Tämmönen-kö 351w
Re: Tämmönen-kö 351w
Ei olisi paha tuokaan.
- Fake
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
- Auto: 1994 Mustang gt convertible
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Tämmönen-kö 351w
http://www.wallaceracing.com/dynamic-cr.php
Number of Cylinders : 8
Bore in Inches : 4.030
Stroke in Inches : 3.5
Rod Length in Inches : 5.9560
Static Compression Ratio : 11.0
Inlet Valve Closes ABDC : 74ABDC
Your dynamic compression ratio is 8.06:1 .
--------
10.0 static cr
Your dynamic compression ratio is 7.35:1 .
--------
9.0 scr
Your dynamic compression ratio is 6.65:1 .
--------
Meniks noi speksit nyt sinnepäinkään? Jos meni niin aika minimi toi 10scr tolla nokalla??
7.5-8.5 DCR pitäis kai pyrkiä.
Number of Cylinders : 8
Bore in Inches : 4.030
Stroke in Inches : 3.5
Rod Length in Inches : 5.9560
Static Compression Ratio : 11.0
Inlet Valve Closes ABDC : 74ABDC
Your dynamic compression ratio is 8.06:1 .
--------
10.0 static cr
Your dynamic compression ratio is 7.35:1 .
--------
9.0 scr
Your dynamic compression ratio is 6.65:1 .
--------
Meniks noi speksit nyt sinnepäinkään? Jos meni niin aika minimi toi 10scr tolla nokalla??
7.5-8.5 DCR pitäis kai pyrkiä.
SN95 - SBF 363
Re: Tämmönen-kö 351w
Kumpi olisi parempi valinta, 2400rpm turbiini vai parempi nokka-akseli, vaikka se trick flow stage 1.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Tämmönen-kö 351w
Stall speediä en nostaisi vääntävässä koneessa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Tämmönen-kö 351w
Tuo on totta, ehkä valitsemme sen sijaan mahdollisimman hyvän nokka-akselin. 
Tämä toimi ainakin cobran 5.0 moottorissa tosi hyvin, toimisiko sitten vähän pitempi iskuisessa moottorissa samalla tavalla?
https://www.summitracing.com/int/parts/cca-35-351-8

Tämä toimi ainakin cobran 5.0 moottorissa tosi hyvin, toimisiko sitten vähän pitempi iskuisessa moottorissa samalla tavalla?
https://www.summitracing.com/int/parts/cca-35-351-8
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Tämmönen-kö 351w
Trickflown stage 1 oon laittanut 347 strokeriin, toimii hyvin. Oli automaatilla.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Tämmönen-kö 351w
Trickarin stage 1 on pari astetta enemmän duraatiota ja 112 lobe separaatio ja molemmat nokat on tehty 5.0 koneeseen. Ehkä laittaisin tuon Trick Flown. Toinen vaihtoehto voisi olla Fordin Racingin tai mikä nykyään lienee F-nokkka, siinäkin on 114 separaatioahdistusta mutta vähän enemmän aukioloa. Trick mulla koneessa ja F hyllyllä. F:ssä vähemmän alavääntöä.
Tai no, Cranen tekemähän toi Trick Flown nokka on, ainakin nokkakortin mukaan.
Tai no, Cranen tekemähän toi Trick Flown nokka on, ainakin nokkakortin mukaan.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Tämmönen-kö 351w
Summitin puristussuhde on versio tauno tasalatvalle. Käytä Topias vähän enemmän pro softaa, saat enemmän tuskailtavaa ja todennäköisesti vähemmän puristussuhdetta.
http://www.diamondracing.net/tools/
http://www.diamondracing.net/tools/
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Tämmönen-kö 351w
Täytyy vielä tsekata kansien jouset, kuinka paljon siellä on varaa nostolle. Mites se puristus vaikuttaa tuohon nokan valintaan. Eikös se ollut niin että kovin mopoon nokkaan ei voi hirveästi laittaa puristuksia?
Re: Tämmönen-kö 351w
Tarkistin sen dekin välyksen mittaus papereista ja se olikin 0.54mm. Siitähän olisi varaa ottaa pois.
Re: Tämmönen-kö 351w
Siis mitattiin ja merkittiin vihkoon muistiin. Sieltä paperista kävin tallissa tarkistamassa.
Re: Tämmönen-kö 351w
Niin, täytyy laittaa männät tilaukseen.
Re: Tämmönen-kö 351w
Tässäkin tapauksessa on neljä mahdollisuuta säätää haluttu puristussuhde.
- männän valinta, domen koko / dis koko
- dekkikorkeus, koneistus
- palotilan koko, kannen koneistus
- kannentiivisteen paksuus
Kaikki kuitenkin lähtee jonkinlaisesta olettamuksesta ja mäntien valinnasta. Esikasauksella tarkastetaan dekki korkeus ja sitä kautta tarvittava dekin konistus ns. "0" tavoite tai 0,1 - 0,2mm männät yli dekin. Tämän jälkeen päästään arvioimaan palotilan vaikutus -> tarvittaessa kantta koneistetaan jotta tietyllä kannentiivisteen paksuudella saavutetaan haluttu puristussuhde.
Dekkikorkeudet tulee mitata sylintereista 1 - 4 - 5 - 8 näin saadaan selville dekin suoruus joka koneistamalla oikaistaan niin, ettäkaikissa sylintereissä on mäntien dekkikorkeudet lähes samat. Tässä tietenkin hieman oikaistaan koska kiertokankien pituudet ei aina ole täysin samat niin kuin ei mäntienkään. Mutta yleensä tämä tarkkuus riittää.
Hyvä koneen tekijän aika nenee erilaisiin esikasauksiin ja mittauksiin ja koneistamolla juoksemiseen.
PS. tehdas lohkojen kansitasot eivät ole tasakorkeuksisia, vaatii aina koneistuksen.
- männän valinta, domen koko / dis koko
- dekkikorkeus, koneistus
- palotilan koko, kannen koneistus
- kannentiivisteen paksuus
Kaikki kuitenkin lähtee jonkinlaisesta olettamuksesta ja mäntien valinnasta. Esikasauksella tarkastetaan dekki korkeus ja sitä kautta tarvittava dekin konistus ns. "0" tavoite tai 0,1 - 0,2mm männät yli dekin. Tämän jälkeen päästään arvioimaan palotilan vaikutus -> tarvittaessa kantta koneistetaan jotta tietyllä kannentiivisteen paksuudella saavutetaan haluttu puristussuhde.
Dekkikorkeudet tulee mitata sylintereista 1 - 4 - 5 - 8 näin saadaan selville dekin suoruus joka koneistamalla oikaistaan niin, ettäkaikissa sylintereissä on mäntien dekkikorkeudet lähes samat. Tässä tietenkin hieman oikaistaan koska kiertokankien pituudet ei aina ole täysin samat niin kuin ei mäntienkään. Mutta yleensä tämä tarkkuus riittää.
Hyvä koneen tekijän aika nenee erilaisiin esikasauksiin ja mittauksiin ja koneistamolla juoksemiseen.
PS. tehdas lohkojen kansitasot eivät ole tasakorkeuksisia, vaatii aina koneistuksen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Tämmönen-kö 351w
Joo, eli nyt me edetään niin että tilataan männät, ja viedään lohko ja kampura koneistamoon, jotta päästään esi kasaamaan moottori ensimmäisen kerran. Tulevat männät ovat ne flat-top it kahdella venttiilikololla ja tilavuus +6,50cc. Tällä männällä on pelivaraa suuntaan ja toiseen. Tästä se lähtee käyntiin! 
