Välityksestä.

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Klint
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 11:07
Auto: Ford Mustang GT convertible 1968.

Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja Klint »

Haidihou arvon hevosmiehet!

Uutena jäsenenä tässä pukkaa kommenttia. Musse on nyt ostettu, -68 avo gt ja ajattu ensimmäiset 450 km lautalle Travemundeen. pientä ketutusta aiheuttaa
kun ei oikein uskalla ajaa 80-90 km/t kovempaa. Tuntuu että autossa on jo kierroksia että paikat putoilee. Onko ominaisuus vai mikä mättää. Vaihtapia kyllä nopeasti läpi
vaihteet.

T. Itäpuu. 8)
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Oliskohan vaan kardaani epätasapainossa, ainakin omassa aiheutti vastaavia oireita.

Ja tervetuloa seuraan iloiseen.

- Make
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja hannu »

MarkkuJ kirjoitti:Oliskohan vaan kardaani epätasapainossa, ainakin omassa aiheutti vastaavia oireita.

Ja tervetuloa seuraan iloiseen.

- Make
tai dampperi.. tai....
Klint
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 11:07
Auto: Ford Mustang GT convertible 1968.

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja Klint »

Ei kun tuntuu että kone kirkuu pitempää vaihdetta eikä sitä tule. Taitaa olla nää pelit suunniteltu kyläteille ei moottoriteille. Mutta ketuttaahan se kun rekat ja smartit ajaa motarilla ohi kun iei uskalla kierrättää konetta tuntitolkulla. :oops:
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

C4ssä ei ole ylivaihdetta, itse muistelen että motarivauhdissa kierroksia oli jotain 3500 paikkeilla vai oliko jopa 3600, välitys itsellä on 1/3.55. Mutta tuohon auttaa joko aavikkoperä tai sitten AODn vaihto.

- Markku
Klint
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 11:07
Auto: Ford Mustang GT convertible 1968.

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja Klint »

Taitaa olla niin, että kolmosta ei löydy tai sitten ero 2 ja kolmosen välityksessä on olemattoman pieni.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Klint kirjoitti:Taitaa olla niin, että kolmosta ei löydy tai sitten ero 2 ja kolmosen välityksessä on olemattoman pieni.
Välttämättä kakkoselta kolmoselle vaihtoa ei huomaakaan, ellei tiiraa kiekkamittaria samalla. Paljonko sulla on kierroksia 80 km/h vauhdissa?
Klint
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 11:07
Auto: Ford Mustang GT convertible 1968.

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja Klint »

Vaikea sanoa, tuntuu ainakin että vaihda nyt jo saamari isommalle. Hyvinhän tuo pelas. tultiin just kotios. takana 680 km hollantia saksaa, laiva ja suomi.
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Ettei nyt vaan olis kolmonen hukassa? Itellä oli sama kun ostin oman auton. Korjaamalla siitä selvittiin. Eikös periaatteessa pakkovaihteilla vois kokeilla vaihtuuko kolmonen? :roll: Ja lootan kun korjaa niin tietysti kannattaa vahvistaa ja laittaa shiftkitti. Tai itestähän se riippuu millaisen haluaa. :roll:
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Klint
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 11:07
Auto: Ford Mustang GT convertible 1968.

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja Klint »

Kurkkasin alle. Taitaa olla C4. Ja korvakuulolla kyllä siinä pieni nykäys tuntuu kolmoseen vaihtuessa mutta suhde kakkoseen on älyttömän pieni.
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja jls »

Mulla oli ennen 3.00 välitys ja C4. Ihan samalta tuntui, ei viitsinyt ajaa paljon yli kahdeksaakymppiä, kun tuntui et kone kiertää tienpäällä jo ihan tarpeeksi. Jengoja ei ollut kun kakspuoltonnia, eikä täristänyt, mutta tuntui silti korkeelta kierrokset. Vieläkun äänieristeet on mitä on.
Nyt on ylivaihteinen manuaali ja 3.8 välitys, tuntuu huikeelta cruisata 100km/h vajaa 2000rpm lasissa.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Klint
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 11:07
Auto: Ford Mustang GT convertible 1968.

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja Klint »

Taidanpa pistää AOD tilaukseen. Kurkkasin perän tagista koodit; WES-P 3.25 7 HE , eli välitykset pitäs olla kunnossa. Lienee 9" perä.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Mulla 3.4 välitys ja C4. Satasen vauhdissa kierroksia 2900 rpm. Eikä ahdista yhtään ajaa motarilla. Tasasesti hyrrää eteenpäin. Kunhan kone ja voimalinja kunnossa ei 3000 rpm matkakierroksilla pitäisi olla probleema. Sulla vielä matalammata kierrokset, koska välitys harvempi.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Kromi
Aktiivi
Viestit: 34
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:54
Auto: Ford Mustang Conv.1967

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja Kromi »

Pistetäänpä omia kokemuksia aiheesta.
Omassa 67 avossa oli samaa vaivaa , kun olin autoa ostamassa ja koeajolla niin ihmettelin että onkos laatikko vailla 3 vaihdetta , no olihan se 3 siellä mutta perävälitys oli ..keleen tiuha ja kone huusi satasessa jo korvakuulolta niin ettei raaskinut pitkiä rupeamia ajaa.
Tuo meteli oli etenkin katto ylhäällä sellaista luokkaa että mieluummin ajoi pikkuteitä kun motaria.
No eilen vaihdoin perämurikan 8" , välitys on nyt pisin mitä Fordilla oli 67 tarjolla eli 2,79 ja muuttuihan auton luonne kertaheitolla , on todella hienoa ajaa tuota satasta kun kuulee omat ajatuksensakkin :mrgreen:
Osasyynsä oli varmastikkin tuon vanhan perän äänekkyys , oli nimittäin nuo laakerit huonossa hapessa tuossa vanhassa murikassa ja samalla vaihdoin nuo ulommat vetareiden lakrutkin.
Kiihtyvyys kärsi hieman mutta ei sitä kyllä tuollaisessa 2 kurkkusessa vakio 289 juurikaan huomaa ja varmaankin polttoaineen kulutus tippuu.
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Välityksestä.

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Mulla on omassa 2.79 välitys ja 2500 on kierroksia 100:n vauhdissa. Renkaina 225/60-15. Kuulostaa kovilta kierroksilta. Puol vuotta on ollu tallin lattialla 3.25 välitteinen lukkoperä, jota en vieläkään ole saanu paikoilleen. Tällä välityksellä pitäis kierrosten nousta 2900:aan. Kulutus kärsii, mutta pitäis lähteä vähän paremmin. Ei haittaa. Toki meteliäkin on vähän enemmän, mutta sehän on vaan musiikkia korville kun kasi pauhaa. 8)
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Vastaa Viestiin