SN-95 perätuennan ihmettelyä
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 12 Heinä 2019, 12:43
- Auto: 1959 Galaxie 292 EFI
1963 Fairstang 302 HO
1962 Falcon 120 STW - Paikkakunta: Hyvinkää
SN-95 perätuennan ihmettelyä
Mikä nyt parasta perätuentaa jos IRS jätetään pois?
Torque arm olisi varmaan hyvä mutta mitenkähän mahtaa toimia kaksiosaisen kardaanin kanssa ja muutenkin pohjan mitoitus vähän muuttuu.
Ja jos torque arm on hyvä niin miksi ainoastaan jenkit tuntuvat käyttävän sitä?
Torque arm olisi varmaan hyvä mutta mitenkähän mahtaa toimia kaksiosaisen kardaanin kanssa ja muutenkin pohjan mitoitus vähän muuttuu.
Ja jos torque arm on hyvä niin miksi ainoastaan jenkit tuntuvat käyttävän sitä?
Re: SN-95 perätuennan ihmettelyä
Upper kolmilinkki olisi kai paras mutta vaatii korimuutoksia. Mutta oikealla asialla kyselyt; nelilinkki kolmiuloitteisessa maailmassa johtaa siihen neljäsnteen ulottuvuuteen, eli aika pamauttaa ulos. Torque arm on korimuutosten puolesta helpoin tehdä. Esim F-bodyt käyttivät tätä, vaikkakin linkki oli liian pitkä.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 12 Heinä 2019, 12:43
- Auto: 1959 Galaxie 292 EFI
1963 Fairstang 302 HO
1962 Falcon 120 STW - Paikkakunta: Hyvinkää
Re: SN-95 perätuennan ihmettelyä
Eli yksi tukivarsi keskeltä banjon päältä eteenpäin ja watts/panhard?
Vai joku kolmioylätukivarsi yhdellä korinpuolen nivelellä?
Korimuutokset ei tällä hetkellä kauheasti pelota kun Fairlaneen menossa ja koppa on vielä kolmessa osassa.
Vai joku kolmioylätukivarsi yhdellä korinpuolen nivelellä?
Korimuutokset ei tällä hetkellä kauheasti pelota kun Fairlaneen menossa ja koppa on vielä kolmessa osassa.
Re: SN-95 perätuennan ihmettelyä
Hyvää uutta vuotta. Kolmilinkissä olennaista on ne kulmat, eli lehtijousien kanssa se on aina vähän sinnepäin, kun se lehtijousien kulma elää jousitusliikkeessä. Jos sinulla on kolme linkkiä (eli kaksi alempaa linkkiä ja ylälinkki), kierrejouset ja joku sivutuki, watts/panhard, niin silloin kulmilla saa auton käyttäytymään just niin kuin haluaa. Käytännössä meinaa sitä, että linkkien kiinnityspisteitä on useita, joilla säädetään . Yhden linkin tuenta on kuitenkin aika rankka, eli saa olla kunnon kiinnitys runkoon, jota Faikussa ei ole. Eli rakenna kunnon kiinnityskohta, joka jakaa voimaa apurunkojen yhdistäjiin tms. Jos takapenkeille ei ole tarvetta, niin ylälinkin voi tuoda vaikka kabiiniin. Riippuen käyttötarkoituksesta niin siihen voi rakentaa vaikka erillisistuimet takapenkille ja kotelo sen sisällä olevalle linkille. Eestissä olen istunut yhden vanhakoppaEskon kyydissä lehtijousilla ja kabiiniin tuodulla ylälinkillä ja se ei pahemmin puskenut tai yliohjannut.LordMrFord kirjoitti: ↑30 Joulu 2020, 02:32 Eli yksi tukivarsi keskeltä banjon päältä eteenpäin ja watts/panhard?
Vai joku kolmioylätukivarsi yhdellä korinpuolen nivelellä?
Korimuutokset ei tällä hetkellä kauheasti pelota kun Fairlaneen menossa ja koppa on vielä kolmessa osassa.
SN-95 oli vielä nelilinkki mailmaa, joka suunniteltiin 70-luvulla Foxiin. Kannattaa hakea kuukkelilla AIX SN-95 hauilla, koska AIX sarja on aika vapaamielinen muutoksille. Sieltä voi löytyä jotain oivalluksia, vaikka milloinkas racer kertois salaisuuksiaan.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 12 Heinä 2019, 12:43
- Auto: 1959 Galaxie 292 EFI
1963 Fairstang 302 HO
1962 Falcon 120 STW - Paikkakunta: Hyvinkää
Re: SN-95 perätuennan ihmettelyä
Pohjalevy on SN95 Mustankia, siitä ylöspäin Fairlanea.
Rautamäärä tukirakenteissa vielä työn alla.
Ei tule kilpakäyttöön mutta jos rakennetaan jotain alkuperäistä SN95:sta parempaa edes ja nyt olisi vielä helppo rakentaa kaikennäköistä.
Onko ylätukivarren mitalle jotain suositusta?
Rautamäärä tukirakenteissa vielä työn alla.
Ei tule kilpakäyttöön mutta jos rakennetaan jotain alkuperäistä SN95:sta parempaa edes ja nyt olisi vielä helppo rakentaa kaikennäköistä.
Onko ylätukivarren mitalle jotain suositusta?