Earlyn bensatankin rikkoontuminen peräänajotilanteessa

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Earlyn bensatankin rikkoontuminen peräänajotilanteessa

Viesti Kirjoittaja starsky »

Tuli katsottua tuo videopätkä noista Earlyn bensatankin rikkoontumisista peräänajotilanteessa:

http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 30#p109239

Takapenkillä taitaa ainakin itselläni kulkea nyt ja varsinkin jälkikasvun joskus lisääntyessä jatkossakin aika arvokasta lastia.

Laittelin muiden koritöiden yhteydessä viime talvena kunnon tulipellin tuonne takapenkin selkänojan taakse, vinkkinä kuvat:
tulipelti.JPG
tulipelti2.JPG
1,5 mm:n pellistä leikattu. 6,5 mm:n reiät (jotta M6 pultti ei ahdistele turhaan) ja runkopuoleen hitsattu M6 mutterit.

Hattuhyllyltä meni muutama reikä kiinni turvavoiden asennuksen yhteydessä:
hattuhylly.JPG
Keskireiän alle tuli hattuhyllylle myös pelti. Kaiuttimet tuli laitettua noihin kahteen reikään ja ainakin yhdessä videon kohdassa tursusi bensat justiin noista rei-istä takapenkilläistujan päähän.

Mikään aukoton tuo minun rakentelema suojaus ei siis ole, mutta varmaan parempi kuin se tuossa selkänojan takana ollut pahvivanerilevy.

Onko joku asentanut bensatankin päälle konttiin vielä erillistä suojaa?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Earlyn bensatankin rikkoontuminen peräänajotilanteessa

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Oikein hyvä laittaa noita suojia takakontin ja matkustamon väliin.
Toisaalta ongelma lienee tuon bensatankin hajoaminen törmäys tilanteessa.
Asiaa voisi myös tarkastella tankin osalta.

Jos turvallisuus on avainasia, niin turvatankin hankinta ei lienee ongelma.
Mustangiin saa erinomaisen turvatankin, joka sopii suoraan alkuperäisen tilalle.
Tankissa normaali täyttö- ja poistoyhde sekä mittaripaikka ym. mahdollisuuksia.

Vanha pois uusi tilalle tyyliin.


FIA-FT3 certified
Pro Cell or Sportsman bladder
Tig welded aluminum container
Full safety foam baffling
SF6X10A fill plate with -8 vent,
provision for -8 return with
threaded billet aluminum fill cap.
-8 Fuel outlet (in factory location)
Aircraft grade aluminum (not plastic)
nut-ring, and all assembly hardware
2 year warranty

http://www.fuelsafe.com/mustang.htm
Liitteet
mdmp_1003_23_+ford_safety_upgrades+fuel_safe_mustang_fuel_cell.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Earlyn bensatankin rikkoontuminen peräänajotilanteessa

Viesti Kirjoittaja starsky »

Turvatankkivaihtoehto jäi minulla rakenteluvaiheessa hoksaamatta, tuohan olisi ollut hyvä lisävarmistus. Pitää itse ottaa työn alle jos nykyiseen tankkiin tulee ongelmia.

xstang laittoikin lisävinkin tuosta tankin päälle tulevasta pellistä + paremmin näkyvät takavalot:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 45#p109267
Vastaa Viestiin