. Minä ja muutama muukin taas voin todistaa, kuin Ford Racingin crate-moottorista tulee 75.5% ilmoitetuista tehoista. :twisted: :LMAO: :twisted: :LMAO:

340hp * 0.755 = 256.7hp = nou hätä...

(Em. perustuu tositapahtumiin Suomessa ja toki tämä viesti sisältää rankkaa yleistystä yksittäisen tapauksen johdosta...hyvää perjantaita kaikille!)
Vissii "vähä" ilmaa tuossa myyjän ilmottamassa 340hp??? Mites jos mainostetaan tuollaista kaakkimäärää uudesta motista niin pitäiskö myyjän pystyä todistamaan esmes dynolapulla että lupaus täyttyy? Tulee mieleen eurofordi puolelta Focus ST virisoftat sumujen saarelta, luvataan 300hp pelkällä softan muutoksella mutta todellisuudessa se on 260hp.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

r.z. kirjoitti:
Make67 on liedosta? Sellanen vihreä hieno luiskaperä?
Juu, Liedostapa hyvinkin... Vaan myrkyn vihree HooTee se mulla tallissa vartoo kevättä... :mrgreen:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
1965HT
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
Auto: Mustang SR 4**-69
Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja 1965HT »

ak72 kirjoitti:
GT-350 kirjoitti:Vennillä ei pienintäkään hätää. Mik :D ään ei todista, että ko. moottorista lähtee 340hp. Minä ja muutama muukin taas voin todistaa, kuin Ford Racingin crate-moottorista tulee 75.5% ilmoitetuista tehoista. :twisted: :LMAO: :twisted: :LMAO:

340hp * 0.755 = 256.7hp = nou hätä...

(Em. perustuu tositapahtumiin Suomessa ja toki tämä viesti sisältää rankkaa yleistystä yksittäisen tapauksen johdosta...hyvää perjantaita kaikille!)
Vissii "vähä" ilmaa tuossa myyjän ilmottamassa 340hp??? Mites jos mainostetaan tuollaista kaakkimäärää uudesta motista niin pitäiskö myyjän pystyä todistamaan esmes dynolapulla että lupaus täyttyy? Tulee mieleen eurofordi puolelta Focus ST virisoftat sumujen saarelta, luvataan 300hp pelkällä softan muutoksella mutta todellisuudessa se on 260hp.
Ei muuta kuin myyjä käräjille katteettomista lupauksista :-)
Toinen vaihtoehto on lopettaa kitinä ja hakea leima lappuun naapurikunnasta...
Laita vielä kaveri asialle ettei tartte itte valehdella mitään jos inssi kysyy.
***385 SERIES***
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

GT-350 kirjoitti:Vennillä ei pienintäkään hätää. Mikään ei todista, että ko. moottorista lähtee 340hp. Minä ja muutama muukin taas voin todistaa, kuin Ford Racingin crate-moottorista tulee 75.5% ilmoitetuista tehoista. :twisted: :LMAO: :twisted: :LMAO:

340hp * 0.755 = 256.7hp = nou hätä...

(Em. perustuu tositapahtumiin Suomessa ja toki tämä viesti sisältää rankkaa yleistystä yksittäisen tapauksen johdosta...hyvää perjantaita kaikille!)
Älä ny liioittele :tuhmis: siitähän lähti 339,5hp. Vaan nyt ollaan lähempänä luvattuja lukemia eli :wanhus: warmaan takapyöräkin alkaa pyöriin.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Täytyy toivoa, että siitä irtoisi edes yli 300hp keväällä dynossa. Muuten alkaa ketuttaan kunnolla. :roll-roll:
Oma vika se sit on kun menee kaikkia uskomaan mitä myyjä puhuu.Tällästä mulle silloin vaan esiteltiin, mutta tonhan pystyy tekemään,vaikka itse tietokoneella...
Liitteet
M-6007-X302
M-6007-X302
M-6007-X302.jpg (12.64 KiB) Katsottu 4060 kertaa
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Älä hautaa kirvestä kaivoon, sieltä voi tullakin se 340hp. Mutta vain dyno sen kertoo.

Suureksi ihmeeksi olen nähnyt samoilla kansilla tehdyn 302:n tuuppaavan dynossa enemmänkin kuin tuo 340hp. Ei ollut FR crate.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Meinaatko jnb:n konetta? :D
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

En, mutta muistin tuonkin jälkeenpäin ja sittenhän niitä on kaksikin tapausta.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Charo
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 12 Marras 2009, 13:11
Auto: -67HT, 302, T5
Paikkakunta: Lohja

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Charo »

Lienee täällä se toinen.
Avatar
NooB
Mega-addikti
Viestit: 552
Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
Paikkakunta: Ulvila

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja NooB »

Entäs jos kyseessä kutonen jossa originaalina se 82hv? ja pysyy kutosena. Huomaako leimamies yli sadan hv:n teho lisäystä?
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Ei huomaa enkä ainakaan itse mainostaisi millään lailla. Ja aina kannattaa mennä autoon istumaan katsastuksen ajaksi niin eivät kehtaa polkea.. :wink:
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Galaxie61 kirjoitti:
Futurage kirjoitti:Niin, yritä nyt mennä tolla 306 hepan Shelby verrokkimoottorilla, jos se katsuri päästäis sillä pälkähästä....äläkä itse ala puhumaan mistään din/SAE hepoista !
Ja muuten, ovathan noi Crate 302:n 340 heppaa muuten SAE !

Ei pitäis siis olla ongelmaa...mutta miten mahtaa olla ton tehon kanssa, 7 kg tehopainosuhde kyllä rikkoontuu...mutta se rikkoontuu kyllä 306 hepallakin.

Nimimerkki " laillisesti ARK:N luvilla 351 W:lle muutoskatsastettu -80 Fairmont Futura jossa orkkis motti 88 hepan kuutonen ja suurin 130 hepan 302.+ 365 SAE hepan 460:lle ARK:n luvilla muutoskatsastettu -66 Fairlane joss orkkis mottina 200 hepan 289"

Heh...en saanut lupia isolohkolle Futuraan 20 sivun pituisesta hakemuksesta huolimatta joten pakko oli tyytyä pikkulohkoon..

En ole muuten onneksi käynyt Futuralla dynossa eli ei ole tehoista tietoa !

Huhu kertoo että ARK päällikkö, joka määrittelee näiden harrasteautoja koskevien asioiden linjat olisi aivan täys XXXXXXXXXXX eikä ymmärrä että mitään pitäisi autossa muuttaa...vaikuttaa kyllä siltä että voisi jäädä pian eläkkeelle ( pussihousut ?? )
kaatuko homma painoon vai tilavuuteen. vai molempiin ??
Kaatui vissiin tehoon ja litratilavuuteen muistaakseni.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja jls »

Mitä olette inssille kertoneet silloin kun autoa menee leimaamaan ja kone kiiltää uutuuttaan: lohkossa uusi maalipinta, apulaitteet uusia, alumiiniosissa (kannet, vesipumppu, imusarja) ei hapettumisen merkkejä ym.... Onko uusi kone? En tiedä, varmaaankin 50 vuotta vanhaan autoon joskus tehty remonttia??? Sähköpumpulla ja peukalonvahvuisella putkella bensalinja paluulinjoineen. Ei tässä varmaan tehoa ole yli 200hv, en ole käyttänyt penkissä. :D
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

jls kirjoitti:Mitä olette inssille kertoneet silloin kun autoa menee leimaamaan ja kone kiiltää uutuuttaan: lohkossa uusi maalipinta, apulaitteet uusia, alumiiniosissa (kannet, vesipumppu, imusarja) ei hapettumisen merkkejä ym.... Onko uusi kone? En tiedä, varmaaankin 50 vuotta vanhaan autoon joskus tehty remonttia??? Sähköpumpulla ja peukalonvahvuisella putkella bensalinja paluulinjoineen. Ei tässä varmaan tehoa ole yli 200hv, en ole käyttänyt penkissä. :D
en ole kertonu yhtään mitään jos ei ole kysytty. jos kysytään niin olen kertonu että teimpä talvella koneremontin. :devilhehe:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Älä hautaa kirvestä kaivoon, sieltä voi tullakin se 340hp. Mutta vain dyno sen kertoo.

Suureksi ihmeeksi olen nähnyt samoilla kansilla tehdyn 302:n tuuppaavan dynossa enemmänkin kuin tuo 340hp. Ei ollut FR crate.
Kyllä sieltä voi 340 helpostikkin löytyä, ainakaan kansista ei jää kiinni. Mulla on noita X-kansia pienemmät Y-kannet kevyesti kotona itse muotoiltuna. Eagle Racingin irtomoottori dynossa 388 hv...

DIN ja SAE tehoista sen verran että Tekniikan Maailma 8/1965 toteaa seuraavasti 4V Mustangin koeajon teknisissä tiedoissa:

teho 220hv/4800 k/min. SAE (190 hv DIN)
1966 HT 347 Stroker
Vastaa Viestiin