Dampperi

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
jörö
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 23 Joulu 2014, 12:11
Auto: Mustang1965 HT
Paikkakunta: Valkeala

Dampperi

Viesti Kirjoittaja jörö »

Jahas, kun ei oo tota asennustyökalua eikä niin pitkää kierretankoa millä vedättää dampperia paikalleen ,nii voisko tota dampperia keittää vedessä ettei vulkanointi kärsi,nii sais sen ehkä paremmin paikalleen,kun reikä on laajentunut.Kun jonkunlainen krymppisovitehan tuo näyttäis olevan.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Dampperi

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kyllä noi dampperit olisi aika huolella asennettava.
Jos sovitus on erittäin tiukka niin dampperin reikää voi hieman hoonata suuremmaksi, kuitenkin niin, että sovitus on tiukka ja vaatii asennus työkalun.

http://www.enginelabs.com/engine-tech/h ... correctly/

Tässäkin maassa on turhan monta dampperia rikottu väärällä asennuksella ja irrotuksella.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
jörö
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 23 Joulu 2014, 12:11
Auto: Mustang1965 HT
Paikkakunta: Valkeala

Re: Dampperi

Viesti Kirjoittaja jörö »

Meinasin tolla keittämisellä ,että saan sen tasalämpöiseksi n.100 asteeseen kun ei oo tota pintalämpömittariakaan,jolla seurata lämpötilaa.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Dampperi

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Menisin mieluummin Jyrin ohjeella ja oikealla työkalulla.

Lämmössä on se ongelma, että jos ei edelleenkään mene paikalleen, jä jumiin välille.

Oikea asennus tapa olisi mitata reikä ja akseli ja varmistaa että on alueella, (esim. 0,020 - 0,035mm reikä pienempi kuin akseli)
Molybdeeni pohjainen asennusrasva estä tehokaasti leikkautumista, (esim. Molykote)

a
jörö
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 23 Joulu 2014, 12:11
Auto: Mustang1965 HT
Paikkakunta: Valkeala

Re: Dampperi

Viesti Kirjoittaja jörö »

No niin !Dampperi asennettu.Asennustapa oli,moottori ulos joksikin aikaa pakkaseen, autotallin oven viereen,dampperin lämmitys kuumailmapuhaltimella kunnes sylki kiehuu ei enempää, hitsarin hanskat käteen ja nopeesti ulos. Dampperi meni helposti paikalleeen kuuli kun se kolahti pohjaan.Sitten akkupulttikoneella dampperin pultti kiinni,ettei lähe dampperi liikkeelle.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Dampperi

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Onnitellut onnistuneesta asennuksesta!

Siten sen pultin osalta!

Centerbolt: (Harmonic Damper) Thread Locker 90 ft-lbs.

Eli v..tun tikkaan kiinni ja liimaa kierteisiin.

Olen tämän onnistunut ryssimään jo kahdesti. BMW:n osalta meinasi kampiakseli mennä rikki (no meni se vähän), 289 damperin pultti tippui radalle kisan jälkeen autoa lastatessa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
bluemoon
Aktiivi
Viestit: 45
Liittynyt: 01 Marras 2009, 16:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Dampperi

Viesti Kirjoittaja bluemoon »

jeps viime keväänä vaihdoin dampperin 289 koneeseen ja uuden dampperin ohjeissa oli juurikin toi keittäminen ja näin myös tehtiin lukkoliima väliin ja pultti koneella kiinni :peukku:
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Dampperi

Viesti Kirjoittaja starsky »

Mexico65 kirjoitti:Centerbolt: (Harmonic Damper) Thread Locker 90 ft-lbs. Eli v..tun tikkaan kiinni ja liimaa kierteisiin.Olen tämän onnistunut ryssimään jo kahdesti. BMW:n osalta meinasi kampiakseli mennä rikki (no meni se vähän), 289 damperin pultti tippui radalle kisan jälkeen autoa lastatessa.
Minulla on ilman kierrelukitetta, mutta ei taida olla kauaa kun tämän kirjoituksen näin.

Dampperin asennustyökalu on yksi noista vaikeasti arvioitavista työkaluista hankkiiko vai ei kun tarvii niin harvoin ja ei ole ihan halpa kapistus. Omassa tallissa tuollainen on ja on kyllä hintansa väärti.
Vastaa Viestiin