Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Ratapäivät ja muut race-henkiset tapahtumat.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Hienosti meni viikoloppu uusien meininkien kanssa. Hienoa että tuoreet henkilöt keksii uusia juttuja
eikä mennä samoilla wanhoilla kaavoilla eteenpäin. Ehdotuksena että voiko Pesämäen radalla samaa
systeemiä kehittää. Tämä vain ohut ehdotus.

Terv. Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
jari
Addikti
Viestit: 372
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
Paikkakunta: Tuusula/Asikkala

Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Viesti Kirjoittaja jari »

Onnea mitalisteille! Kovaa ne menee.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Hyvä tapahtuma, jos tavoite oli ajaa vähän rataa, käyttää paljon aikaa slalomiin ja stop and go tapahtumiin.
Meille jäi aika vähän rata-aikaa ehkä noin yksi tunti, olisi pitänyt tulla aiemmin, mutta se sai riittää tällä kertaa. Koitetaan viikon päästä ajaa siten se täysi 6 tuntia.
Tämä oli vain auton testaamista ja talvella (keväällä) tehtyjen muutosten vaikutusta auton kulkuun ja ajettavuuteen.
No, 96 BMW e36 323 tuntui paremmalta kuin aiemmin. 205/45 R16 Nankang NS-2R toimi niin kuin oli odotettu, eikä 225 hevosvoimaa repinyt niitä rikki. Kuitenkin 1090 kg auto liikkui parhaimmillaan 1:23.64 Botniaringin lyhyttä rataa (race chrono pro).
Joutui antamaa hieman tasoitusta tehossa ja renkaissa Mustangeille.

Tuolta löytyy hieman vertailu aikoja Botniaringin kierros ajoista.
https://www.botniaring.fi/alueen-palvel ... nnatykset/

Kiitos jäjestäjille!
Liitteet
96 BMW e36 323 coupe Endurance Saloon.
96 BMW e36 323 coupe Endurance Saloon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Mexico65 kirjoitti: 10 Kesä 2019, 15:26 Hyvä tapahtuma, jos tavoite oli ajaa vähän rataa, käyttää paljon aikaa slalomiin ja stop and go tapahtumiin.
Meille jäi aika vähän rata-aikaa ehkä noin yksi tunti, olisi pitänyt tulla aiemmin, mutta se sai riittää tällä kertaa. Koitetaan viikon päästä ajaa siten se täysi 6 tuntia.
Tämä oli vain auton testaamista ja talvella (keväällä) tehtyjen muutosten vaikutusta auton kulkuun ja ajettavuuteen.
No, 96 BMW e36 323 tuntui paremmalta kuin aiemmin. 205/45 R16 Nankang NS-2R toimi niin kuin oli odotettu, eikä 225 hevosvoimaa repinyt niitä rikki. Kuitenkin 1090 kg auto liikkui parhaimmillaan 1:23.64 Botniaringin lyhyttä rataa (race chrono pro).
Joutui antamaa hieman tasoitusta tehossa ja renkaissa Mustangeille.

Tuolta löytyy hieman vertailu aikoja Botniaringin kierros ajoista.
https://www.botniaring.fi/alueen-palvel ... nnatykset/

Kiitos jäjestäjille!
Rata-aikaa oli varattu aamulle klo 09.00-11.00 ja päivälle 11.30-13.45 Race Chrono kellotuksiin - joiden aikana kaikki muutkin kuin "kellottajat" oli tervetulleita radalle. Illalla oli vielä mahdollisuus ajaa pitkää rataa slalom radan keräilyn jälkeen klo 19.30-21.00. Päivä oli ollut kuuma ja tuolloin kaikki jo suuntasivat kotia kohti. Lähdittekö jo ennen 11.30 sessiota?
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Odoteltiin slalomin alkua pari tuntia. Kun mitään ei tapahtunut niin lähdettiin kotia noin klo 14 - 15 aikoihin.
Meidän oma vika kun tulimme niin myöhään.
Mutta pääasia, että testi päästiin ajamaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Tappari
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Touko 2017, 13:24
Auto: Mustang Shelby GT500 vm. 2014

Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Viesti Kirjoittaja Tappari »

