Vissii "vähä" ilmaa tuossa myyjän ilmottamassa 340hp??? Mites jos mainostetaan tuollaista kaakkimäärää uudesta motista niin pitäiskö myyjän pystyä todistamaan esmes dynolapulla että lupaus täyttyy? Tulee mieleen eurofordi puolelta Focus ST virisoftat sumujen saarelta, luvataan 300hp pelkällä softan muutoksella mutta todellisuudessa se on 260hp.GT-350 kirjoitti:Vennillä ei pienintäkään hätää. Mikään ei todista, että ko. moottorista lähtee 340hp. Minä ja muutama muukin taas voin todistaa, kuin Ford Racingin crate-moottorista tulee 75.5% ilmoitetuista tehoista.![]()
![]()
![]()
![]()
340hp * 0.755 = 256.7hp = nou hätä...
(Em. perustuu tositapahtumiin Suomessa ja toki tämä viesti sisältää rankkaa yleistystä yksittäisen tapauksen johdosta...hyvää perjantaita kaikille!)
Moottorin vaihto
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Moottorin vaihto
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Moottorin vaihto
Juu, Liedostapa hyvinkin... Vaan myrkyn vihree HooTee se mulla tallissa vartoo kevättä...r.z. kirjoitti:
Make67 on liedosta? Sellanen vihreä hieno luiskaperä?

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- 1965HT
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
- Auto: Mustang SR 4**-69
- Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki
Re: Moottorin vaihto
Ei muuta kuin myyjä käräjille katteettomista lupauksistaak72 kirjoitti:Vissii "vähä" ilmaa tuossa myyjän ilmottamassa 340hp??? Mites jos mainostetaan tuollaista kaakkimäärää uudesta motista niin pitäiskö myyjän pystyä todistamaan esmes dynolapulla että lupaus täyttyy? Tulee mieleen eurofordi puolelta Focus ST virisoftat sumujen saarelta, luvataan 300hp pelkällä softan muutoksella mutta todellisuudessa se on 260hp.GT-350 kirjoitti:Vennillä ei pienintäkään hätää. Mikään ei todista, että ko. moottorista lähtee 340hp. Minä ja muutama muukin taas voin todistaa, kuin Ford Racingin crate-moottorista tulee 75.5% ilmoitetuista tehoista.
![]()
![]()
![]()
![]()
340hp * 0.755 = 256.7hp = nou hätä...
(Em. perustuu tositapahtumiin Suomessa ja toki tämä viesti sisältää rankkaa yleistystä yksittäisen tapauksen johdosta...hyvää perjantaita kaikille!)

Toinen vaihtoehto on lopettaa kitinä ja hakea leima lappuun naapurikunnasta...
Laita vielä kaveri asialle ettei tartte itte valehdella mitään jos inssi kysyy.
***385 SERIES***
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Moottorin vaihto
Älä ny liioitteleGT-350 kirjoitti:Vennillä ei pienintäkään hätää. Mikään ei todista, että ko. moottorista lähtee 340hp. Minä ja muutama muukin taas voin todistaa, kuin Ford Racingin crate-moottorista tulee 75.5% ilmoitetuista tehoista.![]()
![]()
![]()
![]()
340hp * 0.755 = 256.7hp = nou hätä...
(Em. perustuu tositapahtumiin Suomessa ja toki tämä viesti sisältää rankkaa yleistystä yksittäisen tapauksen johdosta...hyvää perjantaita kaikille!)


Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
-
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: Moottorin vaihto
Täytyy toivoa, että siitä irtoisi edes yli 300hp keväällä dynossa. Muuten alkaa ketuttaan kunnolla.
Oma vika se sit on kun menee kaikkia uskomaan mitä myyjä puhuu.Tällästä mulle silloin vaan esiteltiin, mutta tonhan pystyy tekemään,vaikka itse tietokoneella...

Oma vika se sit on kun menee kaikkia uskomaan mitä myyjä puhuu.Tällästä mulle silloin vaan esiteltiin, mutta tonhan pystyy tekemään,vaikka itse tietokoneella...
- Liitteet
-
- M-6007-X302
- M-6007-X302.jpg (12.64 KiB) Katsottu 4062 kertaa
Re: Moottorin vaihto
Älä hautaa kirvestä kaivoon, sieltä voi tullakin se 340hp. Mutta vain dyno sen kertoo.
Suureksi ihmeeksi olen nähnyt samoilla kansilla tehdyn 302:n tuuppaavan dynossa enemmänkin kuin tuo 340hp. Ei ollut FR crate.
Suureksi ihmeeksi olen nähnyt samoilla kansilla tehdyn 302:n tuuppaavan dynossa enemmänkin kuin tuo 340hp. Ei ollut FR crate.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Moottorin vaihto
Meinaatko jnb:n konetta? 

Re: Moottorin vaihto
En, mutta muistin tuonkin jälkeenpäin ja sittenhän niitä on kaksikin tapausta.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Moottorin vaihto
Lienee täällä se toinen.
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Moottorin vaihto
Entäs jos kyseessä kutonen jossa originaalina se 82hv? ja pysyy kutosena. Huomaako leimamies yli sadan hv:n teho lisäystä?
Re: Moottorin vaihto
Ei huomaa enkä ainakaan itse mainostaisi millään lailla. Ja aina kannattaa mennä autoon istumaan katsastuksen ajaksi niin eivät kehtaa polkea.. 

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Moottorin vaihto
Kaatui vissiin tehoon ja litratilavuuteen muistaakseni.Galaxie61 kirjoitti:kaatuko homma painoon vai tilavuuteen. vai molempiin ??Futurage kirjoitti:Niin, yritä nyt mennä tolla 306 hepan Shelby verrokkimoottorilla, jos se katsuri päästäis sillä pälkähästä....äläkä itse ala puhumaan mistään din/SAE hepoista !
Ja muuten, ovathan noi Crate 302:n 340 heppaa muuten SAE !
Ei pitäis siis olla ongelmaa...mutta miten mahtaa olla ton tehon kanssa, 7 kg tehopainosuhde kyllä rikkoontuu...mutta se rikkoontuu kyllä 306 hepallakin.
Nimimerkki " laillisesti ARK:N luvilla 351 W:lle muutoskatsastettu -80 Fairmont Futura jossa orkkis motti 88 hepan kuutonen ja suurin 130 hepan 302.+ 365 SAE hepan 460:lle ARK:n luvilla muutoskatsastettu -66 Fairlane joss orkkis mottina 200 hepan 289"
Heh...en saanut lupia isolohkolle Futuraan 20 sivun pituisesta hakemuksesta huolimatta joten pakko oli tyytyä pikkulohkoon..
En ole muuten onneksi käynyt Futuralla dynossa eli ei ole tehoista tietoa !
Huhu kertoo että ARK päällikkö, joka määrittelee näiden harrasteautoja koskevien asioiden linjat olisi aivan täys XXXXXXXXXXX eikä ymmärrä että mitään pitäisi autossa muuttaa...vaikuttaa kyllä siltä että voisi jäädä pian eläkkeelle ( pussihousut ?? )
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Moottorin vaihto
Mitä olette inssille kertoneet silloin kun autoa menee leimaamaan ja kone kiiltää uutuuttaan: lohkossa uusi maalipinta, apulaitteet uusia, alumiiniosissa (kannet, vesipumppu, imusarja) ei hapettumisen merkkejä ym.... Onko uusi kone? En tiedä, varmaaankin 50 vuotta vanhaan autoon joskus tehty remonttia??? Sähköpumpulla ja peukalonvahvuisella putkella bensalinja paluulinjoineen. Ei tässä varmaan tehoa ole yli 200hv, en ole käyttänyt penkissä. 

Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Moottorin vaihto
en ole kertonu yhtään mitään jos ei ole kysytty. jos kysytään niin olen kertonu että teimpä talvella koneremontin.jls kirjoitti:Mitä olette inssille kertoneet silloin kun autoa menee leimaamaan ja kone kiiltää uutuuttaan: lohkossa uusi maalipinta, apulaitteet uusia, alumiiniosissa (kannet, vesipumppu, imusarja) ei hapettumisen merkkejä ym.... Onko uusi kone? En tiedä, varmaaankin 50 vuotta vanhaan autoon joskus tehty remonttia??? Sähköpumpulla ja peukalonvahvuisella putkella bensalinja paluulinjoineen. Ei tässä varmaan tehoa ole yli 200hv, en ole käyttänyt penkissä.

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Moottorin vaihto
Kyllä sieltä voi 340 helpostikkin löytyä, ainakaan kansista ei jää kiinni. Mulla on noita X-kansia pienemmät Y-kannet kevyesti kotona itse muotoiltuna. Eagle Racingin irtomoottori dynossa 388 hv...Älä hautaa kirvestä kaivoon, sieltä voi tullakin se 340hp. Mutta vain dyno sen kertoo.
Suureksi ihmeeksi olen nähnyt samoilla kansilla tehdyn 302:n tuuppaavan dynossa enemmänkin kuin tuo 340hp. Ei ollut FR crate.
DIN ja SAE tehoista sen verran että Tekniikan Maailma 8/1965 toteaa seuraavasti 4V Mustangin koeajon teknisissä tiedoissa:
teho 220hv/4800 k/min. SAE (190 hv DIN)
1966 HT 347 Stroker