Jos jollakin teistä sattuisi olemaan videota tai valokuvaa mun joltain ratakierrokselta, niin ottaisin mielelläni kopin numerossa 0400989253 (esim. Whatsapp)
Olisin kovin kiitollinen! 😊
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mexico65 kirjoitti: 10 Kesä 2019, 15:26 Hyvä tapahtuma, jos tavoite oli ajaa vähän rataa, käyttää paljon aikaa slalomiin ja stop and go tapahtumiin.
Meille jäi aika vähän rata-aikaa ehkä noin yksi tunti, olisi pitänyt tulla aiemmin, mutta se sai riittää tällä kertaa. Koitetaan viikon päästä ajaa siten se täysi 6 tuntia.
Tämä oli vain auton testaamista ja talvella (keväällä) tehtyjen muutosten vaikutusta auton kulkuun ja ajettavuuteen.
No, 96 BMW e36 323 tuntui paremmalta kuin aiemmin. 205/45 R16 Nankang NS-2R toimi niin kuin oli odotettu, eikä 225 hevosvoimaa repinyt niitä rikki. Kuitenkin 1090 kg auto liikkui parhaimmillaan 1:23.64 Botniaringin lyhyttä rataa (race chrono pro).
Joutui antamaa hieman tasoitusta tehossa ja renkaissa Mustangeille.

Tuolta löytyy hieman vertailu aikoja Botniaringin kierros ajoista.
https://www.botniaring.fi/alueen-palvel ... nnatykset/

Kiitos jäjestäjille!
Rata on niin kaukana eteläsuomesta, että suosittelen lähestymistä jo edellisenä päivänä :peukku: . Hintakaan ei ole esteenä, campingillä 100€ mökki/vrk tai hotellissa 60€ 2hh/vrk. Hinta siis yöltä 25-30€/ nuppi. Siihen kaljat :kippis: ja eväät päälle.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
simppa 73
Addikti
Viestit: 284
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 12:49
Auto: Ford Mustang GT 2005

Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

Nyt olisi hauska tietää pikkuisen teidän mielipiteitä ja lähinna tuosta speed stop osiosta. Tämähän oli uusi kokeilu ja nyt olisi mielenkiintoista hiukan kuulla mielipiteitä siitä. Risut ja ruusut. Oliko täysin tuhoon tuomittu juttu vai oliko haasteellinen? Jos tapahtuma saa jatkossa uuden tilaisuuden, onko tätä osuutta järkevä jatkaa ollenkaan, muuttaa jotain, vai säilyttää entisellään?
Avatar
musseGT
Addikti
Viestit: 346
Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Viesti Kirjoittaja musseGT »

simppa 73 kirjoitti: 10 Kesä 2019, 21:14 Nyt olisi hauska tietää pikkuisen teidän mielipiteitä ja lähinna tuosta speed stop osiosta. Tämähän oli uusi kokeilu ja nyt olisi mielenkiintoista hiukan kuulla mielipiteitä siitä. Risut ja ruusut. Oliko täysin tuhoon tuomittu juttu vai oliko haasteellinen? Jos tapahtuma saa jatkossa uuden tilaisuuden, onko tätä osuutta järkevä jatkaa ollenkaan, muuttaa jotain, vai säilyttää entisellään?
Erittäin jännittävä ja mielenkiintoinen oli! Ja tasainen sekä tiukka mittelö. Tykkäsin, kun jotqin uutta ja sama uutuus kaikille 👍
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

simppa 73 kirjoitti: 10 Kesä 2019, 21:14 Nyt olisi hauska tietää pikkuisen teidän mielipiteitä ja lähinna tuosta speed stop osiosta. Tämähän oli uusi kokeilu ja nyt olisi mielenkiintoista hiukan kuulla mielipiteitä siitä. Risut ja ruusut. Oliko täysin tuhoon tuomittu juttu vai oliko haasteellinen? Jos tapahtuma saa jatkossa uuden tilaisuuden, onko tätä osuutta järkevä jatkaa ollenkaan, muuttaa jotain, vai säilyttää entisellään?
Minultakin 👍 tälle speed-stopille, tulee kerrankin jarrutustakin testattua kunnolla. Varmaankaan kovin moni ei treenaa täysjarrutusta ikinä vaikka sekin olisi syytä osata kunnolla yllätystilanteita ajatelle.
T. Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
jari
Addikti
Viestit: 372
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
Paikkakunta: Tuusula/Asikkala

Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Viesti Kirjoittaja jari »

Jokusen kamerankin tuolla bongasin, mutta onko kuvia nähtävillä missään facebook-haasteisten ihmisten saavutettavissa olevassa paikassa...?
mcmusse
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 16:27

Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Viesti Kirjoittaja mcmusse »

Speed Stop oli hauska uusi kokemus. Foxista sai renkaat lukkoon vakio jarruilla, yllätti sekin. Olisko jotain säätöä tai neuvoa, millä aliohjaavuutta voisi korjata lähinnä Slalom ja rata-ajossa ajossa, speedstopissa se ei haitannut :D
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ihan jeees oli drag & stop. Aivan liian aikasin tuli jarrutettua, mutta jatkamisen arvoinen...
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